• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חובבי האופנועים העתיקים בכלל, והבריטיים בפרט, קיבלו אמש בשורה עצובה כאשר מוזיאון האופנועים של לונדון (London Motorcycle Museum) הודיע כי יסגור את שעריו. מדובר במוזיאון האופנועים הגדול בלונדון ומהגדולים בבריטניה, אשר נתן דגש בעיקר על תעשיית האופנועים הבריטית המפוארת עם למעלה מ-100 אופנועים בתצוגה, מראשית ימי האופנוע בתחילת המאה ה-20 ועד לסוף שנות ה-80′.

    בהודעה הקצרה שפורסמה בעמוד הפייסבוק של המוזיאון נכתב: “ספרי המבקרים שלנו מלאים בתשבחות, אך אי אפשר לשלם איתם את החשבונות וכעת אנחנו נמצאים בנקודה בה אי אפשר להמשיך. אנחנו רוצים להודות לכל המתנדבים המסורים שלנו לאורך השנים ולכל מי שביקר אי פעם במוזיאון”.



    מוזיאון האופנועים של לונדון הממוקם בחווה בשכונת גרינפורד שבמערב לונדון חגג בחודש מאי האחרון 20 שנה להיווסדו, והוא כל כולו פרי שיגעון של אדם אחד בשם ביל קרוסבי. קרוסבי היה בראשית דרכו בעל מוסך אופנועים וסוכן של אופנועי NSU ואקסלסיור. במהלך השנים צבר ביל אופנועים רבים במוסך, ובשנת 1973 הציע לו חבר להציג את האוסף שלו במוזיאון רכבים קלאסיים בסיון פארק. לאחר שהמוזיאון נסגר האוסף של ביל בין מקומות שונים, כשבמקביל הוא המשיך לצבור ולשפץ עוד אופנועים נדירים שהתגלגלו אליו.

    לבסוף בשנת 1997 מצא ביל חווה ישנה ונטושה בגרינפורד אותה שכר בתמיכת המקומיים ושם מצא האוסף שלו את משכן הקבע. האורוות והמחסנים של החווה אכלסו את עשרות האופנועים של ביל, כאשר כל המשפחה נרתמה לתפעול ותחזוק המוזיאון, ובהם בנו ג’ף שהיה רוכב מרוצים מקומי בעל קשרים בטריומף, ממנה הגיעו אל האוסף מספר מוצגים ואבות טיפוס נדירים.



    התצוגה במוזיאון כללה שלל אופנועים שונים ומשונים של כמעט כל יצרן בריטי שהיה פעיל בממלכה. מצ’לס, בראף סופריור, נורטון, BSA, רויאל אנפילד, וולוסט, סאנבים, וינסנט, אריאל ועוד רבים וטובים שכנו במוזיאון, כשחלק מיוחד וגדול בתצוגה הוקדש לטריומף אליה לג’ף קרוסבי היה כאמור קשר מיוחד. עוד ניתן היה למצוא במוזיאון כרזות פרסום, ציוד רכיבה ומכלולים שונים שהוסיפו לאוויה ההיסטורית.

    המוזיאון פעל ללא תמיכה ממשלתית /ממלכתית ונסמך רק על ההירתמות של משפחת קרוסבי כולה לשיגעון של האב ביל, בסיוע מתנדבים שעזרו לתחזק את המוזיאון ואת האופנועים שבו. לקהל הרחב היה המוזיאון רק בסופי שבוע בעלות סמלית בלבד של 5 פאונד למבוגר ופאונד בודד לילד, מה שמסביר את הקושי בלהחזיק את המקום.

    בעוד כשבועיים ב-7 לאוקטובר ייסגר מוזיאון האופנועים הבריטיים בלונדון לתמיד. חלק מהאופנועים מהאוסף של ביל קרוסבי יועברו למכירה פומבית בבית המכירות בונהאם סטאפורד ויוצעו לכל המרבה במחיר במכירה מיוחדת שתיערך ב-19 באוקטובר, כאשר השווי של חלקם מוערך בעשרות אלפי פאונד. בכך יבוא לקיצו עוד פרק קטן בהיסטוריה מוטורית בריטית מפוארת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוף עצוב: מוזיאון האופנועים בלונדון סוגר את שעריו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.