הישג חשוב לאוטו-טק הישראלי: חברת קונטיננטל, אחת מספקיות החלקים (Tier 1) הגדולות בעולם, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם CU-BX (לשעבר ContinUse Biometrics Ltd) שבעקבותיו תשולב הטכנולוגיה הישראלית במערכות שקונטיננטל תמכור ליצרניות רכב שונות. מועמדת ראשונה לשילוב כזה היא מרצדס, אשר כבר לפני יותר משנתיים הכריזה על כוונתה להשתמש בטכנולוגיה של CU-BX.
CU-BX פיתחה טכנולוגיה לניטור מרחוק, ללא מגע, של מצב הבריאות של בני אדם באמצעות "ננו-ויברציות" של העור. הטכנולוגיה הזאת – שמבוססת על קריאת הנתונים שמתקבלים מחיישן לייזר – מפעילה אלגוריתם חזק שמנתח בין השאר את הניואנסים הזעירים ביותר של קצב הלב, וכך מסיקה מסקנות רפואיות אודות מצבו. הטכנולוגיה – שקיבלה את אישור ה-FDA האמריקני, נועדה במקור לשימוש במוסדות רפואיים ובאשפוז ביתי – בעיקר במצבים שבהם קשה או לא אפשרי לחבר אדם באמצעים חוטיים למכשירי ניטור.
אחד ההישגים העצומים של CU-BX הוא היכולת להתאים את הטכנולוגיה שלהם לשימושים אוטומוטיביים בסביבה עתירת רעשים ורעידות, וללא תלות במצב הכביש והסביבה, וזה מה שמשך את תשומת ליבם של אנשי דיימלר (מרצדס) אשר הכריזו כבר לפני מספר שנים על כוונתם לשלב את הטכנולוגיה הזאת במכוניותיהם. בדיעבד, הבעיה של שני הצדדים הייתה שדיימלר לא חיברה את CU-BX עם אחת מספקיות המשנה שלה כדי להפוך את ההכרזה לתוכנית פעולה מעשית. המבוי הסתום הזה נפתר כאשר לתמונה נכנסה קונטיננטל, אחת מספקיות המשנה היחידות שפועלות בישראל, וזו לקחה על עצמה את הטמעת הטכנולוגיה במערכת שלה ולשלב אותה עם פונקציות אחרות. כתוצאה מכך יוכלו מרצדס, וכנראה גם יצרניות רכב אחרות, להציע בקרוב ללקוחותיהן טכנולוגיה פורצת דרך אשר מבצעת מגוון גדול מאד של פעולות שלכל אחת מהן בנפרד יש פוטנציאל להצלת חיים.
היכולת הבסיסית ביותר של הטכנולוגיה של CU-BX היא ראשית לכל "לדווח" למחשב הניהול של המכונית האם מושב כלשהו ברכב מאויש או לא, ובהתאם לכך "להחליט" האם וכיצד להפעיל מערכות הגנה בעת תאונה, או אם יש צורך להתריע במקרה של שכחת תינוקות ופעוטות ברכב. בנוסף, ניטור קצב הלב של הנהג מאפשר לדעת באיזו רמת מתח הוא נמצא, וכך לזהות מצבים שבהם נהגים מאבדים את הריכוז שלהם ונכנסים למצב מסוכן של "בהיה" – בין אם כתוצאה מעייפות, שימוש באלכוהול, סמים או תרופות, אובדן ריכוז או מצב רפואי כלשהו. הטכנולוגיה מאפשרת לזהות מצבים רפואיים נוספים שפוגעים ביכולת הנהיגה, למשל צניחה או זינוק ברמת הסוכר, אירוע לבבי או זינוק ברמת המתח של הנהג.
הטכנולוגיה של CU-BX מסוגלת להסיק אודות רמת הנוחות הכללית של הנהג ונוסעיו מבחינת הטמפרטורה ברכב, ולווסת אותה בהתאם במצבים שחם או קר להם. ניהול נכון של טמפרטורה בתוך הרכב יכול להשיג פשרה טובה בין צריכת אנרגיה ברכב חשמלי לבין נוחותם של היושבים בתוכו. יתרון נוסף של הטכנולוגיה הוא שהיא לא מושפעת משכבות בגדים, תנאי כביש וסביבה או תנאים בתוך הרכב, מבנה גוף של הנהג ונוסעיו, או שימוש באביזרים כמו משקפי שמש.
כאמור, בעקבות ההסכם עם קונטיננטל תוטמע הטכנולוגיה של CU-BX בדגמי מרצדס השונים, אבל זו רק תחילת הדרך: קונטיננטל עצמה תוכל להציע את המערכת שלה גם ליצרניות רכב נוספות, ואילו CU-BX הופכת בין לילה לאטרקטיבית יותר עבור ספקיות חלקים אחרות, שאיתן תוכל להתקשר.
The post CU-BX הישראלית תנטר את מצב הנהג ונוסעי הרכב עם קונטיננטל appeared first on The move.