Ad

מזראטי אלפיירי: רמז לגרנטוריסמו הבאה

מזראטי מציגה בז'נבה את הקונספט אלפיירי - מכונית קופה בתצורת 2+2 שככל הנראה תחליף את הגראנטוריסמו הוותיקה
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מזראטי חשפה בתערוכת ז'נבה את הקונספט 'אלפיירי' (Alfieri), מכונית קופה בתוצרת 2+2 הרומזת על מחליפת הגראנטוריסמו. מזראטי גראנטוריסמו הנוכחית הושקה בתערוכת ז'נבה 2007.

'אלפיירי' שקיבלה את שמה מאחד ממייסדי היצרנית, אלפיירי מזראטי, מוגדרת כקונספט, אולם סרג'יו מרקיונה (Marchionne), מנכ"ל החברה צוטט בתערוכת ז'נבה באומרו שניתן לייצר את המכונית באופן סדרתי תוך שנה-שנה וחצי.

אנשי מזראטי מספרים שההשראה לעיצובה של המכונית נובע מדגמי עבר של מזראטי כמו '3500GT' מ-1957 ומ-'5000GT' מ-1959. לא נרחיב בעניין ונשאיר את נושא העיצוב לתמונות שמספרות זאת טוב יותר.

תא הנוסעים של מכונית הקונספט מציע מקום ל-2+2, ודונמים של עור ואלומיניום שיחד עם מראה "שיגרתי" מחזק את העובדה שהמכונית קרובה לייצור סדרתי.

מזראטי אלפיירי קונספט מבוססת על פלטפורמה מקוצרת ב-24 ס"מ של גראנטוריסמו MC סטרדלה. מידותיה הן: 459 ס"מ אורך, 193 ס"מ רוחב, 129 ס"מ רוחב ו-270 ס"מ בין הסרנים. מזראטי אינה חושפת נתון משקל מדויק ומסתפקת באומרה שהוא נמוך מ-1,400 ק"ג. ביחס ל-MC סטרדלה עליה היא מבוססת מדובר בהפחתת משקל משמעותית שכן ה-MC מטה את כף המאזניים ב-1,670 ק"ג.

בכל הנוגע למכלולי ההנעה אין כל חדש ומתחת למכסה המנוע הארוך נמצא את אותו מנוע V8 מוכר של הגראנטוריסמו ואותה תיבת הילוכים. מדובר במנוע בנפח של 4.7 ליטר שמפיק 460 כ"ס ב-7,200 סל"ד ו-53 קג"מ ב-4,750 סל"ד שמעביר את כוחו לגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית רובוטית בעלת שישה הילוכים ודיפרנציאל מוגבל החלקה. היצרנית אינה מפרסת את נתוני הביצועים, אולם לאור העובדה ש-MC סטרדלה הכבדה יותר מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ומציעה מהירות מרבית של 301 קמ"ש, סביר שהם לא יאכזבו כשתוצג האלפיירי הסדרתית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad