• Ad
  • יונדאי ארה"ב מדגימה מנהיגות בשעת משבר ומזכירה לנו שחברות ישראליות לא ממהרות לפעול בימים טרופים אלה למען לקוחותיהן. חריגות לטובה: חברות הליסינג שהתגייסו לטובת מד"א
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יונדאי הקוריאנית בנתה את עצמה בשני העשורים האחרונים כמתמודדת הרצינית ביותר במיטב יצרניות הרכב היפניות, וכעת, בתוך כדי מגפת קורונה, היא מציבה מספר דוגמאות ראויות לחיקוי למנהיגות בשעת משבר עולמי.

     

     

    בשבוע שעבר הכריזה יונדאי ארה"ב על כך שכל בעלי רכב מתוצרתה, אשר מועד 'אחריות היצרן' שלהם מסתיים בחודשים אפריל, מאי או יוני יקבלו באופן אוטומטי הארכת אחריות עד לסוף חודש יוני. אחריות היצרן הטיפוסית שיונדאי מעניקה בארה"ב היא לחמש שנים או 100,000 ק"מ, עם אפשרות להרחבה בתשלום ל-10 שנים או עד 160,000 ק"מ. בהודעתה לעיתונות הסבירה יונדאי שהמהלך נועד לסייע למי ש"ייתכן ויתקלו בקשיים בשירות ותיקון של כלי רכב במהלך מגפת קורונה". בנוסף, במקומות שבהם הדבר מתאפשר החברה דואגת לאיסוף כלי רכב ולהחזרתם ללקוחות לצורך טיפולים שוטפים.

    אפשר כמובן לפטור את המהלך הזה כמהלך ציני של יחסי ציבור שמנצל את המשבר. אפשר גם להזכיר שיונדאי ממילא ידועה כיצרנית שמעניקה תקופת אחריות ארוכה ונרחבת. אלא שבמקרה זה ראוי להביט דווקא על המחצית המלאה של הכוס. יותר משליש מאוכלוסיית העולם נמצאת כרגע בסגר, וכמות הנסועה השנתית צנחה באופן דרמטי. במצב כזה, ראשונים שצריכים לבוא לקראת משקי הבית אשר מתקשים להתמודד עם אובדן הכנסה הם גופים פיננסיים כמו חברות ביטוח אשר מרוויחות הון רב מהפחתת הסיכון שלהן. לעומתן – לפי הערכה שפרסם ה'פייננשל טיימס' – תעשיית הרכב ספגה עד כה נזק מצטבר של כ-100 מיליארד דולר (!) כתוצאה מצניחה במכירות, כך שהן בערך האחרונות שאמורות היו להכניס יד לכיס.

    את המחווה של יונדאי, סמלית ככל שתהיה, ראוי לבחון בהקשר זה, מה גם שדווקא הדברים הקטנים הם, לפעמים, אלה שזכורים לנו ממשברים גדולים. זה, כמובן, שולח אותנו למציאות הישראלית שבה – נכון לכתיבת שורות אלה – אחת החברות הבודדות שמינפו נכון את המשבר היא 'טרה', אשר ארגנה מבצע של משלוח חבילות שי לצוותי הרפואה בארץ. חברות ישראליות אחרות, גם מתחום הרכב, לא מיהרו להתגייס למאבק הלאומי – פאסיבי ככל שיהיה – במגפת קורונה. נהפוך הוא: מותר אפילו לגנות מספר חברות ביטוח (בלי להזכיר שמות) אשר במקום להודיע ללקוחותיהן הקיימים על הנחות אשר משקפות את העובדה שהמכוניות שלהם עומדות – מנצלות את המצב למבצעי מכירות ללקוחות חדשים.

    לקריאה נוספת: תעשיית הרכב מתגייסת למלחמה בקורונה

    בהקשר הזה ראוי לציין לטובה ולשבח דווקא את מי שסובלות בימים אלה יותר מכל מן המשבר הנוכחי בענף הרכב: חברות הליסינג, ולכל הפחות את חלקן. חברת  הליסינג וההשכרה 'קל-אוטו' התגייסה לטובת מגן דוד אדום והעמידה לרשות הארגון כ-100 כלי רכב שונים, בהם משאיות קירור, כלי רכב מסחריים ומכוניות נוסעים (שמשמשות מתנדבים לביצוע בדיקות קורונה) – והכל כתרומה. גם חברות 'אלדן', 'שלמה' ו'הרץ' נרתמו לסייע, כל אחת לפי יכולתה.

    למרבה הצער – על אף שיש סיבות טובות לאופטימיות לקראת יציאה מן המשבר – נראה שיחלפו לכל הפחות מספר שבועות עד שהמשק הישראלי יוכל לחזור לפעילות, וחודשים לא מעטים עד שכולנו נתאושש מן המצב הנוכחי, וזאת יכולה להיות שעתן היפה של חברות נוספות – בין אם בעזרה לציבור בכלל, ובין אם בצעדים מחזקי-קשר עם לקוחותיהן.

     

     

    יונדאי ארה"ב, למשל, נקטה במספר צעדים נוספים – ממוקדים יותר במאבק בנגיף ובסיוע למי שנפגעו ממנו באופן ישיר. הקוריאנים תרמו 2.2 מיליון דולר להקמת מתחמי "היבדק וסע" בבתי חולים לילדים בארה"ב, והקימו קרן מיוחדת ל"אבטחת תשלומים" למי שרכשו רכב חדש מתוצרתם אך לא מסוגלים לעמוד בהחזר ההלוואה היות שאיבדו את מקום עבודתם כתוצאה מן המשבר.

    כלל לקוחות תוכנית המימון של יונדאי יכולים לדחות עד שלושה תשלומים חודשיים שלהם במקרה שנתקלו בקשיי פרנסה או נקלעו למצב רפואי. בנוסף, יונדאי ארה"ב אף התמקדה בעובדי מערכת הבריאות שנמצאים בקו החזית במלחמה הזאת, והקימה עבורם את תוכנית "First Responders" אשר מעניקה הנחות והטבות שונות לעובדי בתי חולים וצוותים רפואיים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המכונית עומדת? יונדאי מאריכה את אחריות היצרן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.