• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    חטיבת החדשנות של קבוצת פולקסווגן עוסקת בשילוב טכנולוגיות חדשות ופיתוח מוצרים, שירותים ומודלים עסקיים שמותאמים, ובמידה מסוימת גם יוצרים ומובילים, את עתיד הניידות בתוך אילוצים ידועים של יעדי האקלים, התפתחות מהירה של מגה-ערים ברחבי העולם, דרישות בטיחות ועוד.

     

    תעשיית הרכב צריכה לעבור מהפך עצום והאקו-סיסטם הישראלי יכול לסייע בכך

     

    חטיבת החדשנות מפעילה מאז שנת 2019 תשעה מרכזים, שניים מהם בגרמניה, שניים בארה"ב, שניים בסין, אחד ביפן, אחד בסינגפור, והאחד שמבחינתנו כמובן הוא החשוב ביותר – בתל-אביב. כל המרכזים עוסקים בקשירת קשרים מקומיים וחיפוש אחר טכנולוגיות רלבנטיות – שבחלקן הם גם משקיעים – וכולם מנהלים ביניהם קשר קבוע לטובת סינרגיה. מי שמנצח על כל האופרציה הזאת בשנתיים האחרונות הוא ד"ר ניקולאי ארדיי (Nikolai Ardey) שהמשימה שלו היא לאפשר לקבוצת הרכב הגדולה ביותר בעולם כיום להתייצב בחזית בדרך אל עולם נטול פחמן, וזאת בשעה שתעשיית הרכב והניידות עוברת את המהפכות הגדולות ביותר מאז המצאת הגלגל. ארדיי ביקר בישראל כאורח וכחבר פאנל בועידת התחבורה החכמה, ואנחנו ניצלנו את ההזדמנות כדי לשאול אותו מספר שאלות על הפעילות של חטיבת החדשנות בישראל ובכלל.

    היעד הרחוק של תעשיית הרכב ושל חטיבת החדשנות של פולקסווגן, כפי שהוצב כעת, הוא שנת 2050. אבל בהתחשב במחזורי החיים הקיימים כיום בתעשיית הרכב המסורתית, חטיבת החדשנות מתמקדת בעיקר בטכנולוגיות שאפשר יהיה לראות על הכבישים שלנו בערך בעוד שמונה שנים מהיום. בימים כתיקונם מדובר היה בקצב ההטמעה המוכר והרגיל של תעשיית הרכב אלא שהימים שבהם אנחנו נמצאים שונים מאד ממה שמוכר לנו. בסוף התקופה שאליה מביטים כרגע אנשי פולקסווגן כולנו נימצא כבר ככל הנראה בעולם שונה מבחינת שיטות הנעה וביזור רשת החשמל, ומבחינת קישוריות בין כלי רכב לבין עצמם ולסביבה והרמות השונות של נהיגה אוטונומית. בעולם התחבורה והניידות הזה ייקחו חלק כלי רכב לניידות אישית ממונעת (מיקרו-מוביליטי), מוניות רובוטיות, וכמובן מכוניות חשמליות טהורות.

    כדי להיות שם, ולהוביל, עוברת קבוצת פולקסווגן עצמה מהפך פנימי מיצרנית מסורתית של כלי רכב לספקית של שירותי ניידות במובן הרחב ביותר, החל מתחומי תוכנה ושירותים וכלה ברובוטיקה, וזה מסתיים במוצרים מוגמרים וטכנולוגיות ברמת בשלות כזאת או אחרת אבל מתחיל במחקר בסיסי. אלא שבין התיאוריה למעשה – ארגוני ענק כמו פולקסווגן, ובמיוחד כאלה שהראיה העסקית שלהם הכתיבה הסתגרות מפני העולם והמתחרים – חייבים לעבור טרנספורמציה שתאפשר להם ליצור שיתופי פעולה ומערכות יחסים פתוחות עם מספר רב ככל האפשר של גורמים חיצוניים.

