• Ad
  • פורד תייצר בגרמניה רק מכוניות חשמליות

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    במשך עשרות שנים נשלחו לישראל לא מעט מכוניות שנשאו את סמל האליפסה הכחול של פורד האמריקנית, אבל בפועל יוצרו דווקא ליד העיר קלן שבגרמניה. המצב הזה צפוי להשתנות בקרוב, ולפחות עד שמדינת ישראל תתעשת ותתחיל לשים דגש על מכירה ושימוש בכלי רכב חשמליים: פורד הכריזה על כוונתה להפסיק את הייצור בגרמניה של מכוניות שמונעות באמצעות מנועי בעירה פנימית.

     

    פורד תייצר בגרמניה רק רכב חשמלי

     

    הקומפלקס של פורד בקלן הוא אחד הוותיקים ביותר של פורד בפרט ושל יצרנית רכב בכלל, והוא נבנה שם במקור כבר לפני 90 שנים ומאז נהרס ונבנה לפחות פעמיים.

    פורד תשקיע מיליארד דולר בהסבת המפעל הזה, שלצידו שוכן גם מטה ההנהלה האירופאי של החברה, למפעל מתמחה בייצור של רכב חשמלי, וזאת כחלק מן האסטרטגיה שלה שלא למכור באירופה אף מכונית עם מנוע בעירה פנימית משנת 2030 ואילך.
    כבר בתוך חמש שנים מהיום פורד לא תציע באירופה אף מכונית שלא כוללת לכל הפחות אופציה למערכת היברידית או היברידית-נטענת, ועוד הרבה קודם לכן ינוצל חלק מתקציב החשמול של פורד כדי להפוך את המרכז בקלן ל"מרכז החשמול של פורד" ובעתיד למפעל הייעודי הראשון של פורד באירופה לייצור רכב חשמלי.

    אנשי פורד מעריכים שעד לשנת 2024 יהיו שני שלישים מכלי הרכב המסחריים שהם מוכרים באירופה חשמליים טהורים או היברידים, וגם התחום הזה יחושמל במלואו עד לסוף העשור.

     

    פורד תייצר בגרמניה רק רכב חשמלי

     

    פורד, שהראש, הלב והנשמה שלה נמצאים בארצות הברית, פספסה את תחילת המהפכה החשמלית ואחרה לשוק הזה, לכן נאלצה לכרות ברית טכנולוגית עם קבוצת פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, ולקנות ממנה זכויות שימוש בפלטפורמת MEB שהיא הפלטפורמה המודולרית הייעודית הראשונה לרכב חשמלי שפיתחה יצרנית רכב גדולה. פולקסווגן כבר מייצרת מספר דגמי רכב חשמלי במפעל ראשון שהוסב לייצור בלעדי כזה, בעיר זוויקאו, ובשנים הקרובות תסב מספר מפעלים נוספים באירופה.

    בשונה מפולקסווגן, שמשקיעה יותר מ-50 מיליארד אירו בפרויקט ההתחשמלות, פורד הכפילה את השקעתה הקודמת והקצתה לכך כ-22 מיליארד דולר עד לשנת 2025, ואילו ג'נרל מוטורס התחייבה להשקעה של 27 מיליארד דולר. פורד הצהירה שמכונית נוסעים חשמלית טהורה ראשונה שלה תיוצר במפעל בקלן כבר בעוד כשנתיים, וזה גם מקנה לנו את לוחות הזמנים הצפויים עד לרגע שבו המפעל יוסב ולא נוכל לקבל ממנו מכוניות כמו גרסאות שונות של פוקוס.

     

     

    אגב, מי שמוצא את עצמו נבוך לנוכח הידיעה שפורד מוכרת מכוניות חשמליות מזה מספר שנים, למשל גרסאות היברידיות והיברידיות נטענות של פוקוס ושל 'קוגה' שמבוססת עליו, או גרסה חשמלית של מוסטאנג המיתולוגית, שנקראת Mach-E, או אפילו טרנזיט מסחרית חשמלית – לא צריך לדאוג. הכל בסדר איתו.

    ההבדל בין כל המכוניות ה"מחושמלות" או החשמליות הנוכחיות לאלה שייבנו על בסיס פלטפורמת MEB הוא שהדור הנוכחי לא תוכנן מלכתחילה כרכב חשמלי. הסבת מכונית קיימת למכונית חשמלית היא פשרה, וכמו כל פשרה יש לה מחירים במונחי משקל, ביצועים וויתור על מרחב פנימי. מאוחר יותר השנה צפויה פורד להשיק גרסה חשמלית של מלך המכירות שלה, הטנדר F-150, ושם – מאחר וממילא מדובר בכלי שבנוי על שלדה נפרדת, הבעיה פחות חמורה.

    The post פורד תייצר בגרמניה רק מכוניות חשמליות appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.