• Ad
  • חוזרים למוטב: פולקסווגן מחזירה את הכפתורים הפיזיים אל תא הנהג
    מנכ"ל חטיבת פולקסווגן מודה בטעות שביצעה פולקסווגן עם מתגי מגע שהותקנו על גלגל ההגה של חלק מן הגרסאות ומבטיח לבצע פניית פרסה ולתקן. אבל אם הוא באמת קשוב ללקוחות זה צריך להיות רק הצעד הראשון שלו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחת המהפכות המטופשות, המרגיזות, והמסוכנות שעוברת בשנים האחרונות על תעשיית הרכב היא "ניקוי" סביבת הנהג מכפתורים פיזיים והפעלת פעולות שגרתיות רבות באמצעות מסך המולטימדיה של כלי הרכב.

     

    חוזרים למוטב: פולקסווגן מחזירה את הכפתורים הפיזיים אל תא הנהג

     

    לתופעה הזאת יש מספר סיבות ואף אחת מהן לא מצדיקה את הסחת הדעת שנגרמת לנהגים שמנסים להפעיל את מיזוג האוויר או להחליף ערוץ שמע ונאלצים לדפדף לצורך זה מבעד לתפריטים שונים על מסך המגע. אם לא די בכך – כמה יצרניות אף הוסיפו חיישני מגע שונים על גלגל ההגה ועל המשטח העליון של הקונסולה המרכזית ברכב, והחליפו את מתג הפעלת הפנסים בבדיחה מוזרה.

    אבל רגע אחרי שכמעט התייאשנו מן העיוורון וחוסר הבינה שצנחו על יצרניות הרכב יש לנו בשורה טובה: צדיקה ראשונה בסדום צפויה להיות קבוצת פולקסווגן – שגם היא חוטאת בחטא הזה בדור המוצרים הנוכחי שלה. בפולקסווגן מבטיחים לבצע פניית פרסה, לכל הפחות בכל מה שקורה על גלגל ההגה.

    תומאס שפר, מנכ"ל חטיבת פולקסווגן, הכריז קבל עם ולינקדאין שפולקסווגן "קשובה ללקוחות שלה" ועל כן תיפטר ממקשי המגע שעל ההגה ותחזור למתגים פיזיים. "אנחנו מחדדים את הפורטפוליו שלנו ואת העיצוב שלנו", הוא כתב בפוסט בדף הלינקדאין שלו, "ובנוסף יוצרים פשטות חדשה בתפעול כלי הרכב שלנו. לדוגמה, אנחנו מחזירים את כפתורי הלחיצה אל ההגה! זה מה שהלקוחות שלנו רוצים מפולקסווגן".

     

    חוזרים למוטב: פולקסווגן מחזירה את הכפתורים הפיזיים אל תא הנהג

    שפר מתכוון למעבר השנוי במחלוקת של חטיבת פולקסווגן אל כפתורי מגע על גלגל ההגה בגרסאות המאובזרות והיקרות של דגמים כמו גולף GTI ו-R, טיגואן R וטוארג. הופעת הבכורה שלהם הייתה בעת השקת הדור השביעי של גולף, בשנת 2019, משם זלגו לדגמים אחרים, ובכל המקרים הם עוררו מחלוקת – בעיקר לנוכח העובדה שהקבוצה הזאת בלטה לאורך שנים עם ארגונומיה טובה.

     

    מסך מגע גורם לתאונות

    צריך לומר בקול רם וברור שההבטחה של שפר נחמדה אבל זאת רק התחלה. פולקסווגן הייתה בין האחרונות שהקריבו את הכפתורים הפיזיים העיקריים ודחקה אותם למסכי מגע (ועל הדרך גם העלימה את מתג האורות לטובת… משהו לא ברור), ואם מר שפר באמת מקשיב ללקוחות שלו, ורוצה למנוע מהם להיות מעורבים בתאונות שנגרמות בגלל הסחת דעת – עליו להרחיב את המהלך גם אל הכפתורים שנשדדו מאיתנו על הקונסולה וסביב לוח המחוונים.

    לטובת מי שלא מבין על מה המהומה נזכיר שכפתורים פיזיים – למשל להפעלת מיזוג האוויר ובקרת טמפרטורה או למערכת השמע – פשוט עובדים באופן הרבה יותר יעיל, מהיר, פשוט ואינטואיטיבי ממסכי מגע, ולא רק אנחנו חושבים ככה.

    קחו למשל מבחן שערך מגזין הרכב השוודי Vi Bilägare שבמסגרתו נטלו בוחני המגזין 11 מכוניות חדישות מתוצרת ניסאן, פולקסווגן, וולוו, סובארו, מרצדס, יונדאי, ב.מ.וו, דאצ'יה, MG, סיאט וטסלה לצד וולוו V70 בת 17 שנים, והכל במטרה לגלות למי מכולן יש את ממשק המשתמש היעיל והנוח ביותר לשימוש.

    נהגי המבחן נהגו בכל המכוניות על מסלול סגור והתבקשו לבצע משימות שונות כשהם נוסעים במהירות של 110 קמ"ש. בין השאר הם הפעילו אפליקציות שונות, הפעילו רדיו וחיפשו תחנה ספציפית, שינו את הטמפרטורה ברכב ואת עוצמת המיזוג, הפעילו את חימום במושבים וכיוצא בזאת. עורכי המבחן בדקו כמה זמן לוקח לנהגים לבצע את המשימות, ומה המרחק שהם עוברים בתוך כדי כך שהמבט שלהם לא מרוכז במתרחש לפניהם אלא במסך.

    בממוצע, מי שנהגו בוולוו V70 הישנה השלימו את כל המשימות שלהם תוך 10 שניות ו-306 מטרים. המכונית הגרועה ביותר במבחן הזה הייתה 'מארוול R' מתוצרת MG מפני שכדי לבצע בדיוק את אותן פעולות במכונית הזאת נדרשו בממוצע 44.6 שניות שבהן חלפו הנהגים והמכונית על-פני 1,372 מטרים. שאר הדגמים התמקמו בין לבין, אך במרחק רב, תרתי משמע, מן הוולוו הוותיקה.

     

    חוזרים למוטב: פולקסווגן מחזירה את הכפתורים הפיזיים אל תא הנהג

     

    יש ערך לניסיון

    כאשר חטיבת פולקסווגן או אאודי פוצחות בשינוי שמשפיע על מחסן החלקים של הקבוצה הוא מתרחב בהמשך גם אל סקודה וסיאט ואל חטיבת המסחריות, לכן ההצהרה של שפר חשובה יותר מאשר ברמת המותג הבודד.
    בהקשר זה יש לנו מסר חשוב לא רק לפולקסווגן אלא לכל יצרניות הרכב הוותיקות באשר הן: "אנחנו יודעים למה נפטרתן מכפתורים ומתגים ואתן מטמיעות את הפעלת הפונקציות במסכי המגע. זה חוסך לכן כסף על הרכיבים עצמם ומפשט עבורכן את תהליך ההרכבה של המכוניות. זה גם יוצר – כך אתן סבורות – תדמית "קולית" ו"טכנולוגית" למוצרים שלכן.

    אבל ככל שאתן זונחות 100 שנות ניסיון וידע בייצור מכוניות ובארגונומיה (או 80, במקרה של פולקסווגן) – כך אתן מעודדות את המתחרות הצעירות שלכן ומוכיחות שאין כל יתרון להעדיף אתכן עם כל הניסיון שלכן על פניהן. נהג שמסיר את המבט שלו מן הכביש כדי להתעסק במסך המגע המרכזי הוא נהג מסתכן ומסוכן – ואתן אחראיות לכל הפעלת מזגן או החלפת תחנה ברדיו שגורמת לתאונה".

    כמקובל אצלנו, "מודה ועוזב – ירוחם" – אבל בבקשה תזדרזו!

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חוזרים למוטב: פולקסווגן מחזירה את הכפתורים הפיזיים אל תא הנהג

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.