     

     

    עבור ד"ר ניקולאי ארדיי, אשר השתתף בשנה שעברה בכנס הוירטואלי של 'אקומושן', מדובר בהזדמנות ראשונה לראות פנים אל פנים אנשים שאותם פגש עד היום רק בשיחות 'זום' ו'טים': "למעשה, זה הביקור הראשון שלי", הוא אומר לנו, "מפני שאני אחראי על החדשנות בקבוצה מאז תחילת השנה שעברה וכידוע, המגיפה התחילה ממש בתחילת השנה שעברה. אז הביקור הראשון שלי היה מתוכנן לכאן בפברואר בשנה שעברה אבל בוטל בגלל הקורונה.

    ש: במהלך התקופה שאתה אחראי על פעולות החדשנות של קבוצת פולקסווגן כאן בישראל, מה ההתרשמות שלך מהאוטוטק הישראלי, ועד כמה היא שונה ממערכות אחרות שאתה מכיר?

    ת: תל אביב היא מקום מאוד מיוחד כשמדברים על חדשנות, על תרבות סטארטאפים וכיוצא בזאת. כידוע, תעשיית הרכב צריכה לעבור מהפך עצום, והתעשייה הישנה די מאותגרת לגבי זה. מה שאנחנו רואים בישראל זאת מהירות, יצירתיות, היכולת להיות ממוקד "בדיוק בנקודה", להיות אמיצים. מה שמצאנו בתרבות הסטארטאפ הישראלית הוא באמת ייחודי ביחס לכל העולם. הרוח של הסטארטאפים (הישראלים) היא כל כך ייחודית, ויש את השילוב המיוחד של חיבור בין צבא לבין מדע וטכנולוגיה ותעשייה. גם זה ייחודי בעולם. כל הממציאים שכאן, והמהנדסים – וגם זה דבר ייחודי בעולם – כבר בתחילת הדרך שלהם לא מסתכלים רק על הסביבה ועל השוק המקומי שלהם אלא מחפשים את השוק הבינלאומי.

    זה מה שעושה את זה כל כך מעניין עבורנו ומסיבה זאת הקמנו כאן את השלוחה של Konnect כחלק מהרשת שלנו. מרכז החדשנות שלנו מאפשר את יצירת החיבור לסטארטאפים, ומקל עליהם להשתלב באקוסיסטם שלנו. זה מאוד חשוב וזה עוזר לנו מאוד וכפי שכבר שמענו זה עוזר גם לקהילה כאן כי אנחנו מצידנו נותנים אוריינטציה לכיוון שאליו הם הולכים. הם צריכים להמשיך להציע לנו ואנחנו יכולים להציע להם מידע אודות מה יהיו הבעיות שלנו ומה יהיו הדרישות שלנו וכן הלאה. אז זה חיבור מאוד מאוד פורה. מכיוון ש-Konnect דואג לפורשה, לאאודי, לפולקסווגן לחטיבת הרכב המסחרי, ללמבורגיני, לכל המותגים שלנו מדובר בזרז ייחודי שיש לנו כאן במקום הייחודי הזה.

    ש: אז אני לא צריך "לקרוא בין השורות" כדי להבין שאתה די מרוצה מהתוצאות שקיבלת עד כה מהפעילות שלכם בישראל?

    ת: כן, "המספרים מדברים בעד עצמם": ה-KPI (key performance indicator) מסתכם כבר ב-40 פיילוטים מוצלחים, יש לנו כבר 20 פרויקטים בשלבי ביצוע, אז יש לנו התפתחויות רציניות ובאמת מתעניינים במה שמגיע מכאן. הנושאים שאנו עוסקים בהם כאן הם חומרים ברי קיימא, אבטחת סייבר, בינה מלאכותית, תוכנה וחומרה באופן כללי, נהיגה אוטונומית, ולמעשה כל הדברים שמתקשרים ישירות לשינוי שאנחנו עוברים. אז מדובר במהלך עם חשיבות אסטרטגית מאוד מאוד גבוהה".

     

    תעשיית הרכב צריכה לעבור מהפך עצום והאקו-סיסטם הישראלי יכול לסייע בכך

     

    ש: אחד התחומים שבהם קבוצת פולקסווגן מובילה בעולם הוא החשמול של כלי רכב עם פלטפורמת MEB. האם יש רכיבים שמגיעים מחברות הסטארט-אפ או האוטו-טק הישראליות לפלטפורמה הזאת או אולי לתוכניות חשמול עתידיות?

    ת: כידוע מובילאיי הוא כבר ספק מבוסס לקבוצת פולקסוואגן ויש עוד כל כך הרבה ספקים נוספים, וזה מאוד חשוב עבורנו. כלומר שיש לנו הוכחות יכולת שמגיעות מכאן. אז זה מאוד חשוב לנו ואנחנו כבר מנצלים את החדשנות שנמצאת כאן והיא מאוד חשובה עבורנו.

    ש: ציינת שלא הצלחת להגיע עד כה לישראל בגלל קורונה. איך היית אומר שקורונה שינתה דברים בתעשייה?
    ת: זה האיץ את תהליך הדיגיטליזציה לכל הפחות בתקשורת בין היחידות השונות, וכעת אתה לא צריך לנסוע לכל פגישה קטנה וזה שיפור, זה בטוח. זה שינה קצת את הלך הרוח בנוגע לקיימות. כל שאר הדברים כמובן יתאוששו. יש כמה מגמות בתחומי הניידות: ניידות אישית חטפה מכה אבל זה יחזור לעצמו. מה שקיבלנו ונשמר זאת גמישות גבוהה יותר לגבי פגישות (בתוך הארגון) באמצעות תקשורת וירטואלית, אבל אני מקווה שגם נמשיך לפגוש אחד את השני מפני שחדשנות ויצירתיות יכולות להתפתח רק ממפגש של אנשים זה עם זה.

    ש: כפי שרוב האנשים יודעים קבוצת פולקסווגן היא אחת החברות שחטפה פגיעה קשה במיוחד בגלל משבר השבבים. מה למדתם כארגון מהמשבר הזה ואיך להערכתך תיישמו בעתיד את הלקחים האלה?
    ת: למדנו הרבה מאוד דברים. הראשון הוא שאנחנו צריכים להיות עמידים יותר בעסק שלנו. עמידות בפני המתח הכלכלי שנובע מבעיות אספקה. דבר נוסף זה לנהל את מבנה הספקים שלנו ואולי להרחיב אותו, וכשאנחנו משווים את עצמנו לחברות כמו טסלה, שמעצבות את השבבים שלהן בעצמן ויש להן קשרים מובנים לייצור עם ספקים – מובן לנו שחובתנו ללכת קצת בכיוון הזה. אנחנו נצטרך בעתיד רמות מחשוב גבוהות ואת זה נוכל לנהל רק אם לכל הפחות נבצע את התכנון והמפרט של השבבים בעצמנו.

    ש: לסיום, האם מה שאמרת עכשיו אומר שאתה מתכוון לחפש את הטכנולוגיה הזאת גם בישראל?
    ת: ובכן, עבור עיצוב שבבים ישנם מספר מקומות מפורסמים בעולם, כמו, כמובן, עמק הסיליקון. יש את זה גם בגרמניה אבל גם בישראל וגם באסיה. אז יש כמה מקומות שבהם אנחנו כמובן נתמקד בנושא הזה.

    The post תעשיית הרכב צריכה לעבור מהפך עצום והאקו-סיסטם הישראלי יכול לסייע בכך appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תעשיית הרכב צריכה לעבור מהפך עצום והאקו-סיסטם הישראלי יכול לסייע בכך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.