• Ad
  • פיאג'ו מציגה MP3 חדש עם מערכות בטיחות מתוצרת ישראלית

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ענקית הרכב הדו-גלגלי פיאג'יו חשפה אתמול בפריז דור חדש לקטנוע התלת-גלגלי המפורסם שלה – MP3, וזאת כעשור לאחר שהכלי הזה פרץ גבולות בטיחות חדשים עם פטנט ההיגוי הייחודי לשני גלגלים מלפנים.

    גם בדור החדש מוצגת קפיצת מדרגה טכנולוגית בתחום הבטיחות, והפעם יש בה גם מעורבות ישראלית: MP3 כולל מעתה, לראשונה בקטנוע, מערכות התראה ובטיחות מבוססות רדאר.


    בפרספקטיבה ישראלית יש בשורה מרתקת עבורנו, עם המון גאווה מקומית: פיאג'יו רכשה את מערכת הרדאר שמותקנת בכלי המחודש מחברת Vayyar הדמיה הישראלית אשר פועלת מיהוד. שתי החברות חתמו כבר באוגוסט שעבר על הסכם לפיו Vayyar תפתח ותייצר עבור פיאג'יו מערכת הדמיה שמבוססת על רדאר מובנה. על בסיס זה מותקנת חבילת מערכות התרעה לרוכב שאותה מכנה פיאג'יו  ARAS – ראשי תיבות של  Advanced Rider Assistance Systems. אגב, Vayyar, אשר הוקמה לפני עשור, מציעה לתעשיית הרכב מספר מערכות הדמיה נוספות על בסיס רדאר לטווחים שונים, כמו גם חיישן למניעת שכחת ילדים במושב האחורי.

    למערכת הרדאר של Vayyar יש טווח גילוי של כ-100 מטרים ולטענת החברות היא מסוגלת לזהות עצמים שונים, החל מהולכי רגל וכלה במשאיות וליצור תמונה היקפית של נעשה מסביב לאופנוע. על בסיס המידע המתקבל מייצרת מערכת ה-ARAS לרוכב התרעת מפני התנגשות חזיתית, התרעה על סטיה מנתיב והתרעה על תנועה בשטחים.

    ב-MP3 החדש תוצע בשלב ראשון רק התרעה מפני תנועה בשטחים מתים, כלומר התרעה מפני מעבר לנתיב נסיעה חסום. המערכת אמורה לסייע לרוכב להימנע מלעבור נתיב אם בנתיב שאליו הוא פונה נמצא רכב אחר במרחק של 35 מטרים או פחות, והוא סוגר עליו בקצב שעלול לגרום לקונפליקט. סביר שבעתיד יורחב מערך ההתראות והסיוע לרוכב. 

    כמקובל בתעשיית הרכב, מערכת הבטיחות החדשה תוצע בשלב ראשון רק בגרסאות היקרות של הכלי, ובמקרה זה בגרסת ה-530 הבכירה. עם הזמן, והירידה במחיר המערכות, סביר שהיא תוצע גם בגרסאות ובדגמים פחות יקרים. מותר להניח ש-MP3 לא יהיה הדגם היחיד של פיאג'יו עם מערכות בטיחות אלה.

    ובחזרה ל-MP3

    הדור החדש של MP3 הוא למעשה מתיחת פנים מקיפה של קודמו שבמהלכה בוצעו שינויי עיצוב, בעיקר בחזית, שמקנים לו מראה מודרני וספורטיבי יותר. פיאג'יו שווקה את MP3 עד כה עם שני מנועים עדכניים מסדרת HPE בנפחי 400 ו-530 סמ"ק בהספקים של 35 ו-44 כ"ס בהתאמה. כל הגרסאות מצוידות במערכת ABS ובמערכת בקרת משיכה כסטנדרט, לצד תאורת LED מלאה בחזית.

    בגרסת ה-530 קיימת אפשרות בחירה בין שלושה מצבי רכיבה ('אקו', 'קומפורט' ו'ספורט') ואלה שולטים בתגובת המצערת, כיול המנוע וברמת ההתערבות של בקרת המשיכה. חידוש נוסף בדגם הבכיר הוא תוספת של הילוך אחורי וגם מצלמת נסיעה לאחור.

    The post פיאג'ו מציגה MP3 חדש עם מערכות בטיחות מתוצרת ישראלית first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.