• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כלים דו-גלגליים הם הפיתרון התעבורתי הכמעט אידאלי עבור ערים גדולות וצפופות, ובמשך שנים עודדו הרשויות באירופה את השימוש בהם כפתרון למצוקת הפקקים. אלא שלאחרונה מתחיל להתערער מעמדם של הכלים הדו-גלגליים דווקא מצד שוחרי איכות הסביבה. רק לאחרונה דיווחנו כי עיריית גינואה מתכוונת לאסור על תנועת וספות ישנות במרכז העיר, וכעת אנו מתבשרים כי הרשויות בבלגיה שוקלות צעדים יותר מרחיקי לכת.

    על פי דיווח של העיתון הבלגי Het Laatste Nieuws, יערוך המשרד לאיכות הסביבה בבלגיה בשנה הקרובה מחקר שיבחון את כמות פליטות המזהמים של כלים דו-גלגליים והשפעתם במרכזי הערים. תוצאות המחקר אמורות לקבוע האם הרשויות בבלגיה יגבילו תנועה של כלים דו-גלגליים במרכז הערים – דווקא במקומות בהם הם נמצאים רוב הזמן.

    לכאורה מדובר בגישה תמוהה מצד שוחרי איכות הסביבה. כלים דו-גלגליים אמנם נעים הרבה במרכזי הערים, אך בפועל זמן ה”פעולה” שלהם נמוך משמעותית משל מכוניות כיוון שהם לא עומדים בפקקים. מן הסתם גם לכלים הדו-גלגליים יש מנועים קטנים יותר עם כמות פליטות מזהמים לכאורה נמוכות יותר מאשר מכוניות. אלא שהמציאות קצת מורכבת יותר. בעוד שהמכוניות כיום מחויבות לתקן יורו 6 המחמיר שנכנס לתוקף בשנת 2014 ואימצו את תקן יורו 5 כבר בשנת 2009. יצרניות הרכב הדו-גלגלי נאבקות כעת להתאים את עצמן לתקן יורו 5 שיכנס לתוקף עבור רכב דו-גלגלי רק בינואר. כך, שהרכב הדו-גלגלי מפגר ביותר מעשור אחרי פליטות המזהמים של המכוניות

    את התפישה הזו מאושש מחקר צרפתי הקובע כי אופנועים פולטים פחמן חד חמצני פי 11 ופי 6 תחמוצות חנקן מאשר מכוניות. על פי העיתון  La Dernière Heure כבר כעת אחראים הכלים הדו-גלגליים ל-6% מפליטת ה-CO2 ו-0.2% מפליטות החנקנים בעיר בריסל.

    אם אכן יוכיח המחקר החדש כי לכלים דו-גלגליים ישנה השפעה משמעותית על זיהום האוויר בתוככי הערים, והדבר יביא להגבלת התנועה שלהם בבלגיה יהיו לכך השפעות ומשמעויות מרחיקות לכת. כיוון שבלגיה חברה באיחוד האירופאי ומוסדות האיחוד יושבים בעיר בריסל, עלולות החלטות אלו להתרחב ולחייב ערים נוספות באירופה, מה שיכול להנחית מכה קשה על תעשיית הרכב הדו-גלגלי ותאלץ אותו להיערך בהתאם. או במילים אחרות, עוד מנוף עתידי לכלים דו-גלגליים חשמליים.  

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ממשלת בלגיה נגד רכב דו-גלגלי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.