• Ad
  • אאודי מציגה: חשמלית ושמה תשוקה

    גרסת 'קרוסבק' לאאודי Q4 E-tron פוסלה כדי לעשות חשק למכוניות חשמליות ספורטיביות. טסלה – מאחורייך!
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הימים ימי קורונה, ויצרניות הרכב מחפשות כל דרך אפשרית כדי להשיג את תשומת הלב שלכם. אאודי, למשל, קיימה כבר לפני שבוע מסיבת עיתונאים וירטואלית כלל עולמית כדי לחשוף דגם תצוגה שבימים כתיקונם היה נחשף בתערוכת רכב או באירוע עיתונאים, אך דרשה מכל משתתפי האירוע לשמור עליו בסוד עד הערב (7 ביולי).

     

     

    מעשית, היות שגרסת הקרוסבק החדשה של Q4 E-tron תעלה על קווי ההרכבה רק באמצע השנה הבאה, להמתנה הזאת אין כל משמעות. למכונית שנחשפה, לעומת זאת, אשר עדיין מוגדרת כ"קונספט" – יש גם יש. מפני שככל שאפשר להתרשם מן הצילומים הסטטיים והדינמיים ומקטעי הוידאו – אאודי עלתה על נתיב חדש בדרך ללבבות שלכם. אחרי עשרות שנים של עיצוב שמרני למדי – נראה שדווקא עם המכוניות החשמליות שלה היא מתכוונת להיות מרגשות מבחינה עיצובית.

    מכונית הקונספט Q4 E-tron הוצגה לראשונה כבר בתערוכת ז'נבה האחרונה, כלומר לפני כמעט שנה וחצי, והיא מייצגת את המכונית החשמלית הרביעית בתולדות אאודי אך הראשונה שמבוססת על פלטפורמת MEB. פלטפורמה ייעודית זאת, של קבוצת פולקסווגן, תוכננה מאפס כדי להוות בסיס למכוניות חשמליות טהורות, וזאת בשונה כמעט מכל יצרניות הרכב האחרות אשר הסבו פלטפורמות קיימות אל הנעה חשמלית.

    מבחינה מכאנית, וכמעט מכל בחינה אחרת, גרסת 'קרוסבק' היא אותה מכונית, אחד לאחד כמו Q4 E-tron (ארוכה ונמוכה יותר בסנטימטר בודד), כלומר שזה כלי רכב חשמלי טהור שמיועד להשתחל לפער הגדלים שבין Q3 ל-Q5 הקונבנציונליים. עם זאת, בזכות פלטפורמת MEB, וממש כמו במערכת יחסי הגודל שבין פולקסווגן ID3 לבין פולקסווגן גולף – המרחב הפנימי שמאפשרת הפלטפורמה החשמלית שקול לזה של Q5. בסיס גלגלים מאד נדיב של 277 סנטימטרים, ופלטפורמה חדשה שמאפשרת תכנון ועיצוב קלים, אפשרו למעצבי אאודי לבנות תא נוסעים מאד מרווח עם סביבת נהג פשוטה, יוקרתית, מאד "הי-טקית" מחד אך שימושית מאידך. הרצפה מאחור שטוחה לגמרי והקוקפיט הדיגיטלי נשלט על-ידי שני מסכי מגע מרכזיים גדולים.

    מה שמייחד את גרסת הקרוסבק הוא עיצוב מלהיב, כמעט דמוי קופה ועם זאת שרירי ועגלגל, אשר בשונה מעיצובים של יצרניות מתחרות נראה ממש טוב. העיצוב נועד, כך נדמה, לגרום ללקוחות ולעוברי אורח להתאהב במכוניות חשמליות. הפרופיל של ספורטבק משופע מלפנים אחורה כלפי מטה בקצב נעים לעין ופיתוחי הגוף יוצרים רושם שרירי אך לא מוגזם, כשהם עוטפים מאחור ספוילר אופקי עדין אך בולט לעין שממוקם בין הפנסים האחוריים, בקצה התחתון של השמשה האחורית. מנגד, הפרצוף של Q4 E-tron אופייני לקו המוצרים החשמליים של אאודי, עם תאורה רוחבית שקושרת בין שני הפנסים הראשיים, הצרים והמרשימים, מעל מסגרת בודדת שבתוכה בולט לוגו ארבע הטבעות של אאודי.

