• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    ווימו, חברת האחות של גוגל אשר מפתחת טכנולוגיה לנסיעה אוטונומית, פרסמה לאחרונה יותר מ-100 אלף קטעי מידע באורך של 20 שניות כל אחד לטובת כלל מפתחי האוטונומיה בכלי רכב.

     

     

    בעוד שלכל חברות הטכנולוגיה יש כמובן את המידע הארגוני והמחקרי שלהן, שהוא ליבת העשייה ונכס שבנייתו דורשת משאבים עצומים – חברות רבות נוהגות לפרסם חלק ממנו, ואף לוותר על פטנטים רשומים, כדי לתרום ל"קוד הפתוח" ו/או לקדם באופן כללי את התחום שבו הן עוסקות. 'ווימו' עצמה כבר פרסמה בשנת 2019 נתונים מתוך עבודתה בדיוק מאותה סיבה ולאותה מטרה, וכך עשו לאורך השנים האחרונות גם 'אפטיב', 'קרוז' (חברה בשליטת ג'נרל מוטורס), ו'ארגו' שנשלטת על-ידי פולקסווגן ופורד. טויוטה, יצרנית הרכב המובילה בתחום ההנעה ההיברידית, אף שחררה לפני שנתיים עשרות אלפי פטנטים רשומים בתחום זה כדי להאיץ את השימוש בטכנולוגיה ההיברידית.

    סט הנתונים שוויימו פרסמה כעת נוגע להתנהגות ולחיזוי, והפעם זהו מקבץ הנתונים הגדול ביותר שהחברה שחררה אי פעם. המידע כולל נתונים אודות משתמשי דרך אחרים, כפי שנקלטו בחיישני המערכות של כלי רכב אוטונומיים שווימו מפעילה, בהם כלי רכב והולכי רגל, וגם מידע אודות פרטי תשתיות כמו תמרורים. כל המידע הזה נאסף במיליוני מיילים של נסיעה על כלל סוגי הדרכים הבינעירוניות והעירוניות במדינות וערים ברחבי ארצות הברית, ואנשי ווימו מסבירים שהוא יכול לסייע לחוקרים ולחברות שלא יכולים לעמוד בנטל הכלכלי והטכנולוגי של ביצוע ניסויים מעשיים.

    יתרה מכך, גם חברות שמבצעות ניסויים בקנה מידה רחב נתקלות רק לעיתים נדירות במצבים חריגים על הכביש, אלא שדווקא מצבים כאלה הם החשובים ביותר כדי לפתח מערכות שיוכלו להתמודד איתם. היקף המידע החזותי שפורסם עומד על 570 שעות, וכלולים בו גם לא מעט מאותם "מצבים בלתי צפויים" שהתרחשו בתוך כדי תנועה. עם זאת, בסך הכל מדובר בשבריר מתוך מאות מיליוני הקילומטרים שבוצעו עד כה על-ידי צי הרכב של ווימו.

     

     

    באופן טבעי, כל חברה בכל תחום טוענת למובילות טכנולוגית. כך גם 'ווימו', שמספרת שטכנולוגיית זיהוי העצמים שלה מדויקת יותר מאלה של מתחרותיה, וזה כמובן מאפשר לה לחזות טוב יותר אירועים והתרחשויות בזמן נסיעה ולשפר את הבטיחות ואת יעילות הנסיעה. לגבי החומרים ששוחררו טוענים אנשי ווימו שמדובר ב"ערכת הנתונים האינטראקטיבית הגדולה ביותר שפורסמה אי פעם לצרכי מחקר אודות חיזוי התנהגות וחיזוי תנועה בתחום הנהיגה האוטונומית", והם מסבירים שכלולים בה יותר מ-100,000 מקטעים באורך של כ-20 שניות כל אחד.

    "חיזוי מדויק של התנהגות משתמשי דרך אחרים היא אחת הבעיות הקשות ביותר בנהיגה אוטונומית" אומרים ב'ווימו', "ויש לה השלכות בטיחותיות משמעותיות: הערכה נכונה של התנהגות סבירה של נהג אחר (על הכביש) חיונית כדי להיות מסוגל למנוע תאונות… חוקרי AV השיגו בשנים האחרונות התקדמות משמעותית בבעיית חיזוי התנועה, אך נתוני תנועה איכותיים יותר בקוד פתוח יכולים לסייע בהשגת פריצות דרך חדשות… "ניסינו להפוך נתונים אלה (ששוחררו) לשימושיים ככל האפשר עבור חוקרים שבוחנים כיצד ליצור מערכות חיזוי התנהגות יעילות. לצורך זה כללנו מגוון רחב של נתונים כדי לסייע בפיתוח מודלים חזקים וגמישים יותר לחיזוי תנועה".

    תחרות למען האצת הפיתוח

    אנשי ווימו טוענים ש"תיבות התפיסה" שלהם, כלומר הטכנולוגיה שבאמצעותה מציינת התוכנה שלהם את אותם ריבועים צבעוניים שתוחמים עצמים שנראים על המסך, הן העדכניות והמתקדמות ביותר בתחומן, ושהן עדיפות על כל טכנולוגיה אחרת שמוכרת להם.

    כדי לזרז ולייעל את תהליך הפיתוח השיקה ווימו באוגוסט 2019 תחרות קוד פתוח למפתחים חיצוניים תחת הכותרת "Waymo Open Dataset". בשנה שעברה השתתפו באתגר הזה יותר מ-150 מפתחים וחוקרים, ובעת מזניקה החברה שלב חדש שבו מוגדרים ארבעה אתגרים: חיזוי תנועה, חיזוי אינטראקציה, זיהוי תלת-ממדי בזמן אמת, וזיהוי דו-ממדי בזמן אמת. המנצח בכל אתגר יקבל 15,000 דולר, הזוכה במקום השני יקבל 5,000 דולר, ומי שיוכתר שלישי יקבל 2,000 דולר. הגשת המועמדויות לתחרות תיסגר ב-31 במאי והחברה מזמינה את הזוכים להציג את עבודתם בסדנה לנהיגה אוטונומית שמתוכננת להתקיים ב-20 ביוני 2021.

    לדברי ווימו, מאז הנגשתם הראשונה של נתונים שלהם, בשנת 2019, הם השפיעו "השפעה משמעותית על קהילת המחקר", ודרבנו מחקרים אקדמאים רבים – כפי שמוכיחים יותר מ-130 אזכורים שלהם במאמרים מדעיים.

     

    The post פותחת את הקוד: ווימו פרסמה נתונים מניסויי הרכב האוטונומי שלה למטרות מחקר appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פותחת את הקוד: ווימו פרסמה נתונים מניסויי הרכב האוטונומי שלה למטרות מחקר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.