• Ad
  • המכונית החשמלית של וואווי תגיע לאולמות התצוגה בסין בדצמבר

    המכונית החשמלית של וואווי תגיע לאולמות התצוגה בסין בדצמבר

    מה שנולד במקור כשיתוף פעולה עם 'ניו' הפך לאחד הפרויקטים הטכנולוגיים המעניינים שמגיעים כעת מסין, עם טווח נסיעה מוצהר של 680 קילומטרים וטעינה ל-200 קילומטרים בתוך 10 דקות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתוך כשלושה חודשים תגיע אל אולמות המכירה בסין 'אוואטאר 11', פרי שיתוף פעולה מעניין מאד בין יצרנית הרכב 'צ'אנגאן', יצרנית הסוללות CATL, ויצרנית מוצרי האלקטרוניקה 'וואווי'. לכאורה מדובר ב"עוד קרוסאובר חשמלי סיני", אחד מתוך עשרות שמושקים שם בימים אלה, אבל למעשה זהו מוצר ראשון של פלטפורמה טכנולוגית מעניינת שעשויה להכות גלים, ומותג שבו נתלות שאיפות גדולות.

     

    המכונית החשמלית של וואווי תגיע לאולמות התצוגה בסין בדצמבר

     

    צ'אנגאן הכריזה לראשונה על שיתוף הפעולה בין שלוש החברות הסיניות הגדולות עוד בשנת 2020, ומאז הספיקה לחשוף דגמי תצוגה בשלבי פיתוח שונים במספר תערוכות רכב. בשבוע שעבר הגיעה סוף סוף ההודעה המיוחלת לפיה למרות משבר הקורונה והסגרים שהתקיימו בחודשים האחרונים בסין – החברה תעמוד ביעד שנקבע, והמכונית תושק עוד השנה.

    'אוואטאר' , שנקרא בסין גם 'אוויטה', הוא מותג יוקרה סופר-טכנולוגי חדש שצפוי להשתמש ברכיבים ובפיתוחים המתקדמים ביותר בתעשייה, והדגם הראשון, שיושק השנה, בנוי על פלטפורמה מודולרית וייעודית לרכב חשמלי שעליה ייבנו לפחות שלושה דגמים נוספים בשלוש בשנים הבאות. הדגם הראשון מקבל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של CATL ושל 'וואווי', ובין השאר זה אומר שימוש בטכנולוגיות ליתיום-יון חדשות בסוללה, אשר יאפשרו טעינה מהירה במתח של 750 וולט ו-200 קילוואט שעה, והוספת טווח נסיעה של 200 קילומטרים בטעינה מהירה של 10 דקות.

    פרויקט "אוואטאר טכנולוגיות" הוקם במקור בשנת 2018 כשיתוף פעולה בין צ'אנגאן לבין "הטסלה הסינית" – חברת הסטארט-אפ (דאז) 'ניו'. בשנת 2020 החליטו אנשי ניו לצמצם משמעותית את חלקם בפרויקט בגלל קשיים כלכליים, וצ'אנגאן – חברה בבעלות ממשלתית שהיא אמנם אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין אבל לא בין המתקדמות שבהן – נותרה בלי שותפה טכנולוגית באחת הנישות שהתפתחו בקצב המהיר ביותר בתעשיית הרכב הסינית והעולמית: רכב חשמלי מתוחכם ויקר.

     

    המכונית החשמלית של וואווי תגיע לאולמות התצוגה בסין בדצמבר

     

    בדיעבד, אנשי צ'אנגאן הצליחו לסחוט לימונדה מן הלימון כאשר הכניסו למיזם הזה כשותפה בכירה את חברת CATL – יצרנית הסוללות הגדולה ביותר בעולם, ואת 'וואווי', שמבין שלושת המותגים האלה היא המוכרת והנמכרת ביותר בישראל ובעולם. במבנה החדש החזיקה צ'אנגאן בכ-39% מן הבעלות ואילו CATL בכ-29%. 'וואווי' היא אחת מתוך קבוצת משקיעים גדולה שהחזיקה ביתרת הבעלות, וזה עשה אותה לבעלת אחזקת מיעוט. 'ניו', השותפה המקורית, נותרה במשחק עם כ-4.6% מן הבעלות. השנה בוצע סבב גיוס נוסף למיזם הזה, ולאחר כניסת מספר משקיעים סינים כבדים דוללו מן הסתם בעלי המניות המקוריים. עם זאת – חלקה הטכנולוגי של וואווי בפרויקט גדול הרבה יותר מאשר יחס הבעלות שלה.

