התשובה הקצרה:
כן, אפשר לתדלק בנזין באוקטן 98 במקום בנזין באוקטן 95, אבל לא כדאי – עדיף לתרום את תוספת המחיר לנזקקים ולא להעשיר את חברות הדלק.
התשובה המלאה:
מספר האוקטן של הדלק (95 או 98 בבנזין ישראלי) מתאר את רמת הרגישות שלו לחום וללחץ. ככל שמספר האוקטן גבוה יותר הדלק יוצת רק תחת לחץ או חום גבוהים יותר.
בעלי רכב רבים סבורים בטעות שמספר האוקטן מעיד על ה"ניקיון" של הדלק וזה ממש לא נכון. כדי להגיע למספר אוקטן גבוה יותר לא "מזקקים" את הבנזין לרמה גבוהה יותר אלא מוסיפים לאותו נוזל יותר כימיקלים נוגדי פיצוץ.
בנזין באוקטן 98 מתאים למנועים עם יחס דחיסה גבוה – בדרך כלל מכוניות ספורטיביות.
במכוניות מודרניות כמעט לעולם לא ייגרם נזק אם מתדלקים בטעות בנזין באוקטן 98 במכונית עם מנוע שמתוכנן לעבוד עם אוקטן 95. גם במקרה כזה, וגם במקרה הפוך שבו מתדלקים בנזין באוקטן 95 למנוע שמעדיף 98 – מערכת ניהול המנוע יודעת להתמודד עם חוסר ההתאמה על-ידי קידום או אחור ההצתה במנוע.
בנזין באוקטן 98 עולה בערך שקל יותר לכל ליטר, לכן הנזק העיקרי של שימוש בדלק הזה יהיה בתחנת הדלק – עוד 50 שקלים בממוצע לכל מיכל.
בשורה תחתונה – אם אין לכם כסף מיותר לשרוף אין צורך לתדלק בנזין באוקטן 98, ואם תדלקתם בטעות בבנזין כזה לא קרה כלום – רק שרפתם 50 שקלים מיותרים.
לקריאה נוספת:
אולי די כבר עם השטות הזאת של בנזין באוקטן 98?
דואגים למנוע הרכב שלכם? האם מומלץ להשתמש בתוסף דלק ולמי זה באמת מועיל?
קרוב לקצה: מה כבר יכול לקרות אם מתדלקים רק אחרי שנדלקת נורית דלק?