• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    סביר להניח שלא היינו מספרים לכם כאן על תאונה של כלי רכב רגיל – כאלה לצערנו יש יותר מידי – אבל התאונה שבה היה מעורב אתמול (ה') שאטל אוטונומי מתוצרת טויוטה בכפר האולימפי בטוקיו בוודאי תעשה לא מעט גלים.

     

    שאטל אוטונומי של טויוטה פגע בספורטאי בכפר האולימפי בטוקיו

     

    כבר משנת 2019 נערכה טויוטה לקראת המשחקים האולימפיים שהיו אמורים להיערך בשנה שעברה, ונדחו בגלל קורונה לשנה זאת, ובין השאר בנתה במיוחד צי של שאטלים אוטונומיים להסעת הספורטאים וחברי המשלחות בתוך הכפר האולימפי שבטוקיו. עבור טויוטה זאת הזדמנות יקרה מפז כדי להפגין את היכולות שלה ולהעניק הצצה אל עתיד התחבורה. שאטלים אלה, כך הבטיחה טויוטה בשעתו, עומדים בדרישות האוטונומיה ברמה 4 – כלומר שהם מסוגלים לפעול עצמאית, ללא מגע יד אדם, באזורים ספציפיים ובמסלולים ידועים מראש. למרות זאת – ליתר ביטחון יושבים נהגים אנושיים בכל השאטלים שמופעלים באולימפידת טוקיו.

    אתמול בשעות הבוקר (שעון ישראל), 14:00 שעון טוקיו, פגע אחד השאטלים האוטונומיים האלה, שמכונים e-Palette, בספורטאי לקוי ראיה שפסע על אחת הדרכים בכפר האולימפי ועמד לחצות מעבר חציה. כתוצאה מכך נפגע הספורטאי פגיעות קלות, וטויוטה נאלצה להשבית את פעולתם של כל השאטלים שלה.

    ככל הידוע – וכך גם דיווחה טויוטה, התאונה התרחשה במהירות מאד נמוכה, של קילומטרים בודדים לשעה, ובזמן שהשאטל נשלט ידנית על-ידי נהג הבטיחות שלו שניסה לבצע פניה בצומת T. אנשי טויוטה מדווחים שהפגיעה בספורטאי הייתה קלה והוא נלקח לטיפול רפואי אך לא איבד את הכרתו.

     

    שאטל אוטונומי של טויוטה פגע בספורטאי בכפר האולימפי בטוקיו

     

    אקיו טויודה, מנכ"ל החברה (שהוא הנין של מיסד קונצרן טויוטה, הנכד של מייסד חברת המכוניות וכיום גם אחד מבעלי המניות שלה), פרסם בסמוך לאחר האירוע סרטון התנצלות ובו, בין השאר, אמר ש"התאונה מוכיחה שכלי רכב אוטונומיים עדיין לא מתאימים לשימוש בכבישים רגילים". טויודה התנצל בפני הספורטאי ואיחל לו החלמה מהירה.

    טויוטה e-Palette – שאטל חשמלי אוטונומי להסעת נוסעים – הוכרז לראשונה בתערוכת האלקטרוניקה האמריקנית CES בלאס וגאס בשנת 2018 והופיע לראשונה בתערוכת הרכב של טוקיו בשנה שלאחר מכן. לקראת ובמהלך המשחקים האולימפיים שימש צי השאטלים הזה כשירות ניידות בתוך הכפר – ולא נרשמו תקלות או אירועים מיוחדים. בהצהרה רשמית שפרסמה טויוטה בנוגע לתאונה נכתב בין השאר ש"החברה מתנצלת בפני האדם שנפגע עקב התנגשות אומללה זו, ואנו מאחלים לו החלמה מהירה. אנו מבקשים גם להתנצל על אי הנוחות שנגרמה לאלה המשתמשים ברכבי הניידות שלנו בכפר הספורטאים. כל הפעולות של ה- e-Palette מושעות כרגע. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה בנושא האירוע במטרה לקבוע את סיבת התאונה. בנוסף, נערוך בדיקה יסודית משלנו לגבי סיבת התאונה ונמשיך להיות מתואמים באופן הדוק עם הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים והפראלימפיים כדי להבטיח שנמנע אירועים דומים בעתיד".

     

    שאטל אוטונומי של טויוטה פגע בספורטאי בכפר האולימפי בטוקיו

    The post שאטל אוטונומי של טויוטה פגע בספורטאי בכפר האולימפי בטוקיו appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שאטל אוטונומי של טויוטה פגע בספורטאי בכפר האולימפי בטוקיו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.