    כעת מסתבר שלצ'אנגאן ולשותפותיה יש שאיפות גדולות מאד למותג החדש. החברה הקימה מפעל חדש ("חכם וגמיש", לדבריהם) עם כושר ייצור ראשוני של 350,000 מכוניות בשנה. בתוך כשלוש שנים הם רוצים למכור 3 מיליון כלי רכב (מה שאומר שהם יידרשו להאיץ את כושר הייצור באופן דרמטי) ולהשתלט על לא פחות מאשר 35% מנתח השוק של רכב חשמלי בסין.

    כבר בשנת 2020, באירוע מקוון שנערך בעיצומה של מגפת קורונה, הכריזו השותפות הסיניות על פיתוח פלטפורמה מודולרית ייעודית לרכב חשמלי שנקראת על שם ראשי התיבות של שלושתן – CHN. לא במקרה זה גם צרוף האותיות שמייצג את שם הקיצור הבינלאומי לסין. במהלך ההכרזה הבטיחו השותפות שדגם ראשון של המיזם יושק כבר בשנה שעברה, ואפשר לומר שהם עמדו במילה שלהן: בנובמבר אשתקד, במסגרת תערוכת המכוניות הבינלאומית של שנחאי, הוצגה מכונית תצוגה די מושלמת מבחינה עיצובית.

    לפני כחודשיים, בתערוכת הרכב של צ'ונגצ'ינג, נחשפה גרסת טרום ייצור של 'אווטאר 11', עם הבטחה לשני גודלי סוללה שהקטנה בהן מספיקה לטווח נסיעה של 555 קילומטרים, והגדולה יותר, עם קיבולת של 90.38 קילוואט שעה, מספקת טווח נסיעה של 680 קילומטרים לפי התקן הסיני החדש CLTC.

     

    המכונית החשמלית של וואווי תגיע לאולמות התצוגה בסין בדצמבר

     

    אווטאר 11 הוא קרוסאובר באורך 488 סנטימטרים וברוחב נדיב מאד של 197 סנטימטרים. הגובה שלו 160 סנטימטרים ואורך בסיס הגלגלים שלו 297.5 סנטימטרים. היות שמדובר בכלי רכב יוקרתי אפשר להזמין אותו בתצורת מושבים יחסית סטנדרטית של 5 מושבים או בתצורה מפוארת יותר עם 4 מושבים. מערכת ההנעה כוללת שני מנועים שמספקים יחד 578 כוחות סוס וכ-67 קג"מ של מומנט, ומאיצים אותו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3 שניות בלבד, ואל מהירות מרבית שמוגבלת ל-200 קמ"ש.

    שלושה כוחות מובילים

    הדבר המעניין במיוחד במיזם החדש ובקרוסאובר החדש הוא שילוב הכוחות של שלוש השותפות. 'וואווי' ו-CATL פסעו אמנם אל תוך מיזם קיים, אבל לשתיהן יש מוטיבציות ואתגרים מאד משמעותיים בתעשיית הרכב החשמלי שמתפתחת במהירות. ארכיטקטורת CHN צפויה להיות האפשרות הראשונה של שלוש השותפות להציג את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שלהן, כאלה שמופיעות באופן טבעי אצל מי שיכולים ומוכנים לשלם תמורתן ובסופו של דבר זולגות לכל השוק.

    אנשי 'אווטאר טכנולוגיות' מצהירים שהפלטפורמה החדשה מאפשרת רמה גבוהה מאד של אינטגרציה ואפשרויות שדרוג, ביצועים דינמיים טובים, טווח נסיעה ארוך, רמה גבוהה של בטיחות ויכולת מחשוב חזקה. על גבי פלטפורמה זאת הן יוכלו, לדבריהן, לבנות קרוסאוברים, מכוניות סדאן ומיניוואנים עם בסיס גלגלים של עד 310 סנטימטרים, וכמובן גם עם הנעה קדמית, אחורית או כפולה.

