• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    יצרנית הרכב הסינית GAC חשפה בשבוע שעבר, במסגרת תערוכת המכוניות הבינלאומית של גוואנג'ו, את גרסת 'פלוס' של Aion LX אשר מספקת טווח נסיעה מוצהר של יותר מ-1,000 קילומטרים בין טעינות (אם כי לפי תקן NEDC) הפחות מחמיר.

     

    Aion מבית GAC שוברת את מחסום ה-1000 קילומטרים בין טעינות

     

    ל-Aion LX Plus יש סוללה עם תכולת אנרגיה של 144.4 קילוואט שעה, עם צפיפות אנרגיה של 205 וואט לק"ג, ולמרות שתאי הסוללה מכילים תרכובת ליתיום-יון די די קונבנציונליים – הקתודה שלה, מסוג NMC, מבוססת על חומר שנקרא גרפן ואילו האנודה שלה מכילה סיליקון. נתונים אלה, כך היצרנית, מאפשרים לה להשיג טווח נסיעה ארוך פי שלושה מן הקרוסאוברים הסינים הראשונים שהופיעו בישראל, ופי שניים לפחות מן המתקדמים יותר.
    הטכנולוגיה שבה נעשה שימוש מתוארת על-ידי היצרנית ככזאת שאמורה להפוך את הסוללות לקלות וקטנות יותר, עם צפיפות אנרגיה משופרת, ולאפשר לה לפעול טוב יותר גם בתנאים של טמפרטורות נמוכות. GAC חשפה אב-טיפוס ראשון של הפטנט הזה בסוף שנת 2019, אז עדיין עם תאי סוללה מתוצרת CATL ומארז סוללות של 93 קילוואט שעה ועם מנועים שהניעו את ארבעת הגלגלים וסיפקו יחד 300 קילוואט).

     

    Aion מבית GAC שוברת את מחסום ה-1000 קילומטרים בין טעינות

     

    צריכת האנרגיה וזיהום האוויר של כלי רכב בסין נבחנים בשיטה שנקראת CLTC שנחשבת מחמירה פחות מתקן WLTP שמקובל באירופה בחמש השנים האחרונות, ומתקן EPA האמריקני. הנתונים הרשמיים, עם זאת, פורסמו לפי תקן NEDC האירופאי, שקדם לתקן WLTP הנוכחי. בהערכה זהירה אפשר לומר שגרסת 'פלוס' החדשה תשיג בין 700 ל-800 קילומטרים של טווח נסיעה ריאלי בתנאי ארץ ישראל, עם מיזוג אוויר פועל, וזה משמעותית יותר טוב מרוב המכוניות החשמליות שמוצעות אצלנו.

    גרסת ההנעה הכפולה, שבה תוצע הסוללה החדשה, מונעת באמצעות צמד מנועים שמספק יחד כ-225 כוחות סוס ומאיצים אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות – כלומר שמדובר בתאוצה מאד מרשימה.
    ממדיה של Aion LX Plus הם אורך של 4,835 מ"מ, רוחב של 1,935 מ"מ וגובה של 1,685 מ"מ, ובסיס הגלגלים שלה נדיב מאד: 2,920 מ"מ. בפנים, לוח המחוונים המחודש כולל מסך מולטימדיה בגודל 15.6 אינטש והחידוש החשוב יותר הוא חומרה מעודכנת שמבוססת על מעבד השמונה ליבות Qualcomm 8155 ותוכנת הפעלה חדשה שנקראת ADiGO 4.0.

     

    Aion מבית GAC שוברת את מחסום ה-1000 קילומטרים בין טעינות

     

    אנשי Aion מספרים גם שלרכב שלהם יש יכולות נהיגה אוטונומיות שמזהות את הסביבה באמצעות שלושה חיישני לידאר מתוצרת RoboSense – אחד מהם מותקן על הגג ושניים נוספים על הפגושים הקדמיים, כל שהם מכסים בסך הכל זווית של 300 מעלות סביב הרכב.

    Aion, חטיבת הרכב החשמלי הטהור של יצרנית הרכב GAC, מתכוונת להתקין את הסוללה החשמלית שלה גם במכונית הנוסעים Aion S וגם בקרוסאוברים עתידיים שייקראו Aion Y ו-Aion V. חלק מן הדגמים האלה, או כולם, צפויים גם בישראל לאחר ש-GAC תחדש את הייצוא שלה ארצה ברבעון האחרון של 2022.

    לא מיותר להזכיר שהסוללה שמותקנת ב-Aion LX מאפשרת טעינה אולטרא מהירה, אבל זאת רק כאשר היא מוטענת באמצעות מטען ה-480 קילוואט הייחודי והחזק שהחברה מייצרת, ובתנאי שתשתית החשמל באזור שבו רוצים להתקין אותה מסוגלת לתמוך בהספקים גבוהים מאד.

    The post מי צריך החלפת סוללות? Aion מבית GAC שוברת את מחסום ה-1000 קילומטרים בין טעינות appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מי צריך החלפת סוללות? Aion מבית GAC שוברת את מחסום ה-1000 קילומטרים בין טעינות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.