• Ad
  • פורסם תקן בינלאומי ראשון לבטיחות מערכות לנהיגה אוטונומית

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    קבוצת מומחים בינלאומית בראשות אוניברסיטת וורוויק שבאנגליה, אשר פועלת כחלק מוועדה טכנית של ארגון התקינה הבינלאומי ISO, פרסמה בסוף השבוע את תקן הבטיחות הבינלאומי הראשון למערכות נהיגה אוטונומיות ברמה 4. התקן החדש יקל על גופים שמתכננים מערכות אוטונומיות להתיישר על דרישות בינלאומיות אחידות, ואחד היישומים המיידיים יהיה בשאטלים אוטונומיים שפועלים במקומות מוגדרים, ובמהירויות נמוכות.

     

    פורסם תקן בינלאומי מחייב ראשון לרכב אוטונומי

     

    אנשי הוועדה שפרסמה את התקן מדגישים שמערכות נהיגה אוטונומיות במהירות נמוכה (LSAD) ברמת אוטונומיה 4 לפי הגדרות איגוד המהנדסים הבינלאומי, "מספקות הזדמנות לערים להפחית את עומסי התנועה ואת פליטת הפחמן… כלים כאלה מופעלים כיום בדרך כלל בקווים מוגדרים מראש ובמהירות נמוכות, ולעתים קרובות משתמשים בהם בקמפוסים מסחריים, עסקיים או אוניברסיטאיים".
    עד עתה נפגעה הפעילות, ובעיקר היכולת להגדיל את השוק הזה, מפני שלא היו סטנדרטים בינלאומיים להגדרת דרישות בטיחות מינימליות, ויצרני המערכות לא יכלו לבחון את עצמם מול אמת מידה או להוכיח לרשויות ולמבטחים שהם עומדים בתקן נדרש.

    התקן החדש נקרא ISO 22737 – "מערכות תחבורה חכמות – מערכות נהיגה אוטונומיות במהירות נמוכה (LSAD) למסלולים מוגדרים מראש – דרישות ביצועים, דרישות מערכת ונהלי בדיקת ביצועים", והקבוצה שניסחה אותו כללה מומחים מיפן, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, דרום קוריאה, סין, גרמניה, צרפת, הולנד, הונגריה ובריטניה.

     

    פורסם תקן בינלאומי מחייב ראשון לרכב אוטונומי

     

    ISO (הארגון הבינלאומי לתקינה) הוא הפדרציה העולמית של גופי התקנים הלאומיים, וכל אחד מעשרות אלפי התקנים שהוא "מייצר" ומפרסם מבוצע בפועל באמצעות ועדות טכניות כמו זו שפעלה בראשות אוניברסיטת וורוויק. לכל גוף שמעוניין בנושא שנדון בוועדה טכנית עומדת זכות להיות מיוצג בועדה, ובדרך כלל מיוצגים בה גם ארגונים בינלאומיים – ממשלתיים ולא ממשלתיים. ISO לא מתערבת בזכויות פטנטים או בטכנולוגיות ספציפיות, והתקן שפורסם – הראשון מסוגו כאמור – מתייחס באופן פרטני למערכות נהיגה אוטונומיות שמשמשות להובלת אנשים, סחורות ושירותים במהירות נמוכה (LSAD) ובקווים מוגדרים מראש. מערכות LSAD ישמשו ליישומים כמו הסעות "לקילומטר האחרון", הובלות באזורים מסחריים ואזורי קמפוס כאמור.

    מטרת התקן, בין השאר, היא לספק הנחיות ליצרנים, מפעילים, משתמשי קצה ורגולטורים כדי להבטיח פרישה בטוחה, והוא משלב דרישות בטיחות מינימליות וכן דרישות בתחומי העיצוב התפעולי, המערכת, ביצועים מינימליים, וכן נהלי בדיקות של ביצועים נדרשים. התקן משלב תשתית לא מבוטלת של תקנים בינלאומיים שכבר נכתבו לקראת עידן הרכב האוטונומי, כמו למשל בקשר עם מכשירי בדיקה לביצועי רכב אוטונומי בתחומים של משתמשי דרך פגיעים וחפצים אחרים, הערכת פונקציות בטיחות אקטיביות וזיהוי מצבים מסוכנים ועוד.

    התקן מגדיר, בין השאר, את הביצועים הנדרשים בכל הקשור להתנהלות בסביבה שבה נעים הולכי רגל, כלי רכב מנועיים, כלי רכב לא מנועיים ועוד, וכן דרישות לביצועים מינימליים בתנאי תאורה ובנהיגה חשוכה.

    The post פורסם תקן בינלאומי ראשון לבטיחות מערכות לנהיגה אוטונומית appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.