• Ad
  • פולקסווגן מציגה את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    אחרי יותר משנה של ציפיה דרוכה חשפה אתמול (ד') פולקסווגן את הקרוסאובר החשמלי הראשון בתולדותיה – ID.4, אשר מבוסס על המכלולים של המכונית החשמלית הטהורה הראשונה שלה – ID.3.

     

     

    ID.4 מוצע מהיום לציבור הגרמני בשתי גרסאות ראשונות שאליהן תתווספנה מספר גרסאות נוספות בהמשך, ואת שתיהן מניע מנוע קדמי שמספק 204 כוחות סוס, מוזן מסוללה עם תכולת אנרגיה של 77 קילוואט שעה, ומספק טווח נסיעה תיאורטי של 520 קילומטרים. הכלי מאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8.5 שניות ומגיע למהירות מרבית שהוגבלה ל-160 קמ"ש. ID.4 מאפשר טעינה מהירה בהספק של עד 125 קילוואט, וזה אומר שתוך חצי שעה אפשר לטעון את הסוללה שלו מ-5% ל-80%.

    הדגם הבסיסי יותר מבין שני הדגמים שהושקו נקרא "מהדורה ראשונה" (ID.4 1ST) , והוא עולה 50,000 אירו בגרמניה (לפני סובסידיה שמעניקה המדינה, בסך 9,000 אירו), והדגם המאובזר יותר נקרא ID.4 1ST Max ואליו מוצמד תג מחיר של 60,000 אירו לפני הטבת מס באותו גובה. פולקסווגן מתכוונת לייצר ולמכור רק 27,000 יחידות של "מהדורה ראשונה", ולאחר מכן להתחיל לשווק את הקרוסאובר החשמלי הטהור הזה בארבע רמות אבזור ומפרטים טכניים שונים.

    כמו כל הדגמים שמבוססים על פלטפורמת MEB של פולקסווגן (בהם סקודה אניאק שהושק בתחילת החודש) גם כאן מותקנת הסוללה הכבדה בתחתית המרכב כדי לחסוך מרחב פנימי ולהנמיך את מרכז הכובד, ואנשי פולקסווגן מבטיחים מרחב פנימי דומה לזה של טוארג, עם ממדים חיצוניים דומים לאלה של טיגואן. נפח תא המטען, אגב, הוא 543 ליטרים, או 1,575 ליטר עם מסעדי מושבים מקופלים. בתצורה המאובזרת יותר מתגלגל ID.4 על חישוקים גדולים, בקוטר 21 אינטש, ומציע מרווח גחון של 21 סנטימטרים, ואילו הגרסה הבסיסית מתגלגלת על חישוקי 20 אינטש.

     

     

    אנשי פולקסווגן דאגו לאבזר היטב את שתי גרסאות ההשקה שלהם, בין השאר כדי להציג רמת תחרותיות גבוהה בכלים עם מנועי בעירה פנימית, וכבר גרסת הבסיס מאובזרת עם מסך מגע גדול ומערכת מולטימדיה שכוללת שירותי קישוריות מתקדמים ומערכת ניווט אינהרנטית.

    סביבת הנהג מעוצבת בעיצוב נקי מאד וכמעט כל הפונקציות מופעלות על ידי כפתורי מגע או כפתורים וירטואליים על המסך, כמו גם באמצעות שליטה קולית. אבזור הפינוק כולל, בין השאר, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, שעליו מותקן שפע רב (מידי) של כפתורים, ואפשר לתכנת את הרכב לחימום או קירור מוקדם כאשר הוא עדיין מחובר לעמדת טעינה. יש גם בקרת אקלים דו-אזורית, תאורת אווירה עם 30 צבעים, דוושות נירוסטה מעוצבות, וכמובן גם סט מלא של מערכות בטיחות שכולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיבף בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת חניה, חניה אוטומטית ועוד.

    גרסת MAX, שתמורתה נדרשים כאמור 10,000 אירו נוספים, כוללת בנוסף לכל אלה גם פנסי LED מטריקס, היגוי פרוגרסיבי, "בקרת שלדה אדפטיבית", מושבים מתכווננים חשמלית, גג שמש פנורמי, זכוכית אקוסטית, בקרת אקלים מתוחכמת יותר, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תצוגה עילית שמבוססת על תצוגת מציאות רבודה, צג מכשירים דיגיטלי בגודל 12 אינטש ועוד ועוד.

     

     

     

    עם השלמת מכירת גרסת ההשקה, אי שם בתחילת השנה הבאה, תשווק בגרמניה גם גרסת ביצועים ספורטיבית שנקראת 'פרו', ובהמשך תשווק בכל רחבי אירופה גם גרסת בסיס מוזלת עם סוללה קטנה יותר, וטווח נסיעה של 340 קילומטרים.

    במקביל לתחילת המכירה באירופה פורסמו פרטים גם על התוכניות של פולקסווגן בשוק הצפון אמריקני, אליו יגיע ID.4 בשלב ראשון מגרמניה ולאחר מכן, משנת 2022, מייצור מקומי בארה"ב. הגרסה האמריקנית הבסיסית תקבל סוללה מעט יותר גדולה, עם תכולת אנרגיה של 82 קילוואט שעה. פולקסווגן זקוקה נואשות לכלי חשמלי טהור במדינות שמטילות קנסות על כלי רכב מזהמים, בעיקר קליפורניה, שהיא המדינה עם שוק הרכב הגדול ביותר בארה"ב, והיא זקוקה לרכב חשמלי גם כחלק מעסקת ה"כפרה" שלה על פרשת דיזלגייט. ID.4 יוצע בארה"ב במכירה רגילה תמורת "החל מ-41,190 דולר" לפני הטבות מס ממשלתיות, וזה יהיה בפריסה ארצית בכל 650 הסוכנויות שלה במדינה.

    החל ברבעון הראשון של השנה הבאה תוצע גרסה בסיסית של ID.4 גם בליסינג, תמורת 379 דולר בחודש, וסכום זה כולל גם 3 שנות טעינת חשמל בחינם (!) אך מוגבל ל-16,000 קילומטרים בחודש.

    The post פולקסווגן מציגה את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.