• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    רדאר אישי בקסדה

    חברת ANACHOIC, סטארט אפ ישראלי שפיתח מערכת בטיחות לרוכבי דו-גלגלי, חשפה היום (ג’) אב-טיפוס של מערכת שמשלבת בין חיישני רדאר לבין התרעה קולית מבוססת מיקום. המערכת נועדה לאתר איומים על רוכבי הדו-גלגלי, ולהזהיר את הרוכבים באמצעות צליל שמגיע מן הכיוון של האיום.

     

    רדאר אישי בקסדה

     

    אנשי ANACHOIC טוענים שהמערכת שלהם – שמיועדת לרוכבים על כל כלי דו או תלת גלגלי – החל מרוכבי קורקינטים וכלה באופנועים כבדים – נמצאת כעת ב”שלב בטא”, “רגע לפני השקתה ותחילת שיווקה לציבור הרחב” אשר מתוכננת לתחילת השנה הבאה.

    בשונה מסוגי המיגון למיניהם – אם המערכת של ANACHOIC מבצעת בפועל את מה שהיא מתיימרת לעשות – הרי שזאת מערכת בטיחות אקטיבית, כלומר כזאת שיכולה למנוע תאונה ולא מערכת פאסיבית שנועדה לצמצם נזקים במקרה של תאונה. עם זאת – בכל מקרה – בין אם התוצאה אפקטיבית או לא – מערכת זאת תלויה בתגובה של הרוכב להתרעה שהוא עשוי לקבל.

    למערכת של ANACHOIC יש שני רכיבים ייחודיים לה, והראשון בהם הוא חיישני רדאר גנרי אשר הותאמו במיוחד לצרכי הגילוי שנדרשים – כלומר טווח של כ-100 מטרים 360 מעלות סביב הכלי והרוכב. חיישנים אלה יכולים להיות מותקנים בקסדה של הרוכב, או על כלי הרכב. הרכיב השני הוא אלגוריתמיקה ייחודית שמסוגלת – לטענת החברה – לזהות בו זמנית עד 60 איומים פוטנציאליים, ואשר מפענחת את המידע שמתקבל מן החיישנים במטרה לסנן מתוכו רק את המידע הרלבנטי. המפתחים טוענים שהאלגוריתמיקה שלהם מסוגלת להימנע מ”פולס פוזיטיב” או “פולס נגטיב” – כלומר פספוס של איומים מסוכנים או שידור של התראות שווא.

     

     

    לאחר החישובים, כאשר המערכת מזהה סיכון, היא אמורה לשדר צליל היקפי מן הזווית שבה נמצא האיום ביחס לרוכב. במילים אחרות, במקום להשתמש בהתראות על בסיס תאורה מהבהבת, כמו מערכות אחרות – מערכת זאת עושה שימוש בחוש השמע שהוא אחד החושים עם העומס הנמוך ביותר בעת רכיבה (ביחס, למשל, לחוש הראיה).

     

    רדאר אישי בקסדה

     

    כאמור, חיישני הרדאר יכולים להיות מותקנים על הקסדה של הרוכב, או על כלי הרכב – וזאת יכולה להיות תכונה שימושית עבור חברות שמשכירות כלי רכב לניידות אישית כמו קורקינטים. ההתרעות מושמעות באמצעות אינטגרציה עם מערכת השמע של הכלי, או עם רמקולים שמותקנים בתוך הקסדה כמו “דיבורית”. שאלת מיליון הדולר, כמובן, היא מבחן התוצאה: האם המערכת באמת מתאימה לעולם של רכיבה, האם היא מצליחה לזהות איומים אמיתיים ונמנעת מיצירת רעשי רקע מזיקים, ואם היא תורמת לבטיחות הרוכב או דווקא פוגעת בה.

     

    רדאר אישי בקסדה

     

    ANACHOIC ביצעה כבר שני סבבי גיוס בשלב ה’Seed’, ומתכננת סבב גיוס A בתחילת השנה הבאה. בימים אלה מבצעת החברה גיוס של רוכבים לקבוצת נסיינים כדי לצבור מידע ולהגדיל את מגוון התרחישים שהמערכת “זוכרת”.

     

    רוצים להצטרף לצוות רוכבי הניסוי של Anachoic? תקליקו על הקישור הזה, ותשתפו אותנו בחוויות שלכם במייל: editor.thedoo@gmail.com

     

    The post סטארט אפ ישראלי מציג: רדאר אישי לזיהוי איומים בכביש first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סטארט אפ ישראלי מציג: רדאר אישי לזיהוי איומים בכביש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.