• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    ממשלת נורבגיה העמידה לשימוע ציבורי הצעת חוק חדשה שתחייב את כל הרשויות המקומיות ואת כל החברות הממשלתיות במדינה לרכוש אך ורק כלי רכב חשמליים. אם ההצעה תתקבל היא תהפוך לחוק אשר יחול כבר ב-1 בינואר הקרוב.

     

    המגזר הציבורי בנורבגיה ירכוש רק כלי רכב חשמליים החל בינואר הקרוב

     

    נורבגיה, על אף היותר מפיקה משמעותית של נפט וגז טבעי, ולמרות שהיא יצואנית הנפט הגדולה ביותר באירופה – מובילה מאז שלהי שנות ה-90 את המעבר לרכב חשמלי, ובשנתיים האחרונות נמכרות בה יותר מכוניות חשמליות מאשר כאלה עם מנועי בעירה פנימית. בחודש יולי השנה, למשל, היוו המכירות של מכוניות חשמליות והיברידיות נטענות כמעט 85% מכלל המכוניות החדשות שעלו על כבישי נורבגיה.

    הצעת החוק החדשה מטילה, בפועל, עול נוסף על הרשויות המקומיות והחברות הממשלתיות היות שמכוניות חשמליות עודן יקרות יותר ממכוניות שמונעות במנועי בעירה. זאת הסיבה שהממשלה מציעה לתמוך ברשויות באמצעות תקציב ייעודי, ובמקביל מדגישה את החיסכון שמתקבל מהפעלת כלי רכב חשמליים בטווח הארוך.

    נורבגיה היא כיום גם המדינה היצירתית ביותר בעולם בכל הנוגע לתמריצים שמעודדים בעלי רכב לעבור לרכב חשמלי, ובין השאר מעניקה הטבות כמו חניה בחינם, הנחות באגרות שונות, אפשרות לנסוע בנתיבים מהירים בכביש המהיר, וכן תמיכה בתשתיות טעינה לרכב חשמלי. הצעד החדש נועד להאיץ עוד יותר את המעבר לרכב חשמלי, והפעם לא מעט בזכות "דוגמא אישית" של הסקטור הציבורי. לקראת השימוע הציבורי דווח בנורבגיה שהמרת צי הרכב הממשלתי לחשמל תצמצם את פליטת הדו-תחמוצת פחמן במדינה בכחצי מיליון עד מיליון טונות בחמש השנים האחרונות של העשור הנוכחי.

     

    המגזר הציבורי בנורבגיה ירכוש רק כלי רכב חשמליים החל בינואר הקרוב

     

    שני חריגים לחקיקה החדשה יהיו כלי רכב מסחריים שזקוקים לטווח נסיעה ארוך מטווחי הנסיעה הקיימים כעת, וכן אוטובוסים עירוניים שמונעים באמצעות גז טבעי.

    שר השלטון המקומי והמודרניזציה בממשלת נורבגיה מסר בהודעה רשמית ש"הממשלה והרשויות המקומיות חייבות למנף את כוח השוק שלהן כדי להניע את מהפכת החשמול קדימה… המגזר הציבורי הנורבגי רוכש סחורות, שירותים ועבודות בנייה… ויש לו כוח שוק גדול שצריך להשתמש בו כדי להשיג את יעדי הקיימות".

    The post נאה דורש נאה מקיים: המגזר הציבורי בנורבגיה ירכוש רק כלי רכב חשמליים החל בינואר הקרוב appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.