• Ad
  • חברות שיתוף-נסיעות מסין, הודו, דרום-מזרח אסיה וארה"ב ישתפו פעולה מול ענקית השיתוף 'אובר'. החלום הישראלי עדיין רחוק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת שיתוף הנסיעות 'אובר', אשר מאפשרת לבעלי רכב להתפרנס כנהגים להשכרה ומאפשרת לנוסעים להגיע ליעדיהם במחירים נמוכים יותר מאשר במוניות – עומדת לגייס סכום עצום של 2.1 מיליארד דולרים כדי לחדור בעזרתם אל השוק הסיני, וכיום היא שולטת בתחום הזה ברוב 67 המדינות והשווקים ברחבי העולם שבהם היא כבר נמצאת.

    אלא שהענקית הזאת סופגת כעת מהלומה לא פשוטה לנוכח התאגדותן של ארבע חברות גדולות שמשחקות באותה זירה, ונאבקות איתה על אותו קהל: מיליוני המשתמשים שנוסעים בין המדינות והיבשות.

     

    Lyft_PressKit_03

     

    'ליפט' (Lyft), כיום המתחרה הגדולה ביותר של אובר בשווקים המערביים, חברה כבר בספטמבר האחרון אל חברת דידי קוואידי (Kuaidi) ששולטת בשוק הנסיעות המשותפות בסין, ואשר גייסה לא מכבר כ-3 מיליארד דולר.

    במסגרת שיתוף הפעולה הזה השקיעה החברה הסינית כ-100 מיליון דולר בחברה האמריקנית, ואילו ליפט עצמה מתכננת ככל הנראה לגייס כחצי מיליארד דולר נוספים לצורך התרחבות.

    כעת מתאגד האיחוד של שתי אלה עם חברת 'אולה' שנחשבת לגדולה בתחומה בהודו ועם 'גראב טקסי' שפועלת במספר מדינות בדרום מזרח אסיה, כדי להציע פלטפורמה משותפת אחידה למשתמשים שלהן אשר נוסעים למדינות אחרות.

    העקרון שעומד בבסיס ההתאגדות – וזה שלאורו נוצרה גם החבירה בין ליפט לדידי, הוא שכל אחת ממפעילות האפליקציה מתמחה בשוק הביתי שלה ומבינה את המנטליות של המשתמשים, את הרגולציה המקומית ואת חוקי המס, ואילו פלטפורמה משותפת מאפשרת למשתמשים שנוסעים בין המדינות להמשיך ולהשתמש בממשקים ובשפות להם הם רגילים תוך כדי שימוש בתשתית הנהגים של הפלטפורמות האחרות.

    בהודעה לעיתונות שפרסמו השותפות בסוף השבוע שעבר הן הכריזו על "הרחבת שיתוף הפעולה בין ליפט ל'דידי קואידי' אל חברות 'אולה' ו'גראב טקסי'" והסבירו ש"טביעת הרגל" של התאגדות זאת "מכסה כמעט 50 אחוזים מאוכלוסיית העולם".

     

     

    עוד הם מסבירים ש"על ידי הקמת שותפויות אסטרטגיות עם החברות המובילות בשווקים המקומיים אנחנו יכולים להסיר מחסומים רבים של חוסר הבנה ושפה שמתקיימים לעתים קרובות בעת נסיעות לחו"ל".

    מאחורי הקלעים של החבירה הזאת עומד החשש מפני ההשתלטות של 'אובר', שגדלה בקצב מהיר ומגייסת סכומי כסף גדולים מאד, על שוק ההסעות השיתופיות העולמי. בנוסף, אחד מיתרונותיה של פלטפורמה משותפת הוא פיתוח משותף של טכנולוגיות – שיחסוך כסף לארבעת הגורמים.

    הקבוצה תתחיל בפעילות האופרטיבית של הפלטפורמה המשותפת כבר ברבעון הראשון של 2016.
    אצלנו, בישראל, השוק עדיין מפגר מאד אחרי הנעשה בארה"ב, וזאת בגלל הרגולציה המסורבלת והתחייבותו של שר התחבורה, ישראל כץ, "לשמור על נהגי המוניות מפני תחרות פרועה".

     

    Lyft_PressKit_07

     

    החברה היחידה שפעילה כאן בהצלחה היא 'גט טקסי' אשר מתבססת על מוניות בעלות רישיון, וזה השוק היחיד שאליו הצליחה בינתיים אובר לחדור במידת מה.

    ההערכות כיום בעולם הן שתחבורה שיתופית – שבחלקה מבוססת על הסעות בשכר כמו אובר, ליפט ו'גט טקסי', חלקה על תחבורה שיתופית אמיתית של שיתוף בנסיעות, וחלקה על שותפות בבעלות על ציי רכב שיתופיים – תצמצם מאד את השימוש בכלי רכב בבעלות פרטית ובכלל זה את מספר המכוניות שנמכרות ואת היקף התשתיות שיידרש עבורן בעתיד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מלחמת המשתפים: ארבע מתחרות מתאגדות מול אובר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.