Ad

הכנסות יבואנית רנו וניסאן בשנת 2013: 2.8 מיליארד ש"ח

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

רנו פלואנס וניסאן ג'וק הניבו לקרסו מוטורס הכנסות של כ-850 מיליון ש"ח בשנת 2013

חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו, ניסאן ואינפיניטי, הרוויחה בשנת 2013 כ-112 מיליון שקלים – עלייה של כ-36% בהשוואה ל-2012 – וזאת מתוך סך הכנסות של כ-2.8 מיליארד ש"ח. כך עולה מהדו"ח השנתי שפרסמה היום (ב') החברה. על-פי הדו"ח, היבואנית מכרה בשנה שעברה כ-20 אלף מכוניות, בהשוואה ל-17,603 מכוניות שנמכרו בשנת 2012.

למרות שהיא מוכרת לציבור הרחב כיבואנית רנו וניסאן, קרסו מוטורס היא אחת מהקבוצות הגדולות והמגוונות כיום בשוק הרכב, ופעילותה כוללת ליסינג תפעולי, יבוא אופנועים וקטנועים (באמצעות אחזקה בשליש ממניות מטרו-מוטור – יבואנית סאניאנג, קאוואסאקי וימאהה), יבוא ושיווק ציוד מכני-הנדסי (צמ"ה), תחבורה ציבורית (באמצעות בעלות בחברת נתיב אקספרס), ביטוח וטרייד-אין. סך הכנסות הקבוצה בשנת 2013 הגיע, כאמור, לכ-2.8 מיליארד שקלים.

על-פי הדו"ח חל בשנה שעברה שיפור משמעותי בפעילות היבוא של דגמי רנו: כ-9,500 יחידות נמסרו ב-2013, לעומת כ-7,000 בשנת 2012. בניסאן לא נרשם שינוי בהיקף המכירות (10,353 בשנת 2013 לעומת 10,361 ב-2012), ובאינפיניטי ניכרת מגמת היחלשות – סך מכירותיה אשתקד הסתכם ב-146 מכוניות, לעומת 234 ב-2012 ו-308 ב-2011.

המכונית הנמכרת ביותר של היבואנית היא, כמו בשנים קודמות, רנו פלואנס: אחת מכל ארבע מכוניות שמכרה היבואנית בשנה שעברה הייתה המכונית המשפחתית הקומפקטית של היצרנית הצרפתית (כ-5,073 מכוניות, שייצרו הכנסה של כחצי מיליארד שקלים). במקום השני ניצבת מיקרה הקטנה של ניסאן, עם 3,995 יחידות. מרכב הפנאי הקטן והמצליח של ניסאן, הג'וק, אמנם נמסרו מעט פחות יחידות (3,298), אך בכל הנוגע להכנסות – הג'וק שני רק לפלואנס (352 מיליון שקלים).

מעט יותר מ-12% מהמכוניות שמכרה היבואנית בשנה שעברה (2,460 יחידות) נרכשו על-ידי זרוע הליסינג של הקבוצה (חברת פסיפיק). נתון זה משקף עלייה של כ-24% בהיקף הרכישות של פסיפיק, לעומת שנת 2012. יש לציין כי כ-42% מכל המכוניות שרכשה פסיפיק בשנה שעברה היו מדגמי רנו וניסאן.

בדו"ח אפשר גם למצוא עדות (נוספת) לקריסת בטר-פלייס – מיזם טעינת הרכב החשמלי של שי אגסי ומשפחת עופר. בעקבות פירוק המיזם בשנה שעברה, הסכימו רנו וחברת קרסו, שהייתה אמורה לספק שירותי תחזוקה למכוניות החשמליות של בטר-פלייס, לרכוש כ-410 מכוניות מסוג פלואנס ZE וכן סוללות, עמודי טעינה וערכות ציוד להחלפת סוללות. בתמורה ישלמו קרסו ורנו כ-5.9 מיליון שקלים בלבד – כ-14 אלף שקלים לכל מכונית (בהנחה שעלות הציוד הנוסף היא שולית).

  • Ad
  • Ad
  • Ad