• Ad
  • ניו מושקת באירופה 2021
    יצרנית הרכב החשמלי הסינית המתקדמת Nio תשיק ביום חמישי השבוע את פעילותה באירופה. נורבגיה, כרגיל, תהיה ראשונה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום חמישי השבוע תקיים יצרנית הרכב הסינית 'ניו' מסיבת עיתונאים באוסלו, בירת נורבגיה, ושם היא צפויה להכריז על תוכניות ההתרחבות המיוחלות שלה לאירופה.

     

    ניו הסינית מושקת באירופה

     

    נורבגיה אמנם איבדה לגרמניה את ההובלה במספר כלי הרכב החשמליים הטהורים שנמכרים בה, אבל לעולם לא תאבד את הראשוניות שלה בקידום רכב חשמלי באירופה בכלל. גם היום עדיין מוענקים בנורבגיה תמריצי מס נדיבים לרוכשי רכב חשמלי, לעומת מיסוי כבד על כלי רכב מזהמים, ותשתיות הטעינה במדינה הן בין המפותחות ביותר בעולם, ביחס לגודל האוכלוסייה.

    'ניו' – עד לא מכבר חברת סטרט-אפ וכעת חברה שעברה לאחרונה את רף הייצור של 100,000 יחידות, נחשבת לאחת מיצרניות הרכב המתקדמות ביותר בסצינה החשמלית בכלל, ובזאת הסינית בפרט. ניו מייצרת ומוכרת ארבעה דגמים סדרתיים, מהם שלושה קרוסאוברים, אשר מתאפיינים בטכנולוגיה מתקדמת ובטווח נסיעה מכובד. מפרסומים באירופה עולה שאולם התצוגה הראשון של ניו באירופה ייפתח באוסלו, ועל השיווק של המותג שם הופקד מריוס הילר, מי שעד לא מכבר את הפעילות המקומית של יגואר – לנד רובר. ביום חמישי נדע, כך יש לקוות, אילו מבין ארבעת הדגמים של 'ניו' – EC6, ES6 ו- ES8 (קרוסאוברים), ו-ET7 (סדאן) יוצעו באירופה השנה.

    מרכזה של 'ניו', שנוסדה בשנת 2014 על-ידי היזם הסיני וויליאם לי, נמצא בעיר 'הפאי', ויש לה גם מרכז מחקר ופיתוח בשנחאי שבסין. בנוסף היא מפעילה מרכז עיצוב במינכן, גרמניה, ומרכז מחקר ופיתוח הנדסי מתקדם באוקספורד, אנגליה. יש לה גם בסיס בצפון ארצות הברית, ומרכז מרכז ופיתוח נוסף בסן חוזה, קליפורניה.

     

    ניו מושקת באירופה

     

    'ניו' היא בין יצרניות הרכב היחידות שאימצו את מודל החלפת הסוללות שהוצג לפני עשור על-ידי 'בטר פלייס' הישראלית, ומעניין יהיה לגלות אם היא תייצא את הטכנולוגיה הזאת גם לאירופה, ובעתיד גם לישראל. אם כן, זאת בוודאי יכולה להיות סגירת מעגל מעניינת – אם כי לא סביר שמרחקי הנסיעה הקצרים בישראל מצדיקים את זה. בכלל, מעניין יהיה לגלות ביו חמישי הקרוב באילו שווקים אירופאים יוצעו מכוניות 'ניו', ואילו דגמים יובילו את החדירה לעולם הישן.

    כמו טסלה

    הדמיון בין תחומים שבהם ניו מנסה להצטיין לבין אלה שבהם 'טסלה' פרצה גבולות גרמו לרבים לכנות את 'ניו' בתור "טסלה הסינית", ולאחרים לכעוס עליה בטענה (לא מבוססת ולא נכונה) להעתקה. מה שבטוח זה ששתי החברות מפתחות טכנולוגיות דומות, אם כי בכל מקרה הן לא לבד.

