סיאט מתחילה בימים אלו לשווק בישראל את דגמי 2019 של הלאון, זאת לאחר שביצעה ריענון בהיצע המנועים הנמכר בישראל. לפני כמעט שנתיים נחתה בישראל הלאון לאחר מתיחת פנים, כאשר המנוע ה-1.0 ליטר טורבו התלת צילינדרי החליף את מנוע ה-1.2 ליטר הוותיק, כשמעליו הוצע מנוע 1.4 ליטר משודרג עם 150 כ"ס כגרסת ביניים, ובפסגת ההיצע נותר מנוע ה-1.8 ליטר טורבו המוכר שהוא החזק ביותר המוצע בלאון הסטנדרטית שאינה ממשפחת הקופרה.
כעת נמצאת הלאון לקראת סוף חיי הדגם, מה שמאפשר ליבואן המקומי להציע במחיר אטרקטיבי יחסית את יחידות ההנעה החזקות, וגם הנקיות יותר, בהיצע של הלאון שטרם שווקו בישראל עד כה. שדרוג דומה של היצע יחידות ההנעה נעשה לאחרונה גם בפולקסווגן גולף.
מנוע ה-1.0 ליטר של הלאון ימשיך להיות משווק בישראל, אך הוא יגיע מעתה רק עם תיבת הילוכים ידנית כדגם הכניסה למשפחה. המנוע העיקרי מעתה בלאון יהיה בנפח 1.5 ליטר, והוא מחליף את מנוע ה-1.4 ליטר כמו גם את גרסת ה-1.0 האוטומטית. למנוע זה הספק של 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, והוא מאפשר ללאון להאיץ ל-100 ב-8.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 215 קמ"ש. גרסת ה-1.5 תשווק ברמות גימור סטייל ו-FR במחירים של 129 ו-146 אלף ש"ח בהתאמה.
בנוסף מצטרף להיצע הלאון גם מנוע 2.0 ליטר החדש בהספק משודרג של 190 כ"ס, המחליף את מנוע ה-1.8 ליטר 180 כ"ס המלווה את הדגם מאז הצגתו לפני כחמש שנים. גרסת ה-2.0 של הלאון תשווק רק ברמת גימור FR ומחירה עומד על 164 אלף ש"ח, 9,000 ש"ח יותר מאשר גרסת ה-1.8 היוצאת.
בניגוד לפולקסווגן גולף, אבזור הבטיחות בלאון לא שודרג והיא תמשיך להיות מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, יחד עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. עם זאת נוספה לרשימת האופציות האפשרות לקבל את המכונית עם לוח מחוונים דיגיטלי בתוספת של 5,000 ש"ח, כשהוא מותקן כסטנדרט בדגם ה-2.0 ליטר.
עוד חדשות ומבצעים
יונדאי וקיה נתבעות בגלל שריפות במנועים
נהיגה ראשונה: פיג'ו 3008 בגרסת 1.2 ליטר טורבו
מטרו מוטור מסכמת שנה: השוק הדו-גלגלי שומר על יציבות
ללמוד מהנורבגים: כך באמת משתחררים מנפט
פיג'ו לקראת 2019: 3008 יורדת אל העם
המהפכה או בלוף? אופנוע חשמלי עם טווח של 640 ק״מ
The post שדרוג מנועים לסיאט לאון appeared first on GetACar.