• Ad
  • יונדאי פותחת חזית נוספת מול טויוטה: חושפת את איוניק

    איוניק היא יותר מאשר דגם היברידי חדש: יונדאי תציג על הפלטפורמה הזאת מכונית היברידית רגילה, היברידית נטענת, ומכונית חשמלית טהורה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמו יצרניות רכב נוספות קופצת גם יונדאי על העגלה ההיברידית.

    לזכות הקוריאנים החרוצים צריך לומר שבתוך שנים ספורות הם ביצעו זינוק משמעותי קדימה, וצמצמו מאד כל פער טכנולוגי בתחום זה.

     

    יונדאי איוניק 002
     

    יונדאי צעדה את צעדיה הראשונים בתחום ההיברידי רק בשנת 2009, וכשנתיים לאחר מכן הושקה סונטה ההיברידית הראשונה אשר התוותה את דרכה של הדור השני, הנוכחי, של סונטה היברידית, אשר מכירתה בישראל החלה לא מכבר.

    ביונדאי לא מסתפקים בגרסאות היברידיות לדגמים סדרתיים, וכעת הם מציגים את Ioniq – מכונית היברידית אשר פותחה ממסך מחשב נקי על גבי פלטפורמה ייעודית שתתאים גם להנעה חשמלית.

    יונדאי מתכוונת להציע את 'איוניק' בגרסה היברידית "רגילה", היברידית נטענת (עם טעינה משקע ביתי) ובגרסה חשמלית טהורה.

    מעצבי יונדאי בחרו לעצב את איוניק עם פרופיל שמזכיר את זה של טויוטה 'פריוס', ממציאת הז'אנר וגם המתחרה העיקרית שלה, אם כי התוצאה שמרנית בהשוואה לפריוס החדשה.
    החזית של איוניק מזכירה את דגמי יונדאי העדכניים, והדמיון לפריוס נובע מן הקורה האחורית שנוטה בחדות, ומן החלון האחורי שפולש אל דלת תא המטען.

    ביונדאי טוענים שהצליחו להשיג מקדם גרר של 0.24 CD, שמסייע להשיג תצרוכת דלק טובה.

    לאותה מטרה התאמצו מהנדסי החברה לחסוך גם במשקל ולצורך זה הם משתמשים במכסה מנוע ודלת תא מטען שעשויים מאלומיניום, וכך גם הקורה הקדמית ורכיבי המתלים.

     

    יונדאי איוניק 003

     

    עד כה פורסמו פרטים טכניים רק לגבי הגרסה ההיברידית הרגילה: מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.6 עם הזרקת דלק ישירה (אשר כמו בטויוטה גם כאן הוא פועל בשיטת 'מחזור אטקינסון') לבין מנוע חשמלי שממוקם בין מנוע הבעירה הפנימית לבין תיבת ההילוכים. מעניין לציין שמערכת ההנעה מחוברת לתיבת הילוכים כפולת מצמדים, בעלת שישה יחסי העברה, וזאת לעומת תיבה רציפה אצל טויוטה.

    מנוע הבנזין מספק 105 כ"ס ב-5,700 סל"ד ומומנט של 15 קג"מ ב-4,000 סל"ד. הספקו של המנוע החשמלי הוא 43.5 כ"ס, וביחד הם מייצרים 141 כ"ס ומומנט מרבי של 24 קג"מ. כאשר המכונית נמצאת בהילוך ראשון מתוגברת מערכת ההנעה ב-3 קג"מ נוספים כדי לסייע בתאוצה.

    הסוללה, שממוקמת מתחת למושבים האחוריים, היא מסוג ליתיום-יון פולימר, זאת טכנולוגיית הסוללות המתקדמת ביותר שנמצאת כיום בשימוש בכלי רכב סדרתיים, אך היא גם יקרה משמעותית בהשוואה לסוללות הניקל מטאל שבהן משתמשת טויוטה ברוב גרסאות הפריוס.

    לסוללות ליתיום יון יש יתרון באגירת אנרגיה ובמסירתה, והן עמידות במספר גדול יותר של מחזורי טעינה/פריקה. בנוסף, עם טכנולוגיה זאת מושגת גמישות עיצוב גבוהה יותר וזאת מאפשרת לתפוס פחות מקום ברכב.
    ביונדאי לא פרסמו את קיבולת הסוללה או נתוני ביצועים כלשהם, למעט העובדה שיהיה ניתן לנוע באמצעות אנרגיה חשמלית בלבד עד למהירות של 120 קמ"ש.

    איוניק תצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות מבוססות ראדאר ומצלמה, בהן זיהוי והתרעה מפני עצמים בשטחים מתים, מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, ומערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום עצמאית.

    אנשי כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, מוסרים שבכוונתם לשווק את איוניק בישראל, אלא שמבחינתם מוקדם בינתיים לומר מתי הדבר יתאפשר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.