    CATL ממונה על פיתוח כלל מערכת אגירת וניהול האנרגיה, ועל פיתוח תשתיות טעינה מהירה שמסוגלות לתמוך בכלי הרכב האלה. לדבריהם, במכונית החדשה מיושמות שלוש טכנולוגיות חדשות בתחום הטעינה המהירה, מארז הסוללה (CTP) ותאי סוללה "ללא התפשטות תרמית" (NP), והם מבטיחים שהשילוב הזה משלב, כאמור, ביצועים גבוהים, טווח ארוך ורמת בטיחות גבוהה.

    'וואווי', מצידה, אחראית על ממשקי המשתמש ועל כל האלקטרוניקה שתוביל ביום מן הימים ליכולת נהיגה אוטונומית, ועל כל הפונקציות החכמות בתא הנהג, אבל באופן מאד מפתיע היא גם זאת שפיתחה את מערכת ההנעה של המכונית (או שהמערכת פותחה עבורה). וואווי מכנה את מערכת ההנעה לארבעת הגלגלים בכינוי המסחרי DriveOne. "סל" המערכות של 'וואווי', אשר מן הסתם ימצא את דרכו גם לשיתופי פעולה נוספים, כולל חמישה מודולים עיקריים ובהם "תא הטייס החכם" – מערכת ההפעלה שהחברה הציגה תחת הכינוי המסחרי HarmonyOS. החידוש הספציפי למכונית הזאת הוא שהיא תהיה הראשונה לחשוף את טכנולוגיית Huawei HI.

    המכונית מצוידת בלא פחות משלושה חיישני לידאר עם טווח גילוי של 150 מטרים וכיסוי של 300 מעלות, מערכת מכ"מ עם טכנולוגיה חדשנית (לא ברור במה, ואת זה נגלה בקרוב) עם טווח גילוי של 210 מטרים וכיסוי של 360 מעלות, 12 חיישנים אולטרא-סוניים ו-13 מצלמות עם כושר זיהוי למרחק של 150 מטרים וכיסוי של 360 מעלות.

     

    המכונית החשמלית של וואווי תגיע לאולמות התצוגה בסין בדצמבר

     

    אנשי וואווי מבטיחים שהמידע שמתקבל ממערכות החישה שלהם משולב עם מפות דיגיטליות ברמת דיוק גבוהה, ושהן מסוגלות לתפקד בתנאי לילה חשוך, תאורה חלשה, תאורה אחורית ומצבים שבהם התאורה משתנה, כמו למשל בעת נסיעה בתוך מנהרה. לדבריהם, מערכת הסיוע לנהג שלהם מזהה הולכי רגל, עצמים נייחים ואת מצב הרמזורים. מבחינת המשתמש מתבטאת התרומה של וואווי דרך שלושה מסכים לנהג ולנוסע: מול הנהג מותקן מסך בגודל 10.25 אינטש, דומה למסך שמותקן מול הנוסע, ואילו במרכז לוח המכשירים מותקן מסך ראשי צף בגודל 15.6 אינטש. במנהרה המרכזית שבין המושבים יש משטח טעינה אלחוטי ענק לשני טלפונים ומחזיקי כוסות נסתרים, ומתחת לזה יש תא אחסון גדול יחסית. מערכת הסאונד כוללת 14 רמקולים ומגבר עם 12 ערוצים, ויש לה מערכת לביטול רעשי כביש ומערכת אקטיבית לשיפור קול. זה כנראה אחד הדברים שקורים כאשר אחת השותפות היא יצרנית אלקטרוניקה, וזה כמובן רק סימן לבאות.

    מתכוננים לפתיחה החגיגית

    קרוסאוברים ראשונים מדגם 'אוואטאר 11' צפויים, כאמור, לאכלס את אולמות התצוגה בסין בדצמבר הקרוב, אבל חלק מן האולמות עצמם כבר מוכנים וממתינים לסחורה: 'אווטאר' הכשירה כבר אולמות מכירה ב-10 ערים מרכזיות ברחבי סין, וכבר במהלך הרבעון הקרוב, עד לסוף השנה, ייפתחו, תחזיקו חזק, אולמות ב-100 ערים נוספות. במקביל, החברה מקימה את רשת הטעינה המהירה שלה אשר תתפרש עד לסוף השנה הבאה ב-19 ערים ותציע 100 עמדות טעינה מהירה. המחירים, כמתבקש ממותגי פרימים (גם אם הם סינים) לא יהיו זולים ושווים לכל נפש אבל בהחלט יכולים להיות אטרקטיבים יחסית למותגי היוקרה המוכרים לנו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.