פילוסה. אנטוניו פילוסה (Antonio Filosa). זה האיש שנבחר להחליף את קרלוס טבראס כדי לחלץ את יצרנית הרכב סטלנטיס מהבוץ ולהוביל אותה באחת התקופות הסוערות ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב.
בשונה מטבראס, שהיה דמות מוכרת בתעשיית הרכב עוד לפני שנבחר לחלץ ממשבר את פיג'ו-סיטרואן ומועמד מובן מאליו להנהיג את המיזוג של פיאט-קרייזלר עם פיג'ו-סיטרואן-אופל, פילוסה אינו מוכר כל כך למרות שיש לו רזומה מרשים למדי.
מה שבטוח זה שבתוך הסבך הפוליטי בין המושכים בחוטים בשני הארגונים – הצרפתי מחד והאיטלקי מאידך – ניתנה הזדמנות אחת לצרפתים והגיוני שכעת יגיע תורם של האיטלקים.
פילוסה, יליד נאפולי בן 51, הוא בוגר תואר שני בהנדסה מהפוליטכניקו של מילאנו ותואר MBA מבית הספר לעסקים Fundação Dom Cabral בברזיל. את דרכו בתעשיית הרכב החל בשנת 1999 כמתמחה בפיאט באיטליה ובהמשך מילא תפקידים בכירים ביצרנית המסחריות המשאיות איווקו וב-CNH, וחזר לפיאט בשנת 2002.
במהלך הקריירה שלו הוא צבר ניסיון בתפקידי רכש, לוגיסטיקה, תכנון אסטרטגי, שירותים פיננסיים וניהול מפעלים, ובין השאר ניהל את הפעילות של פיאט בארגנטינה ומונה בשנת 2018 כמנהל פעילות פיאט-קרייזלר בדרום אמריקה, תפקיד שאותו מילא גם לאחר יצירת סטלנטיס.
בנובמבר 2023 מונה פילוסה כמנכ"ל חטיבת ג'יפ ובתפקיד זה הוא הפך את ברזיל לשוק הזר הגדול ביותר של המותג. כשנה לאחר מכן מונה פילוסה למנכ"ל פעילות סטלנטיס בצפון אמריקה, ולאחר מכן קיבל אחריות גם על דרום אמריקה.
פילוסה נודע ביכולתו לבנות קשרים חזקים עם סוכנים, ספקים ועובדים, וסגנון הניהול שלו כמעט הפוך מזה של טבראס: הוא פחות צנטרליסט והרבה יותר משתף ועובד בצוות.
פילוסה נכנס לתפקידו בתקופה מאתגרת מאוד עבור כל תעשיית הרכב העולמית ובמיוחד עבור סטלנטיס. בשנים 2023 ו-2024 נרשמה ירידה במכירות החברה, במיוחד בארה"ב שבה היא איבדה נתח שוק משמעותי.
המכסים שהטיל ממשל טראמפ על יבוא כלי רכב ישפיעו לרעה על רווחיות החברה במיוחד מפני שהיא מייבאת לארה"ב ממקסיקו, קנדה ואירופה נתח משמעותי מכלי הרכב שהיא מוכרת בארה"ב, וגם לא מעט חלקים לכלי הרכב שהיא בונה בתוך ארה"ב.
אתגר לא פחות קשה יהיה לקבל החלטות של חיים ומוות לגבי 15 המותגים של סטלנטיס. עם הקמת החברה הכריז טבראס שהוא מעניק לכל אחד מן המותגים, כולל מותגים כמו לנצ'יה שבקושי התקיימו, אפשרות להילחם על החיים שלהם ולהציג חזון בר קימא לעתיד. הרעיון הזה היה נחמד לשעתו אבל בעידן שבו חייבים להדק את החגורה לא בטוח שלכל המותגים האלה יש זכות קיום.
לפילוסה יש ניסיון רב והבנה עמוקה של מספר שווקים חשובים מסביב לעולם והוא נחשב למנהיג קשוב שיודע לעבוד בצוות, אבל מולו ניצבים אתגרים כבדים ומורכבים שכוללים שינויים רגולטוריים, תחרות גוברת, ודרישה להשקעות אדירות רק כדי שלא לפגר מאחור.
במארג היחסים בתוך הקבוצה לא מן הנמנע שמותגי פיאט מחד, וקרייזלר מאידך, יזכו כעת לעדיפות מסוימת.