חברת דוד לובינסקי, יבואנית MG לישראל (וגם פיג'ו, סיטרואן, DS, אופל ועוד), הודיעה היום (א') על כך שקיבלה את זיכיון היבוא והשיווק בישראל של IM Motors – מותג ה"פרימיום-טק" של יצרנית הרכב הסינית SAIC אשר מוכרת בישראל בעיקר בזכות מותג הייצוא שלה – MG.
מחברת לובינסקי נמסר שהשקת IM Motors בישראל צפויה ברבעון השלישי השנה.
כדי לחדור אל פלח השוק של מכוניות חשמליות גדושות בטכנולוגיה ולהתמודד מול מותגים כמו 'אקספנג' – חברה SAIC עם חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech ועם קבוצת Alibaba ופיתחה מספר דגמים שרובם ישווקו בישראל.
כפי שפרסמנו כאן, IM החלה לחדור לאירופה בשנה שעברה וכיום היא מציעה שני דגמים עם תקינה אירופאית – קרוסאובר גדול שנקרא IM6 ומכונית סדאן עם פרופיל קופה שנקראת IM5.
בין הפיתוחים הטכנולוגיים של IM, שחלקם פותחו יחד עם יצרנית הסוללות הסינית CATL, בולטת סוללת "מצב מוצק" במתח של 800 וולט שמאפשרות טעינה אולטרה מהירה, בתלות כמובן בהימצאות עמדת טעינה מתאימה, וכן היגוי לגלגלים האחוריים, ממשקי משתמש מתקדמים ועוד.
כאמור, שני הדגמים הראשונים שינחתו בארץ הם הקרוסאובר IM6 שיוצע בגרסה בסיסית עם סוללת ליתיום-פוספט-ברזל עם תכולת אנרגיה של 75 קילוואט שעה ובגרסאות יקרות יותר עם סוללת ליתיום NCM (שכוללת ניקל וקובלט) עם תכולת אנרגיה של 100 קילוואט שעה, ובעתיד גם עם סוללת מצב מוצק.
לגרסה הבסיסית יש הנעה אחורית בהספק של 335 כוחות סוס וטווח תיאורטי של כ-460 קילומטרים, ולגרסה היקרה יותר יש הנעה אחורית בהספק של 508 כוחות סוס וטווח נסיעה תיאורטי של כ-610 קילומטרים.
יש גם גרסת ביצועים עם שני מנועים והנעה לכל הגלגלים – זו מספקת 776 כוחות סוס וטווח תיאורטי של 520 קילומטרים בין טעינות.
גם מכונית הסדאן-קופה IM5 תוצע עם סוללות דומות ושיטות הנעה זהות, וטווחי הנסיעה שלה הם בין 490 קילומטרים לגרסת הבסיס לבין 700 קילומטרים (!) לגרסה היקרה עם הנעה אחורית.
לקריאה נוספת:
לא תזכרו איך נראית עמדת טעינה: IM L6 החשמלית נוסעת 1002 ק"מ בין טעינות