• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מהפכת האנרגיה שמתרגשת על העולם בימינו נובעת מן האפשרות לייצר חשמל מאנרגיה מתחדשת, בעיקר באמצעות פאנלים סולאריים שמחירם צונח במהירות ונצילותם גדלה, ומטכנולוגיה שמאפשרת לבזר את ה"גריד" – רשת החשמל הארצית – ולהפוך אותו לדו-כיווני. נקודת התורפה של רוב אמצעי הייצור של אנרגיה מתחדשת היא חוסר הסדירות של מקור האנרגיה, לכן נדרשים אמצעי אגירה שיספקו חשמל גם בשעות שבהן אי אפשר להפיק אותו מהשמש.

     

    סוללת מימן תספק חשמל ביתי למשך יומיים

     

    חברת LAVO ממדינת ניו סאות' ווילס שבאוסטרליה פיתחה פתרון אחסון אנרגיה מהפכני שמיועד לשימושים ביתיים ותעשייתיים, ובשונה מן הטכנולוגיות השגרתיות הוא לא מבוסס על אגירת חשמל בסוללות אלא באמצעות גז מימן. "סוללת המימן ההיברידית" של 'לאבו', בגרסתה הביתית, משלבת את מתקן הייצור עצמו – הפאנלים הסולאריים שמותקנים על הגג או בחצר, עם מארז מעוצב באופן מודרני ונעים מאד לעין, בערך בגודל של מקרר קטן, שמסוגל לספק את צורכי האנרגיה של משק בית ממוצע במשך יומיים רצופים.

    בתוך מארז נאה מותקנת מערכת אלקטרוליזה שמשתמשת בחשמל כדי להפריד מים למימן וחמצן, מערך לאחסון המימן, ומערכת להפקת חשמל – למעשה "תא דלק" קטן – אשר ממירה את המימן לחשמל באמצעות הרכבה מחדש שלו עם החמצן שבאוויר.

    המארז כולו, שמסוגל כאמור לגשר על 48 שעות שבהן אי אפשר להפיק אנרגיה מתחדשת, שוקל בסך הכל 324 קילוגרם ותופס מרחב של כ-124 סנטימטרים לרוחב, 40 סנטימטרים לעומק ופחות מ-170 סנטימטרים לגובה. כדי לחסוך מקום נאגר המימן במכלים קטנים בלחץ גבוה יחסית של 435 psi כשהוא ספוג בתוך תווך של מתכת הידריד, שהוא אחד הפטנטים של LAVO.

    החברה האוסטרלית מציעה "מהדורת השקה" של 2,500 יחידות אשר יסופקו ללקוחות כבר בימים הקרובים ומחירן – 34,750 דולר אוסטרלי (26,555 דולר אמריקני) לא כולל את המערכת הסולארית. מי שיזמין את המערכת שלו באמצעות האינטרנט יקבל במתנה את עלות ההובלה וההתקנה בסך 765 דולר ארה"ב, ומי שזקוק לתפוקת חשמל רבה יותר יכול פשוט לחבר מספר יחידות זו לזו, תוך ניצול הקישוריות שמוטמעת במערכת באמצעות תקשורת Wi-Fi. שתי המהדורות הבאות צפויות בספטמבר 2022 ובספטמבר 2023, הראשונה מתוכננת ל-5,000 יחידות והשנייה ל-10,000, ומחירן צפוי לרדת אל 22,500 דולר ארה"ב.

     

    סוללת מימן תספק חשמל ביתי למשך יומיים

     

    סוללת המימן המימנית של LAVO אוגרת יותר מ-40 קילוואט שעה של חשמל ומספקת אותם בהספק מירבי של 5 קילוואט שעה, ואנשי החברה מבטיחים שהיא צפויה לשרוד 30 שנים ו-20,000 מחזורי טעינה. הם, אגב, מעניקים אחריות למשך 10 שנים בלבד, אבל אם המערכת באמת תשרוד 30 שנים זאת תהיה תקופה ארוכה פי שלושה מאורך החיים היעיל של סוללות ליתיום-יון.
    סוללת המימן הביתית, או "ספוג האנרגיה" כפי שאנשי LAVO מעדיפים לכנות אותה, יכול לפעול ביעילות בטווח טמפרטורות שבין מינוס 10 מעלות צלזיוס ועד 50 מעלות צלזיוס, הוא נשלט באופן רציף באמצעות אפליקציה ייעודית שגם מתריעה בפני המשתמש במקרה של תקלות, ומתחבר גם למתקן האנרגיה המתחדשת וגם לגריד המקומי, לצנרת המים ולרשת הסלולר מן הדור הרביעי או החמישי. רמת הרעש שהמתקן הזה מייצר לא עולה על 45 דציבל.

    חברה עם חזון

    שמה של LAVO מוקיר את זכרו של אנטואן לבואיזיה, המדען שעל שמו נקרא היסוד מימן – H1. החזון של החברה, ה"שליחות" כפי שהם מכנים אותו, הוא "לשנות את האופן שבו אנשים משתמשים באנרגיה בחייהם: אנחנו מאפשרים לצרכנים לבצע שינוי חיובי ולעשות טוב, תומכים בקהילה ותורמים לשיפור הסביבה… (החברה) מתמקדת בטכנולוגיות אגירה ושימוש במימן במטרה לאתגר את המוסכמות, לעורר שיחה גלובלית, ולאפשר שינוי משמעותי בעמדות ובהתנהגויות סביב קיימות, איכות הסביבה וצרכנות אחראית".

    "חזון המימן" של LAVO מתכתב עם ההתפתחויות הנוכחיות בתעשיית הרכב, אשר כבר מזהה מעבר לאופק את המעבר מאגירת אנרגיה באמצעות סוללות אל "עידן המימן" שבו יונעו כלי רכב באמצעות מערכות תאי דלק. כמעט כל פתרונות אחסון האנרגיה בימינו (למעט זה של הסטארט אפ הישראלי צ'קרטק – https://chakratec.com/) מבוססים על אגירת חשמל בסוללות, ובתחום זה בולטים הפתרונות של חברות כגון Sonnen הגרמנית ו'טסלה' האמריקנית.

     

    סוללת מימן תספק חשמל ביתי למשך יומיים

     

    אלא שכל אלה הם פתרונות "פאסיביים" שאוגרים אנרגיה או מחלקים אותה, ואילו הפתרון ה"מימני" של LAVO גם "מייצר" חשמל בכוחות עצמו. המשמעות היא שבעתיד, או במערכת מתחרה, אפשר יהיה גם להוסיף לו מימן ממקור חיצוני אם יהיה בכך צורך (למשל במצבי תחזוקה של המערכת הסולארית), וזה יתרון גדול, שלא לדבר על צפי לאורך חיים גדול פי שלושה ביחס לטכנולוגיית הסוללות הידועה כיום. יתרון נוסף: מערכת כזאת לא דורשת מחזור כמו סוללות קונבנציונליות, והפגיעה הסביבתית שלה קטנה יותר.

     

     

    The post סוללת מימן ראשונה מסוגה מספקת חשמל ביתי למשך יומיים appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוללת מימן ראשונה מסוגה מספקת חשמל ביתי למשך יומיים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.