• Ad
  • האם עמדת הטעינה של ABB היא באמת המהירה ביותר בעולם?
    חברת התעשייה והתשתיות השוויצרית הענקית הכריזה על עמדת טעינה בהספק של 360 קילוואט שיכולה לטעון סוללת רכב תוך פחות מ-15 דקות, אבל האם הטענה שלה ל"מטען הרכב המהיר בעולם" מוצדקת?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת ההנדסה והתעשייה השוויצרית ABB, אשר לוקחת חלק בפרויקטים של תשתיות מן הגדולים בעולם ובין השאר גם מייצרת עמדות טעינה לרכב חשמלי, הכריזה בשבוע שעבר על השקת עמדת טעינה מהירה בשם Terra 360 שלטענתה היא "המהירה ביותר בעולם", כזאת ש"מסוגלת להטעין מכונית חשמלית תוך 15 דקות או פחות".

     

    האם עמדת הטעינה של ABB היא באמת המהירה ביותר בעולם?

     

    לדברי אנשי ABB העמדות החדשות מיועדות במיוחד ללקוחות מסחריים והיא "אידיאלית לתחנות תדלוק, חנויות נוחות, אתרי קמעונאות ומתחמים מסחריים, כמו גם להטענת מכוניות צי, טנדרים ומשאיות". עמדת הטעינה של ABB מסוגלת לטעון בהספק מרבי של 360 קילוואט, מה שאמור להוסיף – בממוצע – טווח של כ-100 קילומטרים של נסיעה תוך 3 דקות טעינה בלבד, ואף לטעון במקביל עד ארבעה כלי רכב בו זמנית "עם חלוקת כוח דינמית".

    נקודה אחרונה זאת דורשת הבהרה, מכיוון שלפי הנוסח שפרסמו אנשי ABB העמדה שלהם אכן מסוגלת לספק חשמל לארבעה כלי רכב בו זמנית – אבל לא בטעינה מהירה. אפשר לטעון ארבעה כלי רכב יחד "במשך הלילה", או אחד בטעינה מהירה.

    כמובן שהראשונה בין שתי בעיות שצצות לנוכח ההכרזה הזאת היא שמעט מאד כלי רכב בעולם מסוגלים לקבל טעינה מהירה בהספק כזה. אם נשים בצד את המכוניות מתוצרת טסלה, רוב המכוניות שנמכרות כיום ונמכרו עד היום מסוגלות לעמוד בטעינה מהירה בהספק של עד 50 קילוואט, וחלקן יכול להתמודד גם עם 125 עד 175 קילוואט. למעט בכלי רכב מאד יקרים ובחלק מכלי הרכב המסחריים – אין כרגע כמעט כלי רכב מייצור סדרתי שיכולים להתמודד עם הספק של 360 קילוואט.

     

    האם עמדת הטעינה של ABB היא באמת המהירה ביותר בעולם?

     

    אבל הבעיה היותר מעניינת היא ששלושה ימים לפני ש-ABB הכריזו שהם מציעים את עמדת הטעינה "המהירה ביותר בעולם" השיקה GAC הסינית את AION V שהיא לא רק אחת המכוניות היחידות שכן יודעת להתמודד עם הספקים כאלה, אלא אם מגיעה "בצמוד" לעמדות טעינה ש-GAC עצמה פיתחה, אשר לטענתה מסוגלות לספק עד 480 קילוואט, שזה "קצת הרבה יותר".

    לזכות אנשי ABB צריך לומר, בין השאר, שהם בהחלט השקיעו בעיצוב מאד נעים ויעיל של עמדות הטעינה החדשות שלהם, ואחת האופציות שאיתן הן מוצעות היא צג LCD בגודל 27 אינטש אשר "יוביל את המשתמש בתהליך הטעינה ויתאר לו את מצב הסוללה שלו, וכן יציג ספירה של משך הזמן שנותר עד להשלמת הטעינה".

    טעינה מהירה, ובמיוחד עמדות שמתוכננות לספק בו זמנית טעינה למספר כלי רכב מהוות רכיב מרכזי וחשוב בדרך לשימוש קל ברכב חשמלי מכיוון שהן מקצרות מאד את התורים לטעינת רכב במקומות ציבוריים. הוספת טווח מכובד בתוך 10-15 דקות מאפשרת לטעון את המכונית "על הדרך" כאשר עוצרים בחנות נוחות בנסיעה ארוכה או עורכים קניות במכולת בדרך הביתה. השאלה שנותרת – כפי שצוין בתחילת הדברים, היא כמה כלי רכב מחוברים בו זמנית לעמדה, ומי מביניהם מקבל עדיפות לטעינה מהירה. אם, למשל, בשעה שמבוצעת טעינה מהירה שלושה מארבעה כלי הרכב לא מקבלים טעינה בכלל אז לא התקדמנו המון.

     

    האם עמדת הטעינה של ABB היא באמת המהירה ביותר בעולם?

     

    ABB נחשבת לאחת הספקיות המובילות בתחום התשתיות לרכב חשמלי בעולם, שוק שבו היא פועלת כבר משנת 2010, ועד היום מכרה יותר מ-460,000 עמדות טעינה בכ-88 שווקים, מהם יותר מ-21,000 עמדות טעינה מהירות במתח ישר ועוד כ-440,000 מטענים "ביתיים" בזרם חילופין. ABB  היא אחת הספקיות העיקריות של מטענים מהירים לפרויקטים הגדולים של רשתות הטעינה IONITY באירופה ושל Electrify America בארה"ב, וכבר עד לסוף השנה הנוכחית היא מתכוונת להציע את מטעני Terra 360 באירופה. במהלך השנה הבאה מתוכננת השקת Terra 360 גם בארצות הברית וצפון ודרום אמריקה, ובדרום מזרח אסיה ואוקיאניה.

    ככל שאפשר להתרשם מן התמונות ש-ABB פרסמה – הגודל הפיזי של עמדות הטעינה החדשות לא גדול במיוחד ומתאים, לדברי החברה, להתקנה במתקני אחסנה קטנים או בחניונים צפופים. עמדות הטעינה המהירה האלה נגישות לבעלי מוגבלויות על כסאות גלגלים, והכבלים שלהן עוצבו – לטענת החברה – בדרך ארגונומית שמסייעת  לנהגים לחבר את המכוניות לטעינה במהירות במינימום מאמץ.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.