Ad

השתמשת בשמן 'קסטרול'? קיבלת אחריות למנוע

יצרנית השמנים קסטרול צדה שלוש ציפורים במכה אחת: מעניקה לבעלי רכב אחריות למנוע, מביאה עבודה למוסכים פרטיים, וגורמת לנו לכתוב עליה. יש גם הגנה מפני תחמנות ישראלית.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

יצרנית השמנים הבריטית הגדולה קסטרול השיקה לאחרונה בבריטניה קמפיין חדש שנועד להגדיל את היקף השימוש במוצרים שלה ואת המודעות לעצם קיומה, וזאת על-ידי מתן אחריות למשך שנה למנועי בנזין ודיזל לכל מי שמשתמש בשמנים מתוצרתה.

 

 

מבחינת בעלי הרכב, וגם עבור בעלי המוסכים, מדובר בתוכנית חינמית שלא דורשת מהם שום דבר חוץ מאשר להשתמש בשמנים של קסטרול. בעלי רכב לא נדרשים לשלם דמי ביטוח וגם לא השתתפות עצמית, ואילו בעלי המוסכים לא נדרשים לשלם שום דבר במקרה של נזק למנוע. אם כל זה נשמע יותר מידי טוב מכדי להיות אמיתי כדאי שתקראו עד הסוף.

במאמר מוסגר נזכיר רק שמבצע או תוכנית מן הסוג שקסטרול השיקה כעת אינו חדש. אפילו אצלנו, בישראל, הוצעו כבר לפני יותר מ-15 שנים תוכניות דומות, למשל על-ידי חברת פטרוטק יבואנית תוספי BG. יחד עם זאת – שוק הרכב השתנה מאד בכל העולם בשנים האחרונות וכך גם התוכנית של קסטרול.

תוכנית הביטוח עצמה פשוטה: כל מי שטיפל במוסך מורשה עצמאי, שאינו מוסך רשת, והשתמש בשמנים מתוצרת קסטרול, יכול להירשם באתר האינטרנט הייעודי של התוכנית ולקבל בחינם ביטוח שמכסה כל נזק למנוע, עד גבול אחריות של 13,200 ש"ח (3,000 לירות שטרלינג). גם מגבלות התוכנית ברורות ולא מכבידות: יכולה לקבל אותה כל מכונית בת פחות מ-12 שנים עם מנוע בנזין או דיזל שנסעה פחות מ-240 אלף קילומטרים, והאחריות חלה למשך שנה מיום החלפת השמנים ובתנאי שהמכונית נסעה לכל היותר 29,000 קילומטרים. אגב, גם מכוניות שגמאו כבר יותר מ-240,000 קילומטרים יכולות לקבל אחריות, אם כי מופחתת: קסטרול תממן את מחצית עלות התיקון במקרה של כשל במנוע, ועד לתקרת פיצוי של 6,600 ש"ח.

האחריות מכסה כל נזק לבוכנות וטבעות אטימה, מיסבים במגדש טורבו, שרשראות תזמון, טלטלים, משאבת שמן, מוטות דחיפים, גל ארכובה, מיסבים, מרימי שסתומים, מערכת תזמון שסתומים ולמעשה כמעט כל החלקים הפנימיים והיקרים במנוע בעירה פנימית.

האותיות הגדולות

לפני שנספר על האותיות הקטנות של התוכנית כדאי לשבח את הרעיון עצמו, מפני שהוא מועיל בראש ובראשונה ללקוחות, בעלי הרכב, וזאת בשני אופנים. לא רק שלקוח מקבל אחריות בחינם, ובין אם יש או אין לה ערך – מה שבטוח זה שאין לה עלות. המחיר היחיד שעלול להיות כרוך בתוכנית, מבחינת הלקוח, הוא אם השמנים עצמם מעט יותר יקרים, אבל גם אם כן מדובר בהפרש בטל בשישים. מה שיותר חשוב – וזה רווח נקי: הלקוח הופך ליותר מודע לסוג השמן שבו נעשה שימוש בעת הטיפול. עד היום נמצא סעיף "סוג השמן" בעיקר בתחום הכדאיות המסחרית של המוסכניק והרחק מתשומת ליבו של בעל הרכב.

בעלי מוסכים עצמאיים, שמתקשים להיאבק בכוחות גדולים בשוק, נשכרים מתוכנית כזאת מפני שהיא יכולה למשוך אליהם לקוחות פרטיים באמצעות פיתוי שלא עולה להם כסף. אחת הבעיות הגדולות של מוסכים עצמאיים היא שבשונה ממוסכי רשת, שנהנים מגיבוי ומכוח קניה של רשת או של יבואן רכב, בדרך כלל הם לא יכולים להציע ללקוחות אחריות היות שהסיכון הכלכלי שלהם גדול מידי. כאן נכנס לתמונה גורם חזק חיצוני שמשפר עבורם את ההצעה ללקוח.

כמובן שהנהנית העיקרית היא קסטרול – הנה כתבנו עליה כאן ואתם נחשפים לשם שלה (מדובר באחת החברות הוותיקות בעולם השמנים, אך בישראל אין לה כמעט ביטוי ביחס לחברות המקומיות שלנו), שזוכה לחשיפה תקשורתית חיובית. בנוסף, תוכנית אחריות, מעצם טבעה, מחזקת את האמון של לקוח במוצר, וזאת סיבה טובה ללקוח להעדיף שימוש בשמן מתוצרת אחת על-פני אחרת.

 

האותיות הקטנות

"הראש הישראלי" עובד שעות נוספות כאשר מציעים לו תוכניות אחריות, וכל אחד מאיתנו יכול לחשוב על כל אותם בעלי מכוניות עם מנועים לפני אוברול שהאוזניים שלהם מזדקרות למקרא כתבות כאלה.
אז מסתבר שהבריטים קצת פחות מטומטמים או נאיביים מכפי שאפשר ליחס להם, וגם אם אנשי קסטרול לא סגרו את כל הפרצות הם לכל הפחות גידרו לא רע את הסיכונים שהם לוקחים על עצמם. ראשית לכל, התוכנית מיועדת ללקוחות פרטיים, כלומר לא למכוניות ששייכות, בעבר או בהווה, לציי רכב. זה אמנם מנפה מרשימת הלקוחות הפוטנציאליים חלק ניכר מצי הרכב המשומש, אבל מותיר בתמונה את המכוניות ששוות יותר ומסייע להן להעלות את ערכן.

שנית, האחריות לא נכנסת לתוקף באופן מידי, כלומר שמי שהמנוע שלו כבר גמור יתקשה קצת להירשם אליה: מימוש האחריות מתאפשר רק כעבור 30 ימים מיום הטיפול, ובתנאי שהמכונית נסעה לפחות 1,600 קילומטרים אחרי החלפת השמנים. אז נכון, אמנם, שקומבינה בין בעל רכב למוסכניק יכולה להפיל את קסטרול (למשל אם בזמן הטיפול נרשם קילומטראז' לא נכון והלקוח המתין 30 ימים), אבל מן הסתם גם לכך יש פתרונות.

אנשי קסטרול מסבירים שהם ביצעו מחקר שוק ומצאו שהסיבה העיקרית שמרתיעה לקוחות פרטיים מלטפל במכוניות שלהם במוסכים עצמאיים היא כיסוי האחריות המקיף שמציעים מוסכי הרשת, ושהמוצר שהם אפיינו נועד באופן מיוחד כדי לסייע למוסכים עצמאיים (ולעודד אותם להעדיף קשר עם קסטרול על-פני ספקי שמן אחרים).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות