• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    טכנולוגיית הדפסה תלת ממדית משמשת בתעשיית הרכב מזה לא מעט שנים, אבל כמעט תמיד רק בסדרות ייצור מיוחדות או לצורך ייצור רכיבים ספציפיים מורכבים – למשל עבור מכוניות מירוץ או במקרים שבהם הכסף לא מהווה מגבלה.

     

     

    סטארט אפ איטלקי צעיר, שהוקם לפני כשלוש שנים, מנסה כעת להציב מול תעשיית הרכב האדירה והכבדה מודל שעשוי, (או עלול, תלוי בנקודת ההשקפה) לחולל רעידת אדמה חסרת תקדים, ולהפוך את פירמידת הייצור על ראשה. אנשי XEV, אשר יצאו השבוע לגיוס המונים שבמסגרתו הם מבקשים לגייס סכום צנוע (באמת) של 554,486 דולר בלבד – מאמינים שהם יכולים לייצר מכוניות מושלמות בתהליך של הדפסת תלת מימד. בתוך כדי כך הם שואפים לייתר את מפעלי הייצור האדירים שבהם השקיעו יצרניות הרכב מאות מיליארדי דולרים, ולעשות את תהליך הייצור של מכוניות להרבה יותר יעיל, חסכוני, וידידותי לסביבה.

    אנשי XEV פיתחו שני קווי מוצרים, אחד מהם בשיתוף יצרנית המכוניות הסינית JAC, והאחר – זה שהוצג אתמול (ג') במסגרת גיוס ההמונים, הוא של מכונית עירונית, חשמלית, זעירה ומדליקה. מכונית זאת, לבד ממכלולי ההנעה החשמלית שלה, בנויה מ-57 חלקים עיקריים בלבד, היא קלה מאד (650 ק"ג), מגיעה למהירות מרבית של 70 קמ"ש ולטווח נסיעה מוצהר של 150 ק"מ בין טעינות.

    מכונית כזאת מתאימה לקטגוריית רישיון הנהיגה האירופאי L7 , כלומר שברוב מדינות אירופה אפשר לנהוג בה ללא רישיון נהיגה כלל, או עם רישיון לאופנוע בנפח מינימלי, כאשר גיל המינימום של הנהג הוא בין 14-15 – בהתאם למדינה. אחת התועלות המשמעותיות הנוספות, לדברי אנשי XEV, היא ששיטת הייצור באמצעות מדפסות תלת מימד מצמצמת את כמות החומרים, והרבה זמן וכסף שמתבזבזים בשיטת הייצור המסורתית. בנוסף, שיטה זאת מקצרת את "הזמן לשוק" – משך הזמן שחולף בין הרגע שבו משתמש אפיין לעצמו את המכונית שבה הוא חושק – מבחינת אבזור, מערכות וצבעים – ועד לרגע שבו היא מיוצרת ומוכנה למסירה.

     

     

    מכונית הפלא הזאת נקראת YoYo, זאת מכונית עירונית מעוצבת למשעי אך ספרטנית למדי אשר מזכירה מאד את סמארט פור-טו למרות שהיא קטנה ממנה באופן משמעותי. YoYo מוגדרת על-ידי הוגיה כ"כפתרון ניידות אלטרנטיבי לערים צפופות" בזכות ממדיה הצנועים, והם טוענים גם שהמרחב הפנימי שלה מתאים לשני מבוגרים. לדבריהם, נפח תא המטען מספיק לשני תיקים או לשקיות הקניות מן הסופרמרקט. הכיף לא מסתיים בזאת. בשונה ממכונית רגילה, שאותה אפשר לאבזר במידה מועטה מאד לאחר שנרכשה, את YoYo אפשר לשנות ולשדרג גם במהלך חייה, והחברה גם מתכוונת לעדכן את המכוניות בתוך כדי תהליך הייצור שלהן בהתבסס על משוב שיתקבל מן הלקוחות.

     

     

    היות שמדובר במכונית חשמלית היא ממילא די פשוטה, ההתנעה והכיבוי מבוצעים באמצעות כפתור ובחירת ההילוכים (תכל'ס – קדימה, אחורה או הילוך סרק) מבוצעת באמצעות מתג פיצפון שצמוד למתגי מיזוג האוויר. מאידך, רוב התפעול של מערכות המכונית מבוצע באמצעות מסך מגע גדול, מה שמקנה לה תחושה הי-טקית או לכל הפחות עדכנית מאד.
    אנשי החברה מעריכים שאם הגיוס שלהם יוכתר בהצלחה הם יספיקו להעלות מכוניות כאלה על כבישי אירופה עוד במהלך 2020, ושהמחיר של כל מכונית יהיה צנוע למדי – רק כ-10,000 דולר לפני מיסים או הטבות מס. כדי לצנן טיפה את ההתלהבות נזכיר, שוב, שמדובר במכנית איטית שאינה רשאית לנוע על כבישים בינעירוניים אלא רק במרחבים עירוניים.

     

     

    ויש, כמובן, גם את השאלה הבלתי נמנעת של בטיחות. אז די ברור ש-YoYo לא נבחנה, וכנראה גם לא תיבחן, במבחני ריסוק של פרויקט Euro-NCAP, אבל ראשית לכל אנשיה טוענים שהחומרים שמודפסים במדפסת תלת מימד חזקים פי 7 או 8 מפלדה רגילה, ושנית – החיסרון הוא גם יתרון: זאת מכונית עירונית שמיועדת למהירויות עירוניות.
    לקינוח, הנה עוד נתון מעורר מחשבה: אנשי XEV טוענים שייצור באמצעות תהליך הדפסה חוסך לא רק את קווי הייצור האדירים שנדרשים כיום לייצור רכב אלא גם את העבודה והאנרגיה האדירות שמושקעות בתכנון הייצור ובהתאמת המוצר לתהליך הזה. כך, לדבריהם, נחסך הצורך בתבניות ובמכונות ספציפיות לדגם, מתאפשרת התאמה אישית כמעט בלתי מוגבלת, ומה שהכי מדליק: תהליך הייצור מקטין את העלות ואת משך זמן הפיתוח בעד 90%.

     

    The post תדפיסו לעצמכם מכונית חשמלית appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תדפיסו לעצמכם מכונית חשמלית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.