• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    חברת הסטרטאפ הישראלית 'סטורדוט' מהרצליה, אשר מפתחת טכנולוגיות סוללה חדישות, מבטיחה שבתוך שנתיים מהיום ייכנסו לייצור מסחרי תאי סוללה עם הטכנולוגיה שלה, אשר מאפשרים טעינת רכב חשמלי סופר מהירה: בתוך 5 דקות אפשר יהיה להוסיף טווח נסיעה של 160 קילומטרים.

     

    סטורדוט הישראלית מבטיחה טעינת רכב חשמלי ל-160 ק"מ תוך 5 דקות

    אנשי סטורדוט מבטיחים שכל הטוב הזה רק עומד להשתפר: עד לשנת 2028 תאפשר הטכנולוגיה שלהם לקצר בכ-40% את משך הטעינה ולהשיג את אותו מרחק נסיעה – 160 קילומטרים, בטעינה שתארך 3 דקות בלבד, וזה לא הכל. עד לשנת 2032 יקוצר משך טעינה כזאת לשתי דקות. משך הטעינה של רכב חשמלי הוא היום עקב אכילס העיקרי של כלי רכב חשמליים, בנוסף כמובן למשקל הסוללות ולמחסור בתשתיות טעינה. אבל טעינה מהירה בסדרי הגודל שמובטחים על-ידי סטורדוט תשים קץ ל"חרדת הטווח" ותאפשר לנוהגים בכלי רכב חשמליים חופש תנועה מוחלט. שאלת מיליון הדולר, כמובן, היא עד כמה מדובר בפתרון מעשי, להבדיל מהבטחות תיאורטיות ומחקרים מדעיים שמפורסמים בכל שני וחמישי. כאן מרגיעים אנשי סטורדוט ומבטיחים שתאי הסוללה שלהם יהיו מוכנים לייצור סדרתי כבר בעוד כשנתיים, וזאת אחרי כ-10 שנים שהם שוקדים על פיתוח הטכנולוגיה.

    אנשי סטורדוט, אשר מכנים את הדור השני של הטכנולוגיה שלהם "סוללות מצב מוצק למחצה" ואת הדור השלישי "סוללות מצב מוצק" – מזכירים שסוללות ראשונות מתוצרתם כבר נמצאות "בבדיקות בעולם האמיתי על ידי יצרניות רכב חשמלי עולמיות". בנוסף, בתחילת השנה שעברה חשפה החברה אבות-טיפוס עובדים של סוללות מתוצרתה, אשר מוגדרות כ"דור ראשון" ומאפשרות טעינה מהירה בתוך 5 דקות. לטענת החברה סוללות אלה הוכיחו את הכדאיות המסחרית של הטכנולוגיה.

    בספטמבר האחרון חשפה סטורדוט תא סוללה גלילי לטעינה מהירה שמזכיר מאד את תא הסוללה 4680 של טסלה, ולטענתם מאפשר טעינה מלאה תוך 10 דקות. סטורדוט היא גם חלוצה בטכנולוגיה חדשה של תאי סוללה אשר לטענתה מסוגלים לתקן את עצמם, כלומר לחדש תאי סוללה עם ביצועים נמוכים בזמן שהם בשימוש.

    ההכרזה החדשה של סטורדוט הוכתרה בכותרת "הצגת מפת הדרכים הטכנולוגית האסטרטגית" של החברה, וראוי לשים לב לכך שהחברה הכריזה לפני כשנה על כוונתה להיכנס לשוק ההון האמריקני באמצעות עסקת SPAC. עסקה כזאת ייחסה לחברה ערך של 3.5 מיליארד דולר אבל זה היה לפני הקריסה המסוימת בערך המניות של מספר חברות טכנולוגיה ישראליות שהקדימו אותה בכך, ולפני פלישת רוסיה לאוקראינה.

    אבן הדרך הראשונה של החברה בעבודה המשותפת לפיתוח הסוללות מול יצרניות הרכב העולמיות היא, כאמור, ייצור מסחרי סדרתי של תאי סוללה מסוג ליתיום-יון עם אנודת סיליקון מותאמת ל-XFC (טעינה סופר מהירה) עד לשנת 2024. במקביל, החברה נמצאת לדבריה "בשלבים מתקדמים" של פיתוח טכנולוגיות סוללת "מצב חצי מוצק", ובדרך זאת יקוצר, כאמור, משך הטעינה ב-40% נוספים בתוך 4 שנים נוספות. בשלב השלישי, עשור מהיום כאמור, תוגדר הטכנולוגיה שלהם כ"מצב מוצק מלא".

    ד"ר דורון מאיירסדורף, מנכ"ל סטורדוט, מסביר שההכרזה של החברה נועדה כדי שיצרניות הרכב החשמלי יוכלו להסתנכרן עם קצב הפיתוח המתוכנן ולהתאים לפיו את התוכניות האסטרטגיות שלהן. "זה חיוני לחלוטין שנעניק ליצרניות הרכב העולמיות מפת דרכים ברורה, מציאותית ו"נטולת הייפ" לקצב חדירת טכנולוגיות הסוללה שלנו לטעינה מהירה", אומר מאיירסדורף. "לאחר פיתוח אינטנסיבי של טכנולוגיות הסיליקון שלנו נהיה מוכנים לייצור המוני עד 2024, ונספק מוצר אשר יתגבר על המחסום העיקרי לאימוץ נרחב של כלי רכב חשמליים – זמני טעינה וחרדת טווח… עם זאת, אנחנו מחויבים למעבר מהיר לעולם נקי יותר, ללא פליטות, ו(לכן) מפת הדרכים הטכנולוגית האסטרטגית שלנו משתרעת זמן רב לאחר 2024, כאשר כל אבן דרך מייצגת שיפור ביצועים רדיקלי עם השפעה משמעותית על חוויית הנהג".

    הטכנולוגיה של סטורדוט מבוססת על הטכנולוגיה המוכרת והנפוצה של ליתיום-יון אך ממוקדת ב"תכנון וסינתזה של תרכובות אורגניות ולא אורגניות קנייניות". רשימת המשקיעים האסטרטגיים בחברה הזאת מרשימה וכוללת ראשית לכל את ענקית הנפט והאנרגיה בריטיש פטרוליום (BP) ושתי יצרניות רכב: דיימלר-בנץ (אמור מעתה: מרצדס בנץ) ו'וינפאסט' – יצרנית רכב ויאטנאמית צעירה מאד (הוקמה ב-2017). בנוסף משקיעות בחברה גם ענקית האלקטרוניקה היפנית TDK וזרוע ההשקעות של סמסונג הקוריאנית בטכנולוגיה – סמסונג ונצ'רס.

    The post סטורדוט הישראלית מבטיחה: טעינת רכב חשמלי ל-160 ק"מ תוך 5 דקות appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סטורדוט הישראלית מבטיחה: טעינת רכב חשמלי ל-160 ק"מ תוך 5 דקות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.