     

     

    כמו בגרסה הרגילה, ואפילו באופן מודגש יותר, בארבע הפינות ישנם פיתוחי גוף בולטים אשר בין השאר יוצרים מחווה לאאודי 80 קוואטרו של שנות השמונים של המאה הקודמת, והקונספט כולו מתגלגל על גלגלים מפלצתיים בקוטר 22 אינטש. גרסת הספורטבק קיבלה צביעה אפורה-ירקרה ייחודית לה.

    אנשי אאודי מסבירים שעל אף הזהות המכאנית – הגרסה ה"רגילה" של Q4 E-tron נועדה לשדר מסר פונקציונלי בעוד שגרסת 'ספורטבק' נועדה למי שמעדיפים תחושה ספורטיבית ומסר ספורטיבי. אפשר להניח שרוב הלקוחות של מכונית זאת יעדיפו את גרסת ה'קוואטרו' שתצויד בשני מנועים עם הספק משולב של 225 קילוואט על-פני גרסת ההנעה האחורית, למרות שלראשונה יש טווח נסיעה (מכובד לכשעצמו) של 450 קילומטר בין טעינות לעומת 500 ומעלה לגרסה הפחות חזקה.

    בגרסת הקוואטרו מספק המנוע החשמלי האחורי 150 קילוואט ומומנט של כ-32 קג"מ, ואילו המנוע הקדמי מספק 75 קילוואט וכ-16 קג"מ של מומנט. את הסוללה, ששוקלת 510 קילוגרם, אפשר לטעון בטעינה מהירה בהספק של 125 קילוואט, ובקצב כזה היא תתמלא בתוך כחצי שעה ממצב כמעט ריק ל-80% מתכולת האנרגיה שלה. נתוני הביצועים של גרסת הספורטבק דומים באופן כלל לגרסה הרגילה, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.3 שניות (נחמד, אבל לא מרגש) ומהירות מרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. האנרגיה החשמלית שמאפשרת את כל זה מאוחסנת בסוללה גדולה עם תכולה של 82 קילוואט שעה.

     

     

    אאודי Q4 E-tron – על שתי גרסאותיה – תיוצר במפעל של פולקסווגן בעיר זוויקאו (Zwickau) שבגרמניה, החל מסוף שנה זאת. היא תוצע למכירה בגרסה הרגילה בתחילת השנה הבאה, בעולם וגם בישראל. גרסת הספורטבק תושק כמה חודשים לאחר מכן.

    בזכות מיסוי שהיטיב מאד עם מכוניות חשמליות בישראל זכה אצלנו אאודי E-Tron "המקורי" להצלחה מרשימה ביותר, ובדיעבד גם להשקעה משתלמת לאחר שהמיסוי על רכב חשמלי הועלה ואיתו גם המחיר. יחד עם זאת אפשר להאמין ולקוות שאאודי תוכל לבנות חבילה משתלמת מאד לשוק הישראלי. מחירו של הכלי החדש באירופה ובארה"ב צפוי לנוע סביב 50,000 דולר לפני הטבות מס ותמריצים למיניהם (ובהתאם לרמות האבזור), ורשימת האבזור שלו מכובדת מאד כבר בגרסאות הכניסה.

    אנשי אאודי מבטיחים להשיק בארבע וחצי השנים הקרובות כעשרים דגמי מכוניות עם הנעה חשמלית, ולהערכתם כ-40% מכלל המכירות של אאודי יהיו של מכוניות חשמליות. אאודי מבטיחה לא לנטוש את תצורות המרכב שמזוהות איתה גם עם המעבר לרכב חשמלי, ולבנות מכוניות סטיישן וספורטבק בכל קטגוריות הגודל – החל ממכוניות קומפקטיות ועד ליוקרתיות גדולות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.