אובר (Uber) מגייסת מהנדסים לפיתוח אופניים וקורקינטים חשמליים עם יכולות אוטונומיות – כך מדווח העיתון 'הטלגרף' הבריטי. לפי הדיווח, הפיתוח לא נועד לאפשר למשתמשים בשירות לרכב כאשר ידיהם לא מחזיקות בכידון – אלא לאפשר לכלים לשנע את עצמם בעצמם לתחנות עגינה וטעינה, או להגיע עד למשתמשים שזקוקים להם ונמצאים במקומות שבהם לא נמצאים באותה עת אופניים או קורקינטים זמינים.
מציוץ של מנכ״ל חברת 3D Robotics, כריס אנדרסון, שלטענתו נכח באירוע סגור שבו דיווחה חברת ההסעות באופן רשמי על פיתוח המוצר, תוקם מחלקת הפיתוח החדשה בתוך קבוצת ג׳אמפ (Jump) – חברה אמריקנית שנרכשה בשנה שעברה על ידי אובר כדי להיות זרוע הקורקינטים והאופניים החשמליים שלה.
Exciting announcement from @UberATG at today's @DIYRobocars event. "Micromobility" = autononomous scooters & bikes that can drive themselves to charging or better locations. Hiring now pic.twitter.com/sOjroo8XZI
— Chris Anderson (@chr1sa) January 20, 2019
.
״קבוצת ההנעה החדשה באובר חוקרת דרכים חדשות לשיפור הבטיחות, חווית הרכיבה ויעילות תפעולית של קורקינטים ואופניים״, כתבה החברה בפוסט חיפוש עובדים שפרסמה. ״אנחנו רוצים לעשות זאת באמצעות טכנולוגיית חיישנים וטכנולוגיה רובוטית״.
גא׳מפ – כמו המתחרות האמריקניות שלה – ליים (Lime) ובירד (Bird) – משלמת כיום לקבלנים חיצוניים על מנת שהם יאספו את הכלים השיתופיים מנקודות שונות וישנעו אותם לאזורי ביקוש. מבחינתן זה שירות יקר אשר פוגע משמעותית במודל הכלכלי וברווחיות שלהן מהשכרת אופניים. אם כלי רכב לתחבורה אישית ממונעת יוכלו להסיע את עצמם בעצמם הם יחסכו למפעילות את עלויות השינוע, ויצמצמו בתוך כדי כך גם את התנועה המיותרת של קבלני האיסוף. רווח נוסף נובע מכך שלא יהיה צורך יותר בתחנות עגינה קבועות היותץ שהכלים האוטונומיים יוכלו "להמתין" בעמדות הזנקה, ובאותה עת גם להיטען, ולהגיע עצמאית אל מי שזקוק להם. שתי תועלות נוספות הן ראשית לכל שהמשתמשים לא יצטרכו לצעוד אל הכלי הפנוי הקרוב ביותר אליהם, ושנית – כלים לא יימצאו זרוקים ברחובות באופן שמפריע להולכי רגל ומשבש את הסדר בעיר.
I'm told that this team will actually live in Uber's @jump_rides group. @UberATG will continue to focus on self-driving cars
— Chris Anderson (@chr1sa) January 20, 2019
זאת לא פעם ראשונה שבה אובר מודיעה על שיפורים בקורקינטים ובאופניים המשתפים שלה במטרה להפוך אותם לרווחיים יותר: בדצמבר האחרון הודיעה אובר שהדור הבא של כלים שלה יכלול מערכת אבחון עצמי של תקלות, כמו גם סוללות מתחלפות.
בציוץ נוסף של אנדרסון הוא סיפר שאובר חשפה באותו אירוע סגור שמחלקת הפיתוח החדשה לא תהיה קשורה ל-Uber ATG – שהיא זרוע פיתוח הרכבים האוטונומיים של החברה (אותה מחלקה שמכונית אוטונומית שלה דרסה בשנה שעברה למוות הולכת רגל באריזונה). כזכור, באותה תקרית הסתבר שהנהג המשגיח שנכח במכונית באותה העת היה עסוק בהזרמת תכנית טלוויזיה לטלפון שלו. בעקבות התקרית הוקפאה עבודת המחלקה הזאת באופן זמני, ובדצמבר אישרה מדינת אריזונה לחברה לחזור ולבחון מכוניות אוטונומיות.