• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במשרד התחבורה "שכחו" להחזיר לפיקוח את המחיר שאותו נאלצים לשלם תלמידי נהיגה תמורת האפשרות להשתמש במבחן המעשי באותו אופנוע שעליו למדו לנהוג. תגובתו הלא מדויקת של משרד התחבורה מדברת בעד עצמה

    לאחר קרוב כעשור של מחדל, תקופה שבמהלכה לא דאג משרד התחבורה להחיל מחדש את צו הפיקוח על מחירי ההעמדה של רכב לטסט, הכריזו לאחרונה אנשי המשרד על כך שמחיר זה יוגבל החל מתחילת נובמבר מתוקף תקנה חדשה.

    מחיר "העמדת רכב לטסט" הוא הסכום אותו גובים מורי הנהיגה מתלמידיהם תמורת המבחן המעשי שבמהלכו אלה משתמשים (במשך כ-20 דקות בממוצע) בכלי הרכב שעליו למדו לנהוג. מיותר לציין שאין הרבה תחומים יותר ראויים להגבלת מחיר מתוקף צו הפיקוח על שירותים ומצרכים, היות שמדובר בקהל שבוי שאין לו אלטרנטיבות אחרות מאשר "לשכור" מהמורים את אותו כלי הרכב שעליו למדו לנהוג.

    כאמור, מתחילת החודש הוגבל סוף סוף המחיר המרבי שמורי נהיגה יכולים לגבות מתלמידיהם ל-300 ש"ח, וזאת לעומת כ-500 שקלים ואף יותר בהיעדר פיקוח.

    בשלב השני – כך הודיע דובר משרד התחבורה – החל מה-1 ביוני, 2015 יופחת המחיר המרבי ל-265 שקלים, ובשלב השלישי, החל ב-1 ביוני, 2016 יוגבל מחיר זה ל-229 שקלים.

    במשרד התחבורה מתפארים בכך שהחסכון השנתי שצפוי ללומדי הנהיגה בעקבות ההחזרת הפיקוח על המחירים יהיה כ-70 מיליון שקל, אבל זה כמובן גם היה ההפסד הכספי של לומדי הנהיגה במהלך כל אחת מן השנים בעשור האחרון.

    הבעיה, כמו ברפורמות אחרות בעבר, היא שגם הפעם שכחו במשרד התחבורה לקשור את כל הקצוות.
    בצו החדש, כך מסתבר, הוגבל רק מחיר ההעמדה לטסט של "רכב פרטי", כלומר מכונית נוסעים. תלמידי נהיגה על אופנועים, שאותם אולי יש מי שמרגיש צורך להכין מראש לכך שממילא ישלמו מחיריים מופקעים עבור ביטוח החובה, עבור כלי הרכב עצמם ותמורת תחזוקת הרכב שלהם, ימשיכו ככל הנראה לשלם מחיר מופקע תמורת הזכות לרכב על האופנוע או הקטנוע לו הם זקוקים למבחן הנהיגה.

    פנינו אל משרד התחבורה כדי להבין מדוע נשכחו האופנוענים בעת החזרת המחיר לפיקוח, ואת טיב התשובה, או ההיגיון שמאחוריה, כדאי שתשפטו בעצמכם.

    "למעלה מ-90% ממבחני הנהיגה (הטסטים) המבוצעים הם ברכב פרטי", משיב לנו דובר המשרד. "המחיר הנקוב הינו מחיר מרבי כך שלגבי אופנועים לדוגמא, המחיר המרבי לרכב פרטי העומד על 300 ש״ח יהווה גם רף עליון בפועל אל מול מורי הנהיגה, גם אם לא הוטל פיקוח ישיר. מטבע הדברים, התלמיד אף יתמקח על מחיר זה, שכן עלויות העמדתו לטסט נמוכות יותר…
    …בנושא כלי רכב נוספים – טרם נאספו הנתונים הנדרשים על ידי המשרד לצורך הכנת התחשיב והגשת הבקשה לדיון בוועדת המחירים…"

    לא מיותר לציין שתשובת המשרד, מעבר להודאה בכך שלא בוצעה עד כה העבודה שצריכה הייתה להתבצע כבר מזמן, רחוקה מלהיות מדויקת: בצו הפיקוח עצמו כתוב באופן מפורש שפיקוח המחירים חל רק על "רכב פרטי" או, כלשון הצו: "החוק יחול על שירות למבחן נהיגה ברכב פרטי".

    בסעיף אחר של הצו כתוב: "המחיר המרבי שרשאי מורה לנהיגה לגבות מנבחן בעד שירות למבחן נהיגה ברכב פרטי יהיה כמפורט להלן…".

    אז מדוע לנסות למרוח אותנו?

    Motorcycles

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחיר העמדת הרכב לטסט הוזל? לא עבור אופנוענים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.