• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מרצדס בנץ הגרמנית תיאלץ לקנות מחברת נוקיה הפינית רישיונות הפעלה לשימוש בטכנולוגיות סלולר שמוגנות בפטנט במכוניות שלה. כך קבע השבוע בית משפט אזורי בגרמניה והנחית מהלומה לא צפויה על יצרנית הרכב הגרמנית בסכסוך קניין רוחני שנמשך כבר מזה זמן.

     

     

    אם נוקיה תחליט לאכוף את פסק הדין, וזה לא כל כך פשוט או מובן מאליו לנוכח העלויות הגבוהות של מהלך כזה – מרצדס עלולה למצוא את עצמה במצב שנאסר עליה למכור חלק מן הדגמים שלה בגרמניה, או להסיר מהם ציוד שמאפשר קישוריות לאינטרנט. עם זאת, כדי שנוקיה תוכל לממש צו כזה היא תידרש להפקיד ערבות בהיקף של לא פחות מ-7 מיליארד אירו (!), וזאת כדי להיערך למצב שהיא מפסידה בתביעה נגדית של מרצדס או אם ערכאה גבוהה יותר תבטל את פסק הדין.

    בהודעה ששלחה אמש מרצדס לתקשורת נכתב בין השאר: "אנו לא מבינים את החלטת בית הדין האזורי (בעיר) מנהיים, ובכוונתנו לערער עליה… אנחנו לא מצפים שניאלץ להפסיק למכור או לייצר מכוניות". אנשי מרצדס הודיעו שבכוונתם לערער על הכרעת הדין.

    נוקיה הגישה מספר תובענות כנגד מרצדס בטענה שבשונה מיצרניות רכב אחריות היא סרבה לרכוש ממנה רישיון שימוש בטכנולוגיות סלולריות מדורות 2, 3 ו-4 אשר מותקנות במכוניותיה מרצדס ונדרשות עבור מערכות הניווט ברכב, כמו גם עבור מערכות ה-ADAS לנהיגה חצי אוטונומית. לא מיותר להזכיר שנוקיה הפסידה תביעה דומה שהיא מנהלת כנגד מרצדס באותו בית משפט במנהיים בתחילת השנה.

     

     

    המחלוקת המשפטית בין נוקיה למרצדס מעניינת מפני שהיא חותכת מבעד לרבדים שמהם בנויה פירמידת הפיתוח והייצור שלך תעשיית הרכב. נוקיה טוענת שמגיעים לה דמי רישיון ממרצדס, בין השאר מפני שאלה סכומים הוגנים תמורת שימוש בטכנולוגיה שפותחה על-ידה, ושהיא חברה שמשקיעה מידי שנה כארבעה מיליארד אירו במו"פ. מרצדס, להגנתה, טוענת שהרכיבים שעושים שימוש בטכנולוגיה מיוצרים על-ידי אחת מספקיות החלקים שלה, חברת קונטיננטל הגרמנית, ואם מגיעים דמי רישיון הרי שמי שצריך לשלם אותם זה מי שבונה את המערכות, כלומר חברת קונטיננטל, והיא זו שצריכה להחזיק ברישיון.

    הפרשה גם מדגישה קרב עקוב מכסף שמתפתח בעידן הנוכחי בין חברות אוטו-טק והי-טק לבין תעשיית הרכב סביב תשלום תמלוגים עבור טכנולוגיות שמשמשות במערכות ניווט, תקשורת לרכב (קישוריות), האינטרנט של הדברים, אפליקציות שונות ועוד.

    גם עבור נוקיה, אחת הספקיות הגדולות בעולם של ציוד תקשורת, לא מדובר בגרושים: מידי שנה היא מרוויחה 1.67 מיליארד דולר מדמי רישיונות. בפסק דינו קבע אתמול בית המשפט בגרמניה שמרצדס וקונטיננטל לא היו מוכנות "לסכם (עם נוקיה) הסכם רישיון בתנאים הוגנים וסבירים". ג'ני לוקנדר, נשיאת נוקיה טכנולוגיות, אמרה אמש: "אנו מקווים שמרצדס תכבד כעת את התחייבויותיה, ותיקח (מאיתנו) רישיון בתנאים הוגנים".

    אגב, מלחמת הפטנטים בין הפינים לגרמנים לא מסתופפת רק באולם בית המשפט במנהיים. גם מרצדס וגם קונטיננטל טוענות כנגד נוקיה שהחברה הפינית סירבה להעניק רישיון לקונטיננטל, אם כי הפינים דוחים את הטענה הזאת. במקביל, הגרמנים פנו לנציבות האירופית לתחרות והגישו כלפי נוקיה תלונה בגין פגיעה בתחרות. אנשי קונטיננטל אמרו אתמול שהחלטת בית המשפט "לא מובנת" וכי לדעתם "התערבות של הנציבות האירופית נראית חשובה מתמיד".

    The post נוקיה יכולה למנוע ממרצדס למכור מכוניות בגרמניה appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נוקיה יכולה למנוע ממרצדס למכור מכוניות בגרמניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.