• Ad
  • גם ניסאן נאלצה לחסל את עסקיה ברוסיה
    ניסאן מחקה 687 מיליון דולר, סכום שהיה מספיק לה כדי לקנות את סאנגיונג, מפני שנאלצה למכור את נכסיה לממשלת רוסיה תמורת אירו אחד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חמישה חודשים לאחר שרנו נאלצה למחוק 2.3 מיליארד דולר כאשר "מכרה" את עסקיה ברוסיה לתאגיד ממשלתי תמורת חמש אגורות (רובל אחד) נאלצה גם בת בריתה, ניסאן, להתקפל משם ולהותיר מאחוריה את כל מה שבנתה שם במשך שנים.

    ניסאן תרשום הפסד של כמעט 700 מיליון דולר, סכום שהיה מספיק לה כדי לקנות את כל יצרנית הרכב הדרום קוריאנית 'סאנגיונג', ובין השאר היא מותירה בידיים רוסיות את המפעל שלה בסנט פרטסבורג שבו בנתה עד לחודש מרץ האחרון קרוסאוברים מדגם אקסטרייל לשוק המזרח אירופאי.

     

    גם ניסאן נאלצה לחסל את עסקיה ברוסיה

     

    כמו רנו, גם ניסאן תעביר את מניותיה בחברת הייצור המקומית שבבעלותה לידי התאגיד הממשלתי NAMI, אם כי בשונה מרנו היא תוכל לקנות בחזרה את העסק בתוך שש שנים. ניסאן מותירה בידיים רוסיות גם את מרכז המחקר שלה בסנט פטרסבורג וכן את מערך המכירות והשיווק שלה, שנמצא במוסקבה.

    בחודש מרץ האחרון הופסק הייצור של ניסאן במפעל בסנט פטרסברג בגלל מחסור בחלקים ושיבושים בשרשרת האספקה, ובהצהרת החברה נמסר שחוסר האפשרות לחדש את הייצור הוא אחת הסיבות שהכריעו וגרמו לה להחליט לעזוב את רוסיה. ביפן דווח שבעקבות רנו וניסאן צפויה גם מיצובישי לחסל את עסקיה ברוסיה, אם כי דובר של מיצובישי מסר לעיתון היפני 'ניקיי' שהחלטה כזאת טרם התקבלה.

     

    גם ניסאן נאלצה לחסל את עסקיה ברוסיה

     

    ניסאן הכריזה בשנת 2006 על הקמת מערך ייצור ברוסיה והשקיעה בשעתו 200 מיליון דולר בהקמת מפעל מודרני שנחנך והחל לייצר כלי רכב בחודש יוני 2009. למפעל בסנט פטרסבורג יש כושר ייצור של 100,000 כלי רכב בשנה, מועסקים בו כ-2,000 עובדים, ובמהלך השנים יוצרו בו דגמים שיש להם ביקוש גבוה בשוק הרוסי כמו קשקאי, אקס-טרייל ומוראנו. בשנים 2012 ו-2013 זכה המפעל הרוסי בשני פרסים פנימיים של ניסאן ונחשב למפעל הטוב ביותר של החברה בעולם. החל משנת 2016 אף יוצאו משם חלקים כמו פגושים למפעלים אחרים של החברה ברחבי העולם.

    אגב, הנזק העקיף לניסאן עלול להיות גדול הרבה יותר מאשר אובדן מתקני הייצור והמו"פ היות שרוסיה היא אחד השווקים החשובים של ניסאן מחוץ ליפן ולארה"ב, וכעת היא נאלצת להפסיק למכור שם את מותגי ניסאן ואינפיניטי.

    רוסיה סופגת סנקציות כלכליות בינלאומיות חמורות בגלל פלישתה לאוקראינה בחודש פברואר השנה, ובין השאר גם טויוטה הכריזה על הפסקת הייצור שלה במדינה. עם זאת, טויוטה לא מכרה את נכסיה, לפחות בינתיים, והכריזה שהיא תוסיף לספק שירות ותיקונים לכלי רכב שהיא כבר מכרה ללקוחות ברוסיה. פולקסווגן הייתה יצרנית הרכב הראשונה שהשעתה את פעילות הייצור שלה בשני המפעלים שלה ברוסיה, זה התרחש כבר בחודש מרץ שעבר ובמקביל היא גם הפסיקה את כל היבוא של רכב מתוצרתה למדינה. בעקבותיה נטשו את רוסיה גם מרצדס בנץ וג'נרל מוטורס, לצד חברות בינלאומיות מתחומים שונים כמו קוקה קולה ופפסי, סטארבקס, מקדונלד'ס, נייק ו-H&M.

     

    לקריאה נוספת:

    רנו וניסאן מאשרות מגעים בנוגע לעתיד הברית ביניהן

    רוסיה מחזירה לחיים את המותגים וולגה ופובדה: שובה של המלחמה הקרה?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    באמת תודה לפוטין: גם ניסאן נאלצה לחסל את עסקיה ברוסיה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.