Ad
סובארו XV בשטח

סובארו XV מוזל משמעותית וגם יש גרסת 1.6 ליטר

סובארו מתחילה בשיווק XV עם מנוע 1.6 ליטר ובכך קוטפת את התואר "רכב הפנאי בעל הנעה כפולה הזול ביותר בישראל". במקביל היא מוזילה משמעותית את מחיר ה-XV בגרסת 2.0 ליטר
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

שוק רכבי הפנאי הקטנים כדוגמת ניסאן ג'וק, שברולט טראקס ואחרים, הוא אחד הלוהטים בשנים האחרונות. עד כה נעדרה יבואנית סובארו מקטגוריה זו, אבל במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (יום ב') הודיעה סמל"ת, היבואנית החדשה יחסית, על תחילת שיווק דגם מוזל של ה-XV שיתחרה בקטגוריה זו וגם במשפחתיות המסורתיות. בנוסף הודיעה סמל"ת על הוזלה משמעותית של דגמי XV עם מנוע 2.0 ליטר.

כאשר דגם XV הוצג בישראל לפני כשנתיים, הוא שווק עם המנוע היחיד שניתן היה אז לייבא: מנוע בנפח 2.0 ליטר (150 כ"ס). המחיר היה יקר יחסית לקטגוריית הפנאי הקומפקטית דוגמת מאזדה CX-5 כך שלמרות קצב מכירות נאה ולמרות שבחלק מהזמן פיצה ההיצע על מחסור שהיה לסובארו עם הפורסטר היקר יותר, המתחרות מכרו יותר. הרבה יותר.

לאחר העברת הבעלות ביפנאוטו לידי סמל"ת התקיימה הערכה מחדש מול היצרן, וזו באה כעת לידי ביטוי בהצבת יעד מכירות שאפתני ל-XV, במקביל למסע פרסום מאסיבי בהיקף של כ-3 מיליון ש"ח לדגם זה בפרט ולסובארו בכלל. סמל"ת החלה לייבא גרסה פחות יקרה, בעלת מנוע בנפח 1.6 ליטר של XV, וזהו המנוע שמוכר מהאימפרזה עם 114 כ"ס.

להבדיל ממשפחתית הליסינג, XV מציע הנעה כפולה, הילוך כוח (פריט ייחודי לקטגוריה) ואפשרות בחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית (רציפה) לתיבה ידנית (חמישה הילוכים). ביצועים: תאוצה ל-100 קמ"ש ב-13.8 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש (13.1 שניות ו-179 קמ"ש בגרסה הידנית). תצרוכת דלק: 15.8 ק"מ לליטר באוטומטית ו-15.3 ק"מ לליטר בידנית.

גרסת ה-1.6 ליטר תוצע ברמת אבזור אחת הדומה לגרסת ה-2.0 ליטר הבסיסית מלבד שני חוסרים: שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה ומנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה בגרסה האוטומטית. מצד שני, גרסה זו מוצעת עם מערכת ניתור לחץ אוויר בצמיגים שאינה מוצעת ב-2.0 ליטר.

סובארו כמותג קטן יחסית וכמעט נישתי פועל בניגוד למגמת המכירות בשוקי העולם, ומנסה לייחד את עצמו כיצרן דגמי פנאי בעלי הנעה כפולה בלבד. לטענת היבואנית בעבר, עובדה זו ייקרה מאוד את הדגם עבורם וכתוצאה מכך גם עבור הצרכן. אבל במסיבת העיתונאים אתמול הודיעה סמל"ת שבסיוע היצרנית (וגם כתוצאה מהחלשות מטבע הין ביחס לשקל), היא תשווק את גרסת ה-1.6 ליטר במחיר של 136,000 שקלים עבור הגרסה האוטומטית ו-130,000 שקלים עבור הידנית. מחיר זה הופך את הדגם לרכב הפנאי הזול ביותר בישראל עם הנעה כפולה (עד עתה נשא בתואר זה סוזוקי קרוסאובר שנמכר ב-140,000 שקלים). בנוסף, המחיר ממקם את ה-XV בגזרת רכבי הפנאי הקטנים שחלקם קטנים מ-XV משמעותית ואחרים יקרים יותר למרות היותם בעלי הנעה קדמית בלבד.

הוזלה משמעותית במחיר גרסת ה-2.0 ליטר

בנוסף להודעה על תחילת שיווק גרסת ה-1.6 ליטר, הודיעה היבואנית על הוזלת מחיר משמעותית של גרסת ה-2.0 ליטר שנמכרה כאן בשנתיים האחרונות. מדובר בהוזלה של 10,000 שקלים בגרסת הבסיס ו-8,000 שקלים עבור גרסת הפרימיום המהודרת יותר. המחיר החדש עומד על 155,000 ו-165,000 שקלים בהתאמה (מחיר הגרסה הידנית שמשווקת רק ברמת גימור בסיסית עומד על 150,000 שקלים). מחירים אלה מציבים את גרסת ה-2.0 ליטר הנמכרת בהנעה כפולה במקביל לדגמי הפנאי המעט גדולים יותר דוגמת מאזדה CX-5 ויונדאי  Ix35בעלי הנעה קדמית.

להערכת אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת עד סוף השנה הם ימכרו 1,400 מדגמי ה-XV כאשר 45% מתוכם יהיו מגרסת 1.6 ליטר. "אם נקבל השנה יותר אני מעריך שנמכור אף יותר." אמר להב. בשנה מלאה הוא מאריך שימכור מעל 2,000 מדגמי XV כאשר נתח השוק של גרסת ה-1.6 ליטר יעמוד על 60% ממכירות הדגם.

  • Ad
  • Ad
  • עוד באתר

    Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות