• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מדינות בכל רחבי העולם הכריזו על כוונתן לאסור מכירה של מנועי בעירה פנימית – בנזין ודיזל, וקבעו לכך תאריכי יעד שנעים בין 2029 לבין 2040. בהנחה שהחלטות אלה יבוצעו (בשונה מהחלטה דומה שהתקבלה בישראל, עם תאריך יעד של 2030, מבלי שתהיה מגובה בתוכנית אופרטיבית או בתקציבים) – הרי שבתוך כעשר שנים מהיום יצטרכו מדינות אלה להיות ערוכות ומוכנות עם תשתיות טעינה מתאימות.

     

     

    אחת הדרכים הטובות ביותר להיערך למציאות חדשה היא לבצע פיילוט כדי לבחון מהלכים ולהבין את כלל המשמעויות שלהם, וזה בדיוק מה שתעשה בקרוב שכנתנו יוון, יחד עם קבוצת פולקסווגן. ממשלת יוון חתמה השבוע על מזכר הבנות עם יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם, קבוצת פולקסווגן, לקראת פרויקט ראשון ויחיד מסוגו בעולם: הפיכתו של האי היווני הזעיר אסטיפלה Astypalea, בדרום הים האגאי, לאי שאין בו תחבורה מזהמת.

    אסטיפלה, שהוא חלק מארכיפלג איים שנמצא לא רחוק מן החוף הטורקי, מול אנטוליה, משתרע על שטח של בסך הכל כ-97 קילומטרים רבועים (18 קילומטרים לאורך, 13 לרוחב). זהו ביתם של 1,300 תושבים בלבד, אבל בזכות נופים ייחודיים ושפע נדיר של תגליות ארכיאולוגיות – היסטוריות ופרה-היסטוריות, מבקרים בו בכל שנה נורמלית (שאיננה "שנת קורונה") יותר מ-70,000 תיירים.

    נכון להיות מתרוצצות על האי הפיצפון הזה כ-1,500 מכוניות שמונעות במנועי בנזין ודיזל, ומופעל בו שירות תחבורה ציבורית מוגבל מאוד – שני אוטובוסים שפועלים רק בחלק קטן של האי. כמעט כל האנרגיה שצורכים תושבי האי – לתחבורה ולכל שאר הצרכים – מסופקת כיום באמצעות הבערת דלק מאובנים. עם זאת, ממשלת יוון קבעה שאסטיפלה יהיה חלוץ בתחום "תיירות ברת קיימא", וזאת במסגרת תוכנית האנרגיה והאקלים הלאומית של יוון.

    במסגרת הפרויקט המשותף עם פולקסווגן, שייארך שש שנים, תוחלף כלל מערכת התחבורה הנוכחית של האי במערכת תחבורה חדשה וחדישה שתתבסס על "שירותי ניידות דיגיטלית" ועל כלי רכב חשמליים טהורים. שירותי הניידות יתפעלו את כל צורכי התחבורה והניידות של תושבי האי ושל התיירים שמבקרים בו, ולצורך זה יחוברו כל ספקיות ההשכרה שפועלות על האי אל פלטפורמה תפעולית אחידה לתחבורה שיתופית.

    את כלל כלי הרכב שמוצעים כיום להשכרה, בהם מכוניות ואופנועים, יחליפו מכוניות חשמליות מתוצרת פולקסווגן וסקודה, קטנועים חשמליים שמיוצרים על-ידי סיאט, ולצידם אופניים וקורקינטים חשמליים. כך יהיה אפשר לצמצם בשליש את מצבת כלי הרכב שמתרוצצים על האי. בשלב ראשון יוחלפו כל כלי הרכב הממשלתיים והמוניציפליים – רכבי משטרה וכוחות הצלה, ואוטובוסים, ובהמשך גם כל כלי הרכב הפרטיים, ובמקביל לכך תותקן תשתית לטעינת כלי רכב חשמליים שתכלול 230 עמדות טעינה פרטיות ומספר עמדות טעינה מהירה ציבוריות. במקביל, ממשלת יוון תתמוך בהקמת מתקני ייצור לאנרגיה מתחדשת, בעיקר אנרגיית שמש ורוח.

    הצד התפעולי של הפרויקט נתמך, לוגיסטית וכלכלית, על-ידי "מועצת הקיימות העצמאית" של פולקסווגן (independent Sustainability Council) מכיוון שגם עבורם הוא משמש כפיילוט ליצירת מתווה לאסטרטגיית הפחמן, וזאת מתוך הבנה שהאיום האקולוגי שהתחממות כדור הארץ מטילה על האנושות הוא סכנה קיומית. קבוצת פולקסווגן תשקיע בחמש השנים הקרובות כ-33 מיליארד אירו בתחומי הניידות ובין השאר תשיק כ-75 דגמים חשמליים חדשים עד לשנת 2029.

    The post פולקסווגן תהפוך אי יווני לגן עדן לרכב חשמלי appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן תהפוך אי יווני לגן עדן לרכב חשמלי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.