• Ad
  • סוף עונת הריסוקים מכות לא נעימות לטויוטה, ב.מ.וו, פולקסווגן וניסאן
    רק ארבעה כוכבים לדגמים פופולריים כמו ניסאן קשקאי וטויוטה יאריס קרוס. ציון לשבח לליפמוטור ולהונגצ'י הסיניות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט הבטיחות החשוב ביותר בתעשיית הרכב, Euro NCAP, פרסם היום (ד') את תוצאות הסדרה האחרונה שלו לשנת 2025 והיא גם הנרחבת ביותר מבין אלה שפורסמו השנה.

    23 דגמי מכוניות חדשות רוסקו באופן עצמאי על ידי מומחי הבטיחות של Euro NCAP והמפסידות הגדולות, ויש לומר גם "המפתיעות" הן טויוטה, ב.מ.וו, פולקסווגן מסחריות וניסאן, שדגמים שלהן לא הצליחו להשיג את הציון הנחשק של 5 כוכבי בטיחות.

     

    סוף עונת הריסוקים מכות לא נעימות לטויוטה, ב.מ.וו, פולקסווגן וניסאן

     

    מגוון הדגמים שרוסקו רחב מאוד – החל מקרוסאוברים גדולים ויקרים ועד למכוניות עממיות קטנות, אבל כרגיל – בלי שום קשר למחיר או למיצוב של מותג מסוים בשוק הרכב – 18 מתוכם עמדו במשימה והשיגו דירוג של חמישה כוכבים ואחרים לא.

    סטנדרט המבחן של Euro NCAP אחיד לכולם, ממש כמו הסכנות שאורבות לכל אחד ואחת מאיתנו החיים האמיתיים: מבוצעים שני מבחני ריסוק חזיתיים, מבחן ריסוק צד ומבחן התנגשות בעמוד, והכל כדי להעריך את רמת ההגנה שמספקים מרכב הרכב ומערכות ההגנה שבתוכו.

    אגב, אולי הגיע הזמן לרסק גם מגבלה מאוד ספציפית של מבחני Euro NCAP: הם לא בוחנים פגיעה ברכב מאחור – למרות שמדובר בסוג תאונה שכיח מאוד, וזה מאפשר לחלק מיצרניות הרכב להקל עם עצמן מבחינת רמת ההגנה שהן מספקות ליושבי המושבים האחוריים.

     

    סוף עונת הריסוקים מכות לא נעימות לטויוטה, ב.מ.וו, פולקסווגן וניסאן

     

    תשעת המופלאים

    מבין 23 כלי הרכב שרוסקו תשעה קיבלו ציון של 90 אחוזים או יותר ברמת ההגנה שהם מספקים לנוסעים מבוגרים מלפנים, ואנחנו כבר לא מופתעים למצוא בראש הרשימה דגמים סינים חשמליים כמו ליפמוטור B10 או הונגצ'י EHS7 שחולקים את כבוד המנצחים עם מרצדס-בנץ CLE קופה. שלושת אלה קיבלו ציון מרשים של 93 אחוזים בהגנה על היושבים מלפנים.

    שבעה קרוסאוברים בגודל בינוני נוספים שנבחנו וקיבלו את ציון הכוכבים המרבי הם קיה EV5, סקודה אלרוק ואניאק, סובארו סולטרה ותאומתה טויוטה bZ4X, וטסלה מודל Y שעודכנה לאחרונה. המרשימה ביותר מבין אלה היא טסלה שקיבלה ציון של 91 אחוזים בהגנה על היושבים מלפנים ו-93 אחוזים בסעיף ההגנה על ילדים במושבי בטיחות מקוריים. מודל Y קיבלה גם ציון גבוה בסעיף מערכות הסיוע לנהג.