    כמו טסלה, גם ניו מוכרת את המכוניות שלה רק במכירה מקוונת, ברשת, או – נכון יותר – כך היא נוהגת לפי שעה בסין. יהיה מעניין לגלות אם המודל הזה יועתק לאירופה, או ששם תבחר ניו בשיטות שיווק מסורתיות יותר. כמו טסלה, גם ניו מפתחת נהיגה אוטונומית, והיא אף הקדימה את טסלה עם "רישיון לניסויי רכב אוטונומי" שאותו קיבלה ממשרד הרישוי של קליפורניה.

     

    ניו מושקת באירופה

     

    בשונה מטסלה, אשר הסתכסכה עם חברת 'מובילאיי' הישראלית אחרי אחת התאונות שבהן הייתה מעורבת מכונית מתוצרתה, ניו משתפת פעולה עם מובילאיי מאז שנת 2019 בפיתוח חבילת אמצעי נהיגה אוטונומית. ניו, אגב, הייתה יצרנית הרכב הראשונה בעולם שעשתה שימוש מסחרי בדגם שלה בשבב הראייה EyeQ4 של מובילאיי. שתי החברות הבטיחו מכונית אוטונומית ברמה 4 (שיכולה לנסוע ללא מגע יד אדם בשטחים מוגדרים) עד לסוף השנה הבאה, וככל הידוע ניו תייצר במסגרת שיתוף הפעולה הזה "קיטים" של מובילאיי שיאפשרו להפוך כמעט כל כלי רכב מודרני לרכב אוטונומי.

    במהלך השנה שעברה החלה 'ניו' לשתף פעולה עם יצרנית השבבים האמריקנית 'אנבידיה', שגם היא מפעילה מרכז פיתוח בישראל, ולא ברור אם שת"פ זה יתנהל במקביל או יחליף את השת"פ שלה עם מובילאיי. אגב, לצורך הפיתוח המשותף שלחה ניו אל מובילאיי בישראל מספר מכוניות מדגם ES8 החדש, מתוצרתה, אשר מסתובבות בחוצות ירושלים במהלך ניסויים.

    בדומה לטסלה, ניו מציעה ללקוחותיה מערכת סיוע לנהג ברמה 2, שאותה היא מכנה "NIO Pilot", וזאת הושקה עם דגם ES8. מבחינת רכיבים מבוססת המערכת הזאת על מערך של מצלמה קדמית תלת-מוקדית, 5 חיישני מכ"ם, 12 חיישנים קוליים, ומצלמת נהג.

     

    ניו מושקת באירופה

     

    בשונה מטסלה, ובדומה ל'בטר פלייס', אנשי ניו מאמינים במודל של החלפת סוללות ואף פיתחו כמה רעיונות סביבו. תחנת החלפת סוללות ראשונה של ניו החלה לפעול בשנת 2018 במחוז ננשאן בשנג'ן שבגואנגדונג, סין, וקצת יותר משנתיים לאחר מכן השיקה החברה את מודל "סוללות כשירות" Battery as a Service (BaaS) שלטובתו הקימה חברה לניהול סוללות בשיתוף עם יצרנית הסוללות הגדולה ביותר בעולם – CATL הסינית. מודל זה אמור להוזיל את עלות הרכישה של כלי רכב חשמליים לצרכן בכ-25%. המכשול הגדול ביותר להחדרת שירות כזה באירופה הוא תקנות לא אחידות בין המדינות השונות. כאמור – פרטים נוספים אודות מגוון הדגמים, מספר המדינות שבהן יימכרו מכוניות וחשוב מכל – מחירים – יפורסמו בבוקר יום חמישי השבוע.

    מיותר לציין שרוב יבואני הרכב הרציניים בישראל פנו אל ניו בניסיון לייצג אותה בארץ, וגם זה יקרה ברגע של'ניו' תהיה תקינה אירופאית.

     

    ניו מושקת באירופה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.