• Ad
  • ג'ילי ורנו ייצרו יחד מכוניות במפעל של סאמסונג מוטורס בדרום קוריאה

    ג'ילי ורנו ייצרו יחד מכוניות במפעל של סאמסונג מוטורס בדרום קוריאה

    החל מבעוד כשנתיים תייצר ג'ילי מכוניות היברידיות והיברידיות-נטענות במפעל של רנו-סאמסונג בדרום קוריאה. עבור הצרפתים מדובר בגלגל הצלה לפעילות שלהם בשווקי הרכב החשובים של סין ודרום-מזרח אסיה. עבור ג'ילי זאת יכולה להיות מקפצה לשוק האמריקני.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרניות הרכב ג'ילי ורנו הכריזו בסוף השבוע על חתימת ההסכם לשיתוף פעולה עם רנו, שעליו דיווחנו כאן לפני כחודש, שבמסגרתו ייבנו יחד כלי רכב במפעל של סאמסונג מוטורס בדרום קוריאה. מבחינת ג'ילי מדובר בהרחבה נוספת של רשת השותפויות העולמית שלה, ומבחינת רנו מדובר בגלגל הצלה גם לאופרציה הכושלת שלה בקוריאה, וחשוב מכך: לפעילות בשווקים החשובים של סין בפרט ודרום-מזרח אסיה בכלל.

     

     

    הדבר המעניין ביותר בשיתוף הפעולה החדש שעליו הוכרז הוא שרנו – אחת מיצרניות הרכב הוותיקות ביותר בעולם, תיעזר בג'ילי הינוקא שתהיה אחראית על מערך הייצור ועל פיתוחם של כלי רכב היברידים שמותאמים למזרח הרחוק. מצד שני – ג'ילי היא כיום יצרנית הרכב הסינית המרתקת והאגרסיבית ביותר, ומלבד אחזקה של כ-10% מן הבעלות בדיימלר-בנץ (החברה האם של מרצדס) ו-50% במותג 'סמארט', היא הבעלים של וולוו ומספר מיזמים משותפים שהוקמו על-בסיס הפעילות שלה בשבדיה ('פולסטאר', 'לינק אנד-קו' ו'זיקר'), וכן בעלים משותפים ב'פרוטון' המאלזית שבאמצעותה מחזיקה גם ביצרנית מכוניות הספורט הבריטית 'לוטוס'. לוטוס חתמה לא מכבר על הסכם לפיתוח משותף של מכוניות עבור 'אלפין' – מותג הספורט המתחדש של רנו.

    רנו, מצידה, הזניחה במשך שנים את השווקים המתפתחים של דרום-מזרח אסיה ופעלה בסין במסגרת שיתוף פעולה שהופסק בשנה שעברה, וזאת בעיקר מכיוון שהיא "יוצגה" שם על-ידי ניסאן שבה היא מחזיקה 43.7% (ואילו ניסאן מצידה מחזיקה ב-15% ברנו). בשנים האחרונות, מסיבות שפורטו כאן בהרחבה, קיימת מתיחות בין רנו לניסאן והברית בין השתיים פחות אידילית מכפי שהייתה בעבר. אגב, ביום חמישי השבוע צפויות רנו, ניסאן, ובת החסות שלהן מיצובישי, לפרסם הודעה חשובה אודות תוכניותיהן העתידיות.

     

    רנו תגביל את המהירות ל-180 קמ"ש

     

    "הקש האחרון" מבחינת רנו היה אובדן דריסת הרגל בסין – שוק הרכב הגדול ביותר בעולם, לאחר שהשותפה המקומית שלה – דונגפנג – רכשה את חלקה ועזבה אותה לאנחות. גם המיזם הדרום-קוריאני של רנו, סאמסונג מוטורס, לא הצליח להתרומם במשך 21 שנים. בסיכום 2021 מכרה החברה הזאת רק 57,480 מכוניות, ירידה של 36% לעומת שנת 2020, ואילו תאגיד האלקטרוניקה הענק סאמסונג, אשר מכר כאמור את אופרציית הרכב ל'רנו' בשנת 2000, אסר עליה להוסיף ולהשתמש במותג המפורסם הזה החל מהשנה.

    במסגרת ההסכם החדש שהוכרז בסוף השבוע צפויות ג'ילי ורנו להשיק דגמים חדשים – היברידים והיברידים-נטענים – אשר ייוצרו החל משנת 2024 במפעל של סאמסונג בבוסאן. מה שמעניין בהקשר הזה זה שרנו, אשר רכשה את הפעילות של סאמסונג מוטורס בקוריאה בשנת 2000, משווקת בישראל מזה לא מעט שנים מספר דגמים שמיוצרים על-ידי סאמסונג מוטורס בקוריאה ונמכרים אצלנו תחת המותג רנו. דגם ראשון כזה היה, בשעתו, הקרוסאובר 'קוליאוס', אשר שב לישראל לאחר מספר שנות היעדרות, וכעת מיובא לכאן גם הקרוסאובר הקומפקטי 'ארקנה' אשר נמכר בדרום קוריאה תחת השם סאמסונג XM3.

    החל משנת 2024 ייוצרו, כאמור, בדרום קוריאה דגמים חדשים לגמרי אשר יישווקו מן הסתם ברחבי העולם תחת המותגים של רנו ושל ג'ילי, ומעניין יהיה לראות האם הם ישווקו אצלנו רק תחת המותג של רנו או גם על-ידי ג'ילי.
    לא רק רנו צפויה להרוויח משיתוף הפעולה הזה אלא גם ג'ילי – ארגון אשר הביא את רוח שיתוף הפעולה בין יצרניות רכב מתחרות בתעשיית הרכב לשיאים שטרם נראו כמותם בעבר. ג'ילי מקבלת לקוח נוסף לפלטפורמה המודולרית CMA שהיא פיתחה יחד עם וולוו, וכידוע – בתעשיית הרכב יש "יתרון לגודל" כלומר שככל שמייצרים יותר כלי רכב על-בסיס אותה פלטפורמה כך מוזל המחיר של כל אחד ואחד מהם (בעיקר בזכות רכש משותף והפחתת עלויות הפיתוח והייצור).

     

    החלפת סוללות עדיין חיה אבל בקושי

     

    על בסיס פלטפורמת CMA מיוצרות כיום, למשל, וולוו XC40 (וכל סדרה 40) ופולסטאר 2, כך שמדובר ללא ספק בבסיס טוב להתחיל ממנו. אבל הרווח המשמעותי ביותר עבור ג'ילי מן המיזם המשותף עשוי להיות אם היא תשתמש בקוריאה כמקפצה אל שוק הרכב האמריקני: לדרום-קוריאה יש הסכם סחר עם ארה"ב, וזה יאפשר לג'ילי לעקוף את הסנקציות כלפי ייצוא מכוניות מסין לארה"ב. בנוסף, ג'ילי עשויה לחזק בעתיד את הקשרים שלה עם מותגי המסה האירופאים של רנו – שכוללים בנוסף לרנו גם את דאצ'יה הרומנית ולאדה הרוסית.

    לקריאה נוספת:

    רנו איחדה את דאצ'יה עם לאדה. מה יוצא לנו מזה?

    זוגיות במשבר: ניסאן דחתה הצעת מיזוג של רנו

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.