    וולוו EX90 בעל שבעת המושבים קיבל ציון של 92 אחוזים בהגנה על מבוגרים מלפנים, 93 אחוזים בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-86 אחוזים בסעיף מערכות הסיוע לנהג, ואילו סיל 6 של BYD הרשימה את אנשי הפרויקט עם דירוג של 92 אחוזים בסעיף ההגנה על מבוגרים מלפנים.

     

    סוף עונת הריסוקים מכות לא נעימות לטויוטה, ב.מ.וו, פולקסווגן וניסאן

    ארבעת המפסידים

    ב.מ.וו הוא מותג פרימיום ולכן קשה לקבל שסדרה 2 גראן קופה קיבלה ציון לא מבריק של ארבעה כוכבים בלבד, מה גם שהכוכב החמישי נשלל ממנה בגלל ציון נמוך של 78 אחוזים בלבד בסעיף ההגנה על היושבים מלפנים.

    פולקסווגן, עוד מותג גרמני מאוד חשוב – פישלה גם היא, אם כי בקטגוריה המסחרית: מולטיוואן, שהוא ואן גדול על בסיס טרנספורטר עם שבעה מושבים, והטנדרון קאדי, קיבלו שניהם רק ארבעה כוכבים, אם כי צריך לומר ששבעה דגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן, בהם קרוסאוברים ומכוניות נוסעים, קיבלו חמישה כוכבים עם ציונים טובים.

    את רשימת המפסידים חותמים טויוטה יאריס קרוס הקטנה וניסאן קשקאי הפופולרי עם ארבעה כוכבים לכל אחד.

     

    הדגם ציון כוכבים הגנה על נוסעים מלפנים הגנה על ילדים במושבי בטיחות הגנת הולכי רגל מערכות סיוע לנהג
    ליפמוטור B10 5 93% 93% 84% 85%
    מרצדס-בנץ CLE Coupé 5 93% 89% 87% 83%
    הונגצ'י ESH7 5 93% 85% 82% 83%
    וולוו  EX90 5 92% 93% 82% 86%
    BYD SEAL 6 5 92% 90% 84% 85%
    טסלה מודל Y 5 91% 93% 86% 92%
    קופרה פורמנטור 5 91% 86% 79% 77%
    סקודה אלרוק 5 90% 87% 77% 78%
    סקודה אניאק 5 90% 87% 77% 78%
    קופרה ליאון 5 88% 86% 82% 77%
    סיאט ליאון 5 88% 86% 81% 77%
    סובארו סולטרה 5 88% 85% 80% 79%
    טויוטה  bZ4X 5 88% 85% 80% 79%
    פולקסווגן  ID.3 5 86% 87% 78% 76%
    אאודי  A3 5 86% 81% 76% 74%
    MG MGS9 PHEV 5 84% 85% 74% 77%
    לוסיד גראויטי 5 83% 93% 80% 85%
    קיה  EV5 5 83% 85% 74% 80%
    טויוטה יאריס קרוס 4 79% 85% 83% 76%
    ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה 4 78% 86% 85% 80%
    ניסאן קשקאי 4 78% 85% 65% 62%
    פולקסווגן מולטיוואן 4 77% 87% 78% 75%
    פולקסווגן קאדי 4 72% 80% 80% 71%

     

    סוף עונת הריסוקים מכות לא נעימות לטויוטה, ב.מ.וו, פולקסווגן וניסאן

     

    לקריאה נוספת:

    וולוו המציאה מחדש את חגורת הבטיחות, אבל האם זה עוזר או פוגע בנו?

    כשהפוליטיקה דורסת את הבטיחות: הממשל האמריקני נכנע ללחץ של יצרניות הרכב

    הסיניות כיכבו במבחן הריסוק. ב.מ.וו, פיג'ו, סוזוקי וטויוטה קיבלו על הראש

     

     

    תמונה של גיל מלמד

    גיל מלמד

    עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • סוף עונת הריסוקים: מכות לא נעימות לטויוטה, ב.מ.וו, פולקסווגן וניסאן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.