• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    סך המסירות של מכוניות חשמליות ברחבי העולם זינקו ב-92% במחצית הראשונה של השנה, כאשר דגם 3 של 'טסלה' מהווה את אחד מקטרי הצמיחה העיקריים. חברת ג'ייטו דיינמיקס, אשר אוספת נתונים ומבצעת מחקרים על שווקי הרכב בעולם, פרסמה סקירה שממנה עולה שבששת החודשים הראשונים של השנה נמסרו ב-41 שווקי הרכב המרכזיים בעולם כ-765,000 מכוניות חשמליות. להערכת החברה, אם מוסיפים את כל השווקים הקטנים שלא נכללים בסקירות השגרתיות שלה מגיע היקף המכירות העולמי לכ-780,000 כלי רכב חשמליים בחצי שנה.

     

     

    עם זאת, חשוב לזכור שאנחנו נמצאים רק בתחילת המהפכה: גם לאחר הכפלת היקף המכירות, כלי רכב חשמליים היוו רק כ-1.7% מכלל מכירות הרכב בעולם, וזאת בעיקר מכיוון שלמרות סובסידיות שמוענקות להן במדינות רבות – מכוניות חשמליות עדיין יקרות מאד ותשתיות הטעינה במדינות רבות עדיין לא מספקות. לקוחות לא ממהרים לסמוך על מכוניות חשמליות בעיקר בגלל "חרדת טווח" – כלומר החשש שתכולת החשמל בסוללות לא תספיק לביצוע כלל משימות הנסיעה.

    טסלה, כאמור, החלה במכירות מאסיביות של דגם 3 גם מחוץ לארה"ב, ובמדינות רבות – בעיקר באירופה – היא משכה את השוק כולו קדימה, ואילו סין – למרות צמצום היקפי התמיכה ברכב חשמלי, מוסיפה להיות קטר צמיחה עולמי לפלח השוק הזה.

    טסלה מובילה את המכירות של רכב חשמלי בעולם עם כ-166,000 מסירות במחצית הראשונה של 2019, והרחק מאחוריה ממוקמות שתי היצרניות הסיניות BYD עם  96,000 מסירות ו-BAIC עם 52,000. ניסאן, מחלוצות הז'אנר, מסרה במחצית הראשונה 47,000 מכוניות חשמליות ואחריה ממוקמות JAC הסינית (31,000), רנו (29,000), צ'רי, ג'ילי ו-ORA.

    אירופה משתחררת מהדיזל

     

    סין הייתה ועודה המובילה העולמית בהיקף המכירות של רכב חשמלי: 56% מכלל המכוניות החשמליות בעולם נמכרו בסין לעומת 23% באירופה ו-17% בלבד בארה"ב. יחד עם זאת, כאשר בוחנים את שיעור החדירה של רכב חשמלי, כלומר מה היה היקף המכירות של מכוניות חשמליות ביחס לכלל המכירות בשוק – נורבגיה היא בפירוש "אור לגויים" עם שיעור חדירה של 37.1% מכלל המכוניות החדשות, ואפילו הולנד – עם 6.5% ושבדיה, עם 4.8% – מציגות שיעור חדירה גבוה יותר מאשר בשוק הסיני.

    במחצית הראשונה של 2019 נמכרו באירופה כ-1.33 מיליון מכוניות, ומדובר בהצטמקות קלה ביחס להיקף המכירות במחצית הראשונה של 2018. מתוך אלה נמסרו באירופה 173,000 מכוניות חשמליות טהורות, וזה זינוק של 84% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כאשר משווים את פילוח המכירות ב-26 השווקים של האיחוד האירופאי בין הנעה באמצעות מנועי בנזין, דיזל וחשמליות טהורות בחודש יולי 2019 לבין אותו פילוח ביולי 2018 מתגלה תמונה מעניינת. שיעור המכוניות בעלות מנועי דיזל ירד מ-36% (וכבר בשנה שעברה זה היה שיעור נמוך היחס לשנים קודמות) ל-31% בלבד, ומי שנמנעו מרכישת דיזלים התפצלו בין אלה שבחרו במנועי בנזין (עליה מ-56% ל-59% מכלל המכירות) לבין אלה שבחרו במכוניות חשמליות (עליה מ-5.8% ל-7.4%). יחד עם זאת, הסיבות שמנינו קודם גרמו לכך שמבחינת מספר מכירות אבסולוטי יותר לקוחות בוחרים עדיין לעבור למנועי בנזין.

