• Ad
  • חברת 'קאנו' פיתחה פלטפורמה מודולרית חדשה לכלי רכב חשמליים והקדימה את רוב יצרניות הרכב הגדולות. הקוריאנים זיהו הזדמנות של פעם בחיים ועטו עליה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הזדמנויות מדהימות כאלה יכולות להתרחש רק בעיצומה של מהפכה עולמית: יצרנית הרכב הענקית יונדאי-קיה, אשר מחזיקה באלפי פטנטים ונחשבת לאחת המובילות בעולם במספר תחומים טכנולוגיים כמו הנעה באמצעות מימן וטכנולוגיית הנעה היברידית – קונה את זכויות השימוש באחד הרכיבים המרכזיים בתחום הרכב מחברת סטארט אפ אמריקנית צעירה מלוס אנג'לס.

     

     

    יונדאי הכריזה הלילה (שעון ישראל) על חתימת הסכם עם חברת 'קאנו' (Canoo), אשר הוקמה אך לפני כשנתיים בלבד, לשיתוף פעולה בפיתוח פלטפורמה מודולרית לכלי רכב חשמליים. כדי להבין עד כמה שההכרזה הזאת דרמטית די אם נזכיר שנכון להיום, יצרנית הרכב היחידה שפיתחה פלטפורמה ייעודית לכלי רכב חשמליים היא קבוצת פולקסווגן. כל שאר יצרניות הרכב בעולם, כולל אפילו רנו-ניסאן, הסבו פלטפורמות קיימות להנעה חשמלית כדי להימנע מן ההשקעה האדירה שנדרשת לפיתוח פלטפורמה כזאת, ונאמדות בכ-50 מיליארד אירו.

    פלטפורמה, מבחינה רעיונית, היא לא "חתיכת ברזל" אלא כל הארכיטקטורה של מכלולים ומערכות חשמליות ברכב, וזה נחשב לא רק למכלול היקר ביותר, בהפרש ניכר, מכל מכלול אחר, אלא גם ל"גביע הקדוש" של כל יצרנית רכב, ולאחת מפיסות ה"רכוש הרעיוני" היקרות ביותר שבחזקתה. כדי להצדיק את העלויות האדירות שנדרשו מפולקסווגן לפיתוח פלטפורמה חשמלית טהורה מחלקת אותן יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם לא רק עם כל אחד ואחד מן המותגים שלה, אלא גם עם אחת המתחרות המרכזיות שלה – יצרנית הרכב האמריקנית פורד.
    יונדאי-קיה, לעומת זאת, ביצעה ככל הנראה קיצור דרך דרמטי כאשר חברה אל חברת 'קאנו', אשר רק בחודש ספטמבר האחרון – 19 חודשים בלבד לאחר הקמתה – השיקה פלטפורמת "סקייטבורד" פטנטית שעליה היא תכננה (ועדיין מתכוונת) לבנות כלי רכב שיתופיים החל בשנה הבאה. קאנו מעסיקה צוות של כ-300 מהנדסים ועובדים מומחים.

    מהכרזתן של יונדאי-קיה וקאנו אנחנו למדים ששתי החברות יפתחו במשותף את הפלטפורמה הכל-חשמלית שמבוססת על "עיצוב הסקייטבורד" (שמוגן בפטנטים) של קאנו, ובעתיד יבנו עליה כלי רכב חשמליים טהורים, כמו גם כלי רכב היברידים-נטענים של יונדאי ושל קיה. הייחוד בפטנט של קאנו – כך עולה מן ההודעה – הוא שבהנדסת הפלטפורמה הושם דגש על שילוב פונקציונלי של הרכיבים והמכלולים העיקריים של מערך ההנעה החשמלית, כך שחלק מן הרכיבים ממלאים מספר מטלות במקביל. בדרך זאת צומצם מספר הרכיבים, כמו גם הגודל של ה"סקייטבורד" וגם המשקל הכולל, וכל זה מאפשר להציע מרחב פנים גדול יותר ומשקל כולל נמוך יותר. בנוסף, עיצוב ה"סקייטבורד" מאפשר – כך מבטיחים המחותנים – גמישות גבוהה מאד בעיצוב כלי הרכב עצמו.

     

    קונספט 45EV שיונדאי שציגה בתערוכת פרנקפורט האחרונה. האם המכונית עצמה תיבנה על פלטפורמה של קאנו? כנראה שכן

     

    כחלק משיתוף הפעולה תספק קאנו שירותי הנדסה לפרויקט, ואילו קבוצת יונדאי מצפה להפחית את מורכבות מערכי ההרכבה שלה. שתי החברות לא מסרו נתונים כלכליים אודות היקף שיתוף הפעולה, אבל אפשר ללמוד לגביו משהו מתוך הנוסח העמום של הודעת יונדאי: "עם שיתוף פעולה זה מכפילה יונדאי מוטור את ההתחייבות האחרונה שלה להשקיע 87 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות… במסגרת זאת תשקיע יונדאי 52 מיליארד דולר ב"טכנולוגיות עתידיות" עד לשנת 2025, ואילו קיה תשקיע 25 מיליארד דולר בטכנולוגיות חשמליות ו"ניידות עתידית", וזאת במטרה שכלי רכב ידידותיים לסביבה יהוו 25% מסך המכירות שלה עד לשנת 2025".

    אלברט בירמן, מנהל חטיבת המחקר והפיתוח ביונדאי צוטט בהודעה לעיתונות כשאמר: "התרשמנו מאוד מהמהירות והיעילות שבה פיתחה קאנו את ארכיטקטורת הרכב החשמלי החדשנית שלהם. זה עשה אותם לשותף ההנדסי המושלם עבורנו. אנחנו נשתף פעולה עם מהנדסי קנו לפיתוח הקונספט של פלטפורמה חסכונית שתהיה מוכנה להנעה אוטונומית ומתאימה לאימוץ בייצור סדרתי".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי-קיה קונה פלטפורמה מחברת סטארט אפ

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.