Ad
ראשי

הושלמה עיסקת סובארו: סמל"ת רכשה את יפנאוטו תמורת 200 מיליון ש"ח

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

סמל"ת, יבואנית קבוצת פיאט, רכשה את יפנאוטו, יבואנית סובארו. זו הרכישה הגדולה השניה של סמל"ת בתוך כשנה אחת, לאחר הרכישה של זיכיון היבוא של איווקו

בתום סאגה שנמשכה קרוב לשנתיים הושלמה היום עיסקת המכירה של יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, לידי חברת סמל"ת, יבואנית קבוצת פיאט. זו הרכישה הגדולה השניה של סמל"ת בתוך כשנה אחת, לאחר הרכישה של זיכיון היבוא של איווקו מידי חברת פלדטראק.

בשונה מן המתווה הראשוני של העיסקה, שבו ביקשו סמל"ת וגורמים נוספים לרכוש אך ורק את זיכיון היבוא מידי גד זאבי, ומ"עיסקת ברזילי" שבה אמור היה איש העסקים הירושלמי שמעון ברזילי לרכוש את יפנאוטו, בעיסקה הסופית רוכשת סמל"ת את חברת יפנאוטו כולה – אם כי לאחר שזו נאלצה למכור כמעט את כל נכסי הנדל"ן שלה כדי לשרוד.

נתח הארי של כספי הרכישה של החברה יועבר לכיסוי חובות יפנאוטו למחזיקי האג"ח, לאחר שהדיווידנדים שאלה אמורים היו לקבל נדחו מספר פעמים רב.

יפנאוטו הגיעה למצבה הקשה לנוכח הזינוק בשערו של היין היפני ובעיות אספקה של מכוניות מיפן, שנגרמו בגלל נזקי הצונאמי. אלא שכעת מתבצעת השלמת העיסקה בדיוק במציאות ההפוכה, כאשר שער היין צנח ולראשונה מזז שנים רבות יש לחברה מגווון דגמים רחב יחסית.

לא מיותר לציין שסמל"ת עצמה עמדה בפני סגירה או מיזוג עם חברת 'מאיר' לפני מספר שנים, אלא שמיכאל לוי, הבעלים, התעשת בדקה התשעים והחליט להחזיק בחברה ולפתח אותה.

מאז החל השיווק בישראל של מותגי לנצ'יה ואבארט, מכירות פיאט ואלפא-רומיאו עלו, וכאמור נרכש גם זיכיון היבוא של איווקו.

  • Ad
  • Ad
  • עוד באתר

    Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות