• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    כלי רכב אוטונומיים שמבצעים משלוחים צפויים להפוך בעתיד הקרוב למחזה נפוץ על כבישי מדינת קליפורניה – אחת הדגולות והחזקות בארצות הברית וזאת שבה נמצא צי הרכב הגדול ביותר באמריקה.

     

     

    משרד התחבורה של קליפורניה הודיעה שבכוונתו להנפיק היתרי שימוש בכלי רכב אוטונומיים לצורך ביצוע משלוחים – ואלה יינתנו לחברות שכלי הרכב שלהם יעמדו בקריטריונים ספציפיים, שטרם פורסמו במלואם. ההגדרה, כפי שפרסמו אנשי משרד התחבורה, היא לכלי רכב "קלים", אלא שהכל יחסי: 10,001 ליברות (מעט יותר מ-4.5 טונות) אולי נחשבים ל"משקל קל" בארה"ב, אבל בישראל, ובאירופה, חורג המשקל הזה אפילו ממשקלה של מכונית הנוסעים שמותרת לנהיגה לבעלי רישיון נהיגה רגיל למכונית (3.5 טונות).
    מצד שני, רוב כלי הרכב שמשמשים כיום למשלוחים בארה"ב, כמו המשאיות של חברות המשלוחים FedEx ו-UPS, שוקלים יותר מ-4.5 טונות ולכן אינם רלבנטיים, מה שייאלץ את אותן חברות להצטייד בכלי רכב אחרים.

    בהיתרים שיינתנו למפעילים כלולות מגבלות שונות, ואלה נבדלות בין כלים שבהם נמצא "נהג גיבוי" או לא, ובאופן עקרוני מדובר בכל סוגי כלי הרכב ה"קלים" שיכולים לנהוג את עצמם בעצמם: מכוניות סדרתיות שהוסבו לנהיגה אוטונומית, או כלי רכב ייעודיים שנבנו מראש כדי לשמש כרכבי משלו אוטונומיים, כמו כלי הרכב המפורסם של הסטרט-אפ האמריקני 'נורו'.
    נהגי גיבוי יידרשו לעמוד במבחנים ובבדיקות מוקדמות, כמו, למשל, עבר תעבורתי ופלילי צח כשלג. כלי רכב ללא נהג יידרשו להיות מופעלים מרחוק כמו גם לעמוד בתקנות וכללים נוספים של רשויות כמו משטרת המדינה. בנוסף, כלי רכב כאלה יידרשו להוכיח יכולות אוטונומיות ברמה 4 או 5. בנוסף, החברות יידרשו לקיים ולמסור, במידת הצורך, מעקב ורישום של נתוני השימוש והמצב המכאני של הרכב, בחינות עמידות בפני התקפות סייבר, ויכולת לשתף מידע במקרה של תאונה.

     

    משרד התחבורה של קליפורניה צפוי להנפיק את ההיתרים הראשונים ב-17 בינואר, בכפוף לכך שלא יוגשו עד אז התנגדויות משפטיות מן הציבור.
    נכון להיום יש בקליפורניה 64 חברות עם אישורים לביצוע מבחני נהיגה מעשיים עם כלי רכב אוטונומיים על כבישי המדינה, וכולם – ללא יוצא מן הכלל – מותנים בכך שבתוך הרכב יושב נהג שיכול להשתלט על הרכב. כלי רכב אוטונומיים ללא נהג מוגבלים כעת לשטחים מוגדרים. החריגה היחידה מבין אלה היא חברת 'ווימו' (לשעבר גוגל) אשר מורשית להפעיל כלי רכב אוטונומיים ללא נהג על כבישים ציבוריים כמעט ללא מגבלה. כלל 65 החברות מפעילות כיום 670 כלי רכב אוטונומיים בשלבי ניסוי כאלה ואחרים.
    השינוי הראשון שייכנס לתוקף במחצית ינואר הוא שמעתה אפשר יהיה להתחיל גם בהפעלה מסחרית של כלי רכב אוטונומיים. השינוי האחר הוא שבחלק מן המקרים והמקומות לא תידרש נוכחות אנושית בתוך הרכב, אלא – כאמור – רק שליטה מרחוק.

     

     

    חברת נורו, אשר מוקדם יותר השנה גייסה 940 מיליון דולר מחברת 'סופטבנק', בוחנת כיום את כלי הרכב הייעודיים שלה במדינות אריזונה וטקסס. נורו הכריזה שהיא תהיה בין הראשונות להגיש בקשה להיתר בקליפורניה, ובעקבותיה צפויה להיכנס למשחק גם אחת החברות בעלות העוצמה הגדולה ביותר בכלכלה העולמית כיום: אמזון. אמזון אמנם לא מפעילה בעצמה כלי רכב אוטונומיים אבל היא השקיעה בתחילת השנה 530 מיליון דולר בחברת אורורה, ובשונה מחברות אחרות בקלחת הזאת – לה יש אינטרס כלכלי עצום להיות בין הראשונות שמצליחות להיפטר מנהגים אנושיים שעולים כסף.

    לקריאה נוספת: האם אמזון הרגע המציאה יצרנית רכב חדשה?

    חברות נוספות שהביעו עניין בחדשות האלה הן פורד וג'נרל מוטורס שצפויות להיות בין הראשונות להשתמש באפשרות החדשה. 'ווימו', בינתיים, החלה לאחרונה להפעיל שירות מוניות אוטונומיות בפיניקס, אריזונה, ורכשה את חברת Latent Logic הבריטית – סטארט-אפ שמפתח בינה מלאכותית לדימוי התנהגות אנושית על הכביש.

    The post רכב אוטונומי: קליפורניה מאפשרת נסיעת רכבי משלוח קלים appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רכב אוטונומי: קליפורניה מאפשרת נסיעת רכבי משלוח קלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.