• Ad
  • ג'ילי הסינית רכשה מחצית מן הבעלות ב'סמארט'

    הייצור של מכוניות סמארט עובר לסין, והסינים גם יהיו אחראים על פיתוח הטכנולוגיה. העיצוב והמיצוב נשארים בגרמניה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסופו של שבוע רב שמועות ולחשושים פרסמו דיימלר-בנץ וג'ילי הודעה רשמית לפיה הושלם השלב העקרוני במכירת מחצית מן הבעלות במותג 'סמארט' לג'ילי. פרטים סופיים יסוכמו, ויובאו לאישור הדירקטוריונים, עד לסוף השנה הנוכחית, אבל הסיכום העקרוני קובע שהאחריות לייצור של כל מכוניות סמארט החל משנת 2022 תהיה בידי ג'ילי הסינית, אשר תייצר את המכוניות במפעל בסין.

     

     

    מוקדם יותר השבוע פרסמנו הערכות שהופצו בעולם בנוגע להחלטות שאמורות להתקבל בדיימלר-בנץ בנוגע לעתידה של החטיבה המפסידה הזאת, אבל בשונה מכפי שפרסמנו מסתבר שדיטר זטשה, יו"ר דיימלר-בנץ, לא המתין לסיום התפקיד שלו, בחודש מאי הקרוב, והספיק להשאיר ליורש שלו, אולה קאליניוס "שולחן נקי" לפחות בנושא הזה.
    סמארט, אשר עד כה פעלה כחטיבה בתוך מרצדס ולכן גם לא פרסמה דוחות כספיים נפרדים, תועבר בשלמות לחברה חדשה שתהיה בבעלות משותפת, ושווה, של השותפות הגרמניה והסינית. החברה החדשה תפעל תחת פיקוחה של מועצת מנהלים שבה יהיו לכל צד שלושה נציגים.

    כל הדגמים החדשים של 'סמארט', לפחות בטווח הנראה לעין, יהיו חשמליים בלבד, והדבר המעניין ביותר הוא שהם לא יתבססו על טכנולוגיה של מרצדס אלא דווקא על טכנולוגיה של ג'ילי (שחלקה מגיע מוולוו). הסינים יהיו אחראים בלעדית גם לייצור – כלומר שכל מכוניות סמארט העתידיות ייוצרו באופן בלעדי בסין, ואילו תפקידם של הגרמנים בשותפות הזאת יהיה העיצוב והמיצוב של כל דגמי המותג המתחדש – וזאת באמצעות רשת סדנאות העיצוב הגלובלית של מרצדס.

    סמארט תסיים את שיתוף הפעולה שלה עם רנו, אשר ממילא התכוונה לפרוש ממנו, כלומר שדור חדש של 'טווינגו', אם יהיה כזה, לא יהיה קשור לסמארט. סמארט, לעומת זאת, תיכנס גם לפלח השוק של מכוניות סופר-מיני (קטגוריית 'פולו' ו'פיאסטה') – וגם אלה יהיו מכוניות חשמליות טהורות.

     

     

    לקריאה נוספת: חבל הצלה: האם ג'ילי הסינית תציל את 'סמארט' הגרמנית?

    אחת הסיבות לכך שמרצדס ממהרת להעביר אחריות על סמארט היא שמרצדס עצמה נכנסה בשנתיים האחרונות לתחום הרכב החשמלי. מרצדס השיקה בשנה שעברה את מותג החשמליות הטהורות ' EQ ', ובמקביל לצמצום הייצור של דגמי סמארט הנוכחיים בצרפת – לקראת תחילת הייצור של דגמים חדשים בסין החל בשנת 2022 – היא תכין את  מתקני הייצור הנוכחיים ב"סמארטויל" (העיר האמבאך שבחבל לוריין על גבול צרפת-גרמניה) לייצור דור חדש של מכוניות חשמליות תחת המותג EQ. מרצדס תשקיע במפעל שבצרפת כחצי מיליארד אירו (שזה כנראה פחות מכפי שסמארט מפסידה בכל שנה כיום).

    ג'ילי מחזיקה כ-9.7% מן הבעלות בדיימלר, מה שעושה אותה לבעלת המניות הבודדת הגדולה ביותר בחברה, ובלי קשר לשותפות החדשה בסמארט יש לשתי החברות מיזם משותף אחר בתחום שירותי הניידות.

    לי שופו, בעל השליטה ב'ג'ילי', צוטט בהודעה המשותפת של שתי החברות לעיתונות כשאמר: "אנחנו מכבדים את הערך של 'סמארט'. לחברה זאת יש משיכה מיוחדת וערך מסחרי גבוה, ג'ילי ודיימלר מצפים לפרויקט החדש והמאתגר הזה שבאמצעותו נוכל לקדם כלי רכב חשמליים לקטגוריות הפרימיום ולספק חוויית שימוש מלהיבה ללקוחות שלנו. כשותפים שווים אנחנו מחויבים לקידום המותג 'סמארט' בעולם. אנחנו נמנף את הניסיון ואת היכולות הגלובליות שלנו בניהול המותג, מחקר ופיתוח, ייצור, ניהול שרשרת אספקה וניהול בתחומים אחרים. הסינרגיות משיתוף פעולה זה יניבו תועלות הדדיות ובמקביל נמשיך לפתח עבור 'סמארט' טכנולוגיות בתחומי הקישוריות כדי להוסיף ולהוביל בתעשייה בשעה שהיא עוברת שינוי גדול".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.