• Ad
  • פולקסווגן מרחיבה את שירות שיתוף המכוניות לעיר המבורג למרות הקורונה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    חטיבת פולקסווגן תתחיל להפעיל ביום חמישי הקרוב שירות לשיתוף מכוניות חשמליות מתוצרתה בעיר המבורג, וזאת בעקבות הצלחתו של פרויקט דומה בברלין, ולמרות החשש שמגפת קורונה תפגע בכל סוגי התחבורה הציבורית והשיתופית.

     

     

    פולקסווגן מפעילה את פרויקט 'WeShare' למכוניות שיתופיות בברלין כבר מאז שנת 2019, ויש לה תוכניות מפורטות לפרישת השירות בערים גדולות נוספות ברחבי גרמניה בפרט ואירופה בכלל. "מגיפת קורונה, למרבה הצער, גרמה לנו עיכוב של כשנה בהשקת השירות", מצוטט פיליפ רת, מנכ"ל WeShare בהוטדעה לעיתונות שפרסמה החברה, "אבל אנחנו מרוצים שהדברים סוף סוף יוצאים לדרך".

    בין השקת הפיילוט בברלין לבין תחילת הפעילות בהמבורג השיקה פולקסווגן את המכוניות החשמליות הראשונות הטהורות שלה על בסיס פלטפורמת MEB החשמלית-ייעודית, ואלה המכוניות שישותפו מעתה בהמבורג. שיטת הפעולה של WeShare, שמבוססת על נקודות יציאה והחזרה גמישות (כמו אוטו-תל בתל-אביב) יוצרת אתגר מיוחד כאשר מדובר במכוניות חשמליות שזקוקות לטעינה בעמדות טעינה, וכאשר מדובר בצי של 800 מכוניות מדגם ID.3 החדש מדובר באתגר לוגיסטי לא פשוט.

    מגפת קורונה מהווה מכשול נוסף, במיוחד לנוכח צניחה של כ-50% במספר ההשכרות שחוותה המפעילה במרץ 2020, בשבועות הראשונים שלאחר הסגר הראשון. התגובה של פולקסווגן, כך רת, הייתה דווקא הרחבה של אזורי הפעילות בברלין במקביל להוזלת "מחיר העצירה", כלומר המחיר שמשלם מנוי בזמן שהמכונית נייחת. מפעילי הפרויקט גם חילקו שוברי שימוש לצוותים רפואיים במספר בתי חולים וקליניקות, וזאת הייתה הזדמנות מבחינתם להיחשף לפרויקט, ומבחינת הפרוטיקט הזדמנות טובה לחשוף את עצמו בדרך ידידותית לחברה. בשבועות ובחודשים שלאחר מכן החל השימוש בתחבורה שיתופית להוות תחליף זמין לשימוש בתחבורת המונים (וזה גם אחד החששות הגדולים של מי שתומכים בתחבורה ציבורית ומתנגדים לתחבורה שיתופית). "צברנו אוהדים חדשים רבים ומשתמשים נאמנים", ממשיך רת ואומר: "עד לסוף 2020 הכפלנו את מספר הלקוחות והשימוש ביחס לתקופה של לפני תחילת המשבר".

    כיום רשומים יותר מ -100,000 נהגים לשירות WeShare בברלין, וכמחציתם משתמשים בו לפחות אחת לחודש. המפעילים, מצידם, הגדילו באופן ניכר את כמות התחזוקה ואת שירותי הניקוי והחיטוי של כלי הרכב כדי לצמצם את הרתיעה משימוש בהם בימי קורונה.

     

     

    שירות WeShare בגרמניה דומה מאד לשירותי Car2go הישראלית, שמפעילה גם את 'אוטו-תל': יכול לנהוג במכוניות שלהם כל מי שהוא בן 21 או יותר ויש לו רישיון נהיגה אירופאי בתוקף, עם ותק של שנת נהיגה אחת לפחות. הרישום מבוצע אינטרנטית, יש אפליקציה לטלפונים חכמים, וההזמנה, הפתיחה והנעילה של המכוניות מבוצעת באמצעותה. עלות השירות נקבעת לפי זמן השימוש בפועל, אך אפשר לבחור גם בהשכרה על בסיס יומי. תחילת וסיום הנסיעה, כאמור, מבוצעים לפי הנוחות של המשתמש – כלומר לא בתחנות קבועות (וזאת בשונה משירותי Car2go הישראלית), אך תחומים לאזור גיאוגרפי ידוע מראש.

    לקריאה נוספת: פולקסווגן מציגה את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה

     

    The post פולקסווגן מרחיבה את שירות שיתוף המכוניות לעיר המבורג למרות הקורונה appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.