     

     

    ניתוח המסירות של חודש יולי מגלה נתון מעניין נוסף, אשר צריך להילקח בערבון מוגבל: היקף המסירות של מכוניות היברידיות (יולי 2019 לעומת 2018) עלה ב-27%, היקף המסירות של מכוניות חשמליות טהורות זינק ב-98% (!), ולעומת זאת היקף המסירות של מכוניות היברידיות-נטענות צנח ב-22%. עם זאת, כדי לשים את הנתון הזה בפרופורציה צריך לזכור ראשית לכל את כניסתן לשוק של טויוטה קורולה היברידית מצד אחד (4 דגמים היברידים של טויוטה מובילים את המכירות באירופה, וקורולה בראשם) ושל טסלה 3 ורנו זואי מצד שני, ובנוסך לכך – מסירות של חודש בודד מושפעות מאד מן הזמינות של כלי רכב וממועדי ההגעה של מכוניות לנמלים ולרשתות ההפצה.
    אחת הסיבות לזינוק המרשים במסירת מכוניות חשמליות באירופה היא שיפור בטווחי הנסיעה של דגמים חדשים, ובעיקר כניסתם של דגמים נוספים ופחות יקרים מבעבר.

    טסלה חוגגת

    למרות כל העיכובים והקשיים, טסלה מצליחה לעשות בית ספר ליצרניות רכב ותיקות, ובחציון הראשון של 2019 היא מסרה ללקוחותיה ברחבי העולם 134,300 יחידות של ה-3, מה שמסייע לה, כאמור, להיות היצרנית שמסרה הכי הרבה מכוניות חשמליות בעולם. לשם השוואה, הדגם הבא בטבלת הדגמים הנמכרים בעולם הואE5 של BYD שממנו נמסרו 55,000 יחידות, ואילו ניסאן מסרה רק 35,000 'ליף' ורנו מסרה 25,000 'זואי' בחצי שנה.

     

     

    בארצות הברית שולטת טסלה בכ-57% מפלח השוק החשמלי, והיא עושה חיל גם באירופה, שם היא ניצבת בראש הטבלה עם 37,500 יחידות, ובסין. טסלה מתמודדת עם לא מעט אתגרים, גם מול השוק והמתחרות וגם מול המשקיעים, ולכן יש להצלחתו המסחרית של דגם 3 חשיבות עליונה להצלחת החברה. שמועות שנפוצו בשבועות האחרונים לגבי כך שפולקסווגן התעניינה ברכישת החברה הוכחשו בתוקף על-ידי קברניטי פולקסווגן, ובינתיים טסלה ממשיכה להפסיד כסף.

    טסלה 3 לא היה הדגם היחיד שמכירותיו באירופה זינקו. גם רנו זואי החדשה חוותה ביקוש רב ומכירותיה משגשגות – יחסית לנישה כמובן, וכך גם ב.מ.וו. i3 ופולקסווגן e-גולף. מצטרפות חדשות וחשובות לחגיגת החשמל הן יונדאי קונה, אאודי E-Tron, יגואר I-Pace וקיה נירו. הרבעון האחרון של 2019 צפוי להיות הדרמטי ביותר עד כה בפלח השוק החשמלי באירופה, היות שבתערוכת פרנקפורט – בעוד כשבוע – תחשוף פולקסווגן את ID3 החשמלית החדשה, שהיא המכונית הסדרתית הראשונה של הקבוצה אשר מבוססת על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, ואילו מרצדס תתחיל במכירה מאסיבית (הכל יחסי כמובן) של EQC.

    הקטר הסיני

    אין זה חדש שסין היא מנוע הצמיחה הדרמטי ביותר לרכב חשמלי בעולם, ונראה שהגיבוי והתמיכה הממשלתיים עשו את שלהם והשוק החשמלי הסיני מתבגר ומתעצם. במחצית הראשונה של 2019 נמסרו בסין 430,700 מכוניות חשמליות, וזה מייצג נתון מרשים של זינוק בשיעור של 111% במכירות בשוק רכב שחווה הצטמקות כללית, לראשונה מזה שנים, בהיקף של 12%.

    הממשלה הסינית, אשר בשנים האחרונות העניקה תמריצים כלכליים משמעותיים לרוכשי מכוניות חשמליות צמצמה את היקפי התמיכה והעבירה חלק משמעותי מנטל המהפכה אל יצרניות הרכב עצמן. בסיכום 2019 חייבות היצרניות למכור בשוק הסיני לפחות 10% מכוניות חשמליות מתוך כלל המכירות שלהן, והיחס הזה יעלה ל-12% בשנה הקרובה, 14% בשנה שלאחריה, ו-2% נוספים בכל אחת מן השנים הבאות. התוצאה: שיעור המכירות של רכב חשמלי מתוך כלל המכירות בסין זינק מ-1.9% בחציון הראשון של 2018 אל 4% המחצית הראשונה של 2019. לא מיותר להדגיש שהנהנות העיקריות מן המהפך הסיני הן חברות מקומיות: כ-90% מן המכוניות החשמליות שנמכרות בסין מיוצרות על-ידי מותגים סינים. גם זאת – טסלה חוגגת גם בסין, ובמחצית הראשונה של 2019 היא התמקמה במקום השני בטבלת המכירות של רכב חשמלי עם 16,300 מכוניות מדגם 3.
    אגב, סיבה חשובה נוספת לגידול בהיקף המכירות בסין היא ההתקדמות המהירה בפרישת רשת של עמדות טעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט במקומות רבים ברחבי המדינה.

     

    The post מכירת מכוניות חשמליות בעולם זינקה השנה ב-92% appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.