• Ad
  • מכוניות אוטונומיות של גוגל השלימו 32 מיליון ק"מ "בלי ידיים"

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    במהלך שנת 2019 הכפיל צי המכונית האוטונומיות של 'ווימו' את סך הקילומטראז' "העצמוני" שלו, והשלים נהיגה אוטונומית בהיקף של כ-16 מיליון קילומטרים "בלי ידיים". למען הפרופורציות, לגוגל נדרשו כמעט 10 שנים כדי להשלים את 16 מיליון הקילומטרים העצמוניים הראשונים.

     

     

    ג'ון קרפצ'יק, מנכ"ל 'ווימו' – שהיא חברה אחות של גוגל, אמר בשבוע שעבר, במסגרת תערוכת CES, ש"עברנו עכשיו את רף 32 מיליון הקילומטרים (20 מיליון מייל) של נהיגה נהיגה עצמית באמת, וחייבים להבין שאין דרך אחרת כדי להגשים את חזון הנהיגה האוטונומית. חייבים לצבור ניסיון בעולם האמיתי".
    גוגל החלה לפתח את החזון שלה כבר בשנת 2009 תחת פרויקט מחקר שנקרא בשעתו "Chauffeur". במשך מספר שנים ביצעה גוגל ניסויים מעשיים עם מכוניות "רגילות" – רובן מדגמי פריוס של טויוטה, אבל בשנת 2014 היא גרמה ל"התקפת לב" לתעשיית הרכב כאשר הציעה מעין אב-טיפס של מכונית אוטונומית, שאותו בנתה עבורה סדנה מן העיר דטרויט.

    ככל שפרויקט המכונית האוטונומית הלך וגדל, וככל שקברניטי גוגל הפנימו את הפוטנציאל האדיר של תחום התחבורה עבורם, הם הקצו תקציבים גדלים והולכים לפרויקט הרכב האוטונומי, עד שבשנת 2016 החליטו לפצל אותו מן הפעילות של גוגל ולהקים חברת אחות, בשם 'ווימו', ולהכפיף אותה ואת גוגל לחברת אם חדשה בשם אלפבית. מעט לאחר מכן קיבלה החברה אישור לניסויי נהיגה אוטונומית באריזונה, וכעת היא מבצעת ניסויים כאלה במספר מדינות בארה"ב, כמו גם במעבדות שלה בעמק הסיליקון בקליפורניה. ל'ווימו' יש כעת את צי המכוניות הגדול ביותר מבין כל החברות שמפתחות רכב אוטונומי, ואלה מצוידות במערך גדול מאד של חיישנים, ובתוכנה שהחברה פיתחה. רוב צי הרכב הזה כולל מכוניות מדגמי פסיפיקה של קרייזלר ופריוס של טויוטה. בנוסף, החברה משתפת פעולה עם יצרניות הרכב וולוו, פיאט-קרייזלר, רנו-ניסאן ועם לנד רובר, וכן עם חברות מתחום המשלוחים והתחבורה המשותפת.
    התוצאה היא שלגוגל (ווימו) יש כיום את הניסיון המצטבר הרב ביותר מבין כל החברות שמפתחות נהיגה אוטונומית – גם מבחינת ותק העיסוק בתחום הזה וגם – כפי שמעידים הנתונים החדשים – מבחינת סך הקילומטראז' שביצע צי הרכב שלה על כבישים ציבוריים.

     

     

    לא מיותר להזכיר שגם 11 שנים לאחר היציאה לדרך עדיין לא ברור כיצד ייראה המודל הכלכלי של המיזם הזה, למרות שברור למדי ש"בקצה הדרך" הוא צפוי להיות מאד רווחי. אלפבית לא מפרסמת נתונים מסחריים אבל לא מכחישה שעד היום היא השקיעה ב'ווימו' "לא מעט" מיליארדי דולרים. מצד שני, ל'ווימו' יש כבר מספר שיתופי פעולה פעילים ובין השאר היא שותפה למיזמים של הסעת נוסעים באריזונה, שירותי משלוחים, וכן – מה שמסתמן כמקור ההכנה הקרוב ביותר – מיזמים בתחום הובלת מטענים לטווחים ארוכים. מקור הכנסה נוסף הוא מכירת טכנולוגיית תוכנה וחומרה סביב החיישנים השונים שהחברה פיתחה במהלך הזמן.

    The post מכוניות אוטונומיות של גוגל השלימו 32 מיליון ק"מ "בלי ידיים" appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.