Ad

מאפס למאה בשבוע: תשע קבוצות מתעניינות בסאנגיונג

אחרי יותר משנה של דשדוש במקום וחוסר עניין מצד שחקניות רציניות בתעשיית הרכב – המירוץ לרכישת יצרנית הרכב הקוריאנית הקטנה הפך לוהט.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

העיתונות הדרום קוריאנית מדווחת על כך שתשע חברות וקבוצות שונות הגישו ככל הנראה "מכתבי כוונות" לכונס הנכסים של יצרנית הרכב הקוריאנית 'סאנגיונג', ונראה שזאת ההתפתחות הדרמטית ביותר בפרשת הקריסה הזאת בשנה וחצי האחרונות.

 

 

אחרי חודשים רבים שבהם נדמה היה שאף גורם רציני לא מתעניין ברכישת סאנגיונג דיווחה בסוף השבוע העיתונות המקומית על ההתפתחות המעניינת, וזאת רגע לאחר שחלף המועד האחרון להגשת מכתבי כוונות כאלה. המפורסמת ביותר מבין התשע, אך לאו דווקא הרצינית בהן, היא חברת HAAH Automotive Holdings האמריקנית – חברת הפצה של כלי רכב באמריקה, אשר ניהלה מגעים חסרי תוחלת לרכישת סאנגיונג עוד לפני שהחברה הוכרזה כפושטת רגל. משבר שנוצר בין ארה"ב לסין בגלל ההתנהלות של ממשל טראמפ גרם לכך ש-HAAH חיסלה את פעילות היבוא וההפצה שלה, אבל המייסד והמנכ"ל שלה, דיוק הייל, הקים ישות משפטית חדשה בשם 'קרדינל וואן' והיא זו שהגישה את ההצעה.

חברות אחרות שהגישו מכתבי כוונה כוללות את יצרנית האוטובוסים החשמליים אדיסון מוטורס שרוצה להתחיל לייצר מכוניות חשמליות. אדיסון הקימה קונסורציום יחד עם קרן השקעות פרטית בשם קיסטון, ועוד שני משקיעים פיננסיים אחרים. בנוסף מתמודדת קבוצת SM הקוריאנית אשר בין השאר עוסקת בתחום הכימיקלים, מייצרת חלקי חילוף לרכב ועוסקת גם בבנייה ובשירותי משלוח. SM ניסתה לרכוש את סאנגיונג בשנת 2010 אך הפסידה בשעתו למהינדרה. בנוסף הוגשו הצעות של קונסורציום של משקיעים בהובלת יצרנית הקורקינטים החשמליים הקוריאנית Kpop Motors, והעיתונות הקוריאנית מדווחת גם שבין המתעניינים הנוספים נמנית חברת התרופות פארק סוק-ג'ון, וקבוצת המשקיעים סמרה מידאס. שמות שאר המתעניינים לא פורסמו, וזאת, לדברי כונס הנכסים, מטעמי סודיות.

 

 

החל מהיום, 2 באוגוסט, ועד לקראת סוף החודש אמור כונס הנכסים מטעם בית המשפט הקוריאני לבצע בדיקת נאותות ראשונית של ההצעות שהתקבלו, ובקוריאה מדווחים שבמהלך ספטמבר אמור להיבחר מועמד מועדף מבין המציעים. מי שירכוש את גרעין השליטה בסאנגיונג, שנמצא כעת בידי יצרנית הרכב ההודית מהינדרה, יצטרך ראשית לכל לשלם את החובות של החברה, שמוערכים כעת בכ-340 מיליון דולר, וזאת בנוסף לסכום שישולם למהינדרה, אם בכלל ישולם.

לקריאה נוספת:

סאניונג שוב פשטה רגל

למכירה: יצרנית רכב עם היסטוריה מקרטעת

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad