• Ad
  • לנצ'יה ממציאה את עצמה מחדש כמותג רכב חשמלי
    זוכרים את לנצ'יה - אחד המותגים האיטלקים האהובים בין מלחמות העולם ועד לשנות ה-70 של המאה הקודמת (עם תחיה קצרה ואהובה גם בשנות ה-80)? אז בשנה הבאה יתחיל הרנסנס שלה, הפעם כמותג חשמלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמו מספר מותגים לפניה גם לנצ'יה – בעבר אחד ממותגי הפאר האיטלקיים, מנסה לרכוב על עידן הרכב החשמלי כדי להמציא את עצמה מחדש. השיטה – ממש כמו כל האחרות – היא לעצב ולהשיק דגמים חדישים בעיצוב שמזכיר דגמים אייקוניים מן ההיסטוריה של המותג.

     

    לנצ'יה ממציאה את עצמה מחדש כמותג רכב חשמלי

     

    לנצ'יה של 2023 הוא מותג מת-חי אשר מתגלגל ב-7 השנים האחרונות עם דגם בודד: הסופר-מיני אפסילון שהיא למעשה פיאט 500 בתחפושת. האפשרות של לנצ'יה להרחיב את מגוון הדגמים ולנסות לפרוץ מחדש אל מחוץ לשוק הביתי תלויה בשימוש באותם הרכיבים שישמשו את רוב מותגי קבוצת סטלנטיס, ובפרט אלה של אלפא-רומיאו ו-DS ששייכות, יחד איתה, לחטיבת היוקרה של הקבוצה.
    אבל יש שתי בעיות. ראשית – חוץ מאשר עיצוב שונה יהיה זה מאד מאתגר עבור לנצ'יה לייצר תחושה שונה מזו שתתקבל במכוניות של אלפא ו-DS, ואולי אפילו מזאת שתתקבל בפיאט, פיג'ו וסיטרואן שגם הן יעשו שימוש באותם מכלולים.

    שנית, גם אלפא רומיאו נאבקת על אותה משבצת של "פרימיום איטלקי" והיא חייבת להרחיב באופן ניכר את היקף המכירות שלה כדי שתהיה לה הצדקה כלכלית. כך עלולה להיווצר קניבליזציה בין שני מותגי הסמי-יוקרה האיטלקיים.

    הבסיס לדגמים החשמליים העתידיים היותר מעניינים של לנצ'יה תהיה פלטפורמת STLA שעליה ייבנו דגמים ברוחן של דלתא, סטרטוס, אורליה, פלמיניה פולביה ופלאביה. פלטפורמת STLA היא אמנם לא חשמלית טהורה אלא כזאת שמסוגלת לארח גם מערכות היברידיות, אבל היא נחשבת למתקדמת מאד במיוחד מבחינת ארכיטקטורת החשמל והאלקטרוניקה שלה.

     

    לנצ'יה ממציאה את עצמה מחדש כמותג רכב חשמלי

     

    בלנצ'יה מבטיחים להשיק "שני דגמים חדשים בכל שנתיים" החל מן השנה הבאה ועד לשנת 2028, אלא שהדגם הראשון, באופן מעט משונה יש לומר, יהיה מחליף חשמלי לאפסילון הזקנה. בדרך הזאת לנצ'יה אמנם "חותכת פינות" עם מוצר שהוא, למעשה, עיצוב אחר של פיאט 500 החשמלית אבל זה לא מקדם אותה אל היעד של להיות מותג יוקרה שמקדש את המוטו "לה דולצ'ה ויטה" – "החיים היפים" שאותו היא מנסה לבנות. 'אפסילון' החשמלית החדשה תהיה כנראה הלנצ'יה החדשה היחידה שלא בנויה על פלטפורמת STLA.

    בסוף השנה הבאה, ולכל המאוחר בשנת 2025, צפויה להיות מושקת 'דלתא' חשמלית חדשה וייתכן שנוכל ללמוד משהו על העיצוב שלה ממכונית קונספט שלנצ'יה מבטיחה לחשוף בחודש הבא בשבוע העיצוב במילאנו. דגם חדש גדול וחשוב יותר יושק בשנת 2026, מועד שבו לנצ'יה תפסיק למכור מכוניות עם מנועי בעירה.

     

    לנצ'יה ממציאה את עצמה מחדש כמותג רכב חשמלי

     

    לנצ'יה הציגה לא מכבר את דגם הקונספט Pu+Ra Zero ('טהור'+'רדיקלי'), אם כי בהיעדר גלגלים קשה לכנות את זה "מכונית תצוגה" ועדיף להיצמד להגדרה של אנשי לנצ'יה ("מניפסט תלת-ממדי שמציג את מהות שפת העיצוב החדשה של המותג"). האיטלקים טוענים שהקונספט "שואב השראה מהעיצוב האיטלקי הקלאסי שכולל את הצורות הרכות, הטהורות והחושניות של 'אורליה' ו'פלמיניה' לצד ביטויים של רדיקליות ופשטות בהשראת ריהוט, אדריכלות ואופנה". OK.

    מוקדם יותר החודש השיקה לנצ'יה את אולם התצוגה הראשון שלה באיטליה עם זהות תאגידית חדשה שכוללת בין השאר סמל חדש וניסיון ליצור אווירה אחרת באמצעות שימוש ב"חומרים חדשניים, צבעים אלגנטיים ותשומת לב מדויקת לפרטים". בעת ההשקה הבטיחו האיטלקים ש"הזהות התאגידית החדשה משקפת את ארבעת עמודי התווך של התוכנית האסטרטגית ל-10 השנים הבאות: איכות, חשמול, קיימות ומודל מכירות חדשני המבטיחים חוויית לקוח מותאמת אישית".

    לא מיותר להזכיר שנכון להיום לנצ'יה מוכרת מכוניות רק באיטליה אבל עד לאמצע השנה הבאה היא מתכננת להרחיב את הנוכחות האירופאית שלה גם לגרמניה, צרפת, ספרד, בלגיה והולנד, ולהגיע לפרישה של 70 נקודות מכירה ביותר מ-60 ערים באירופה (ברוב המקרים בצמוד לאולמות מותגי פרימיום אחרים של סטלנטיס). מה שמעניין זה שמחוץ לאיטליה לנצ'יה תתמקד בעיקר בערוץ מכירות אינטרנטי ופחות במכירה באולמות.

    לקבוצת סטלנטיס יהיו 4 גרסאות של פלטפורמת STLA החשמלית, כשהשתיים הקטנות (Small ו-Medium) מיועדות רק לאירופה והגדולות בעיקר לצפון אמריקה. על כל פלטפורמה מקווים אנשי סטלנטיס לייצר ולמכור יותר מ-2 מיליון יחידות, וגם לפלטפורמות הקטנות יהיה טווח נסיעה מינימלי מוצהר של 500 קילומטרים בין טעינות.

     

    לנצ'יה ממציאה את עצמה מחדש כמותג רכב חשמלי

     

    על שתי הפלטפורמות הקטנות, שרלבנטיות ללנצ'יה ייבנו כלי רכב באורך של החל ב-350 סנטימטרים ועד 5 מטרים, ויותקנו בהם סוללות עם תכולת אנרגיה של החל ב-37 ועד 104 קילוואט שעה.
    על תצורת "מדיום" של הפלטפורמה הזאת, שתהיה ככל הנראה הכי רלבנטית למותג הסמי-פרימיום, ייבנו מכוניות בגודל שבין פולקסווגן גולף לבין פולקסווגן פאסאט הי"ד, והן יונעו באמצעות מערכות הנעה חשמליות שיספקו בין 201 ל-442 כוחות סוס ויקבלו חשמל מסוללות עם תכולת אנרגיה שבין 87 ל-104 קילוואט שעה. טווח הנסיעה המוצהר המרבי לסוללה הגדולה: עד 700 קילומטרים ביון טעינות.

    לנצ'יה, שהוקמה בשנת 1906, היא אחד ממותגי הרכב הוותיקים ביותר בעולם למעט העובדה המצערת שהיא הפסיקה להתקיים באופן עצמאי, ולכל הפחות לחדש, כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת. הרנסאנס של המותג האהוב לשעבר, אם אכן יתקיים, יתבסס בין השאר על העבודה של סדנת העיצוב האיטלקית Cassina ששוקדת על עיצוב חלל הפנים של הדגמים החשמליים במטרה להקנות להם "אלגנטיות לנצ'יה טיפוסית" (מה שזה אומר).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.