• Ad
  • מטרו מוטור מסכמת שנה: טלטלה ואופטימיות

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמידי סוף שנה קלנדרית מקיימת מטרו מוטור את מסיבת העיתונאים השנתית שלה לסיכום השנה החולפת בשוק הדו-גלגלי. שנת הקורונה הייתה מטלטלת גם בענף הדו-גלגלי, ועוד תזכורת לעך קיבלו כאשר מסיבת העיתונאים נערכה לבסוף בזום בעקבות הסגר השלישי, כך שלא פגשנו קרוב את דגמי 2021 החדשים.

    שנת 2020 נפתח בתנופה, וכמו בכל שנה ריחפה באוויר התקווה שסוף סוף השוק הדו-גלגלי יבצע את הקפיצה המיוחלת וישבור את רף 20 אלף המסירות בשנה, בטח אחרי שנת 2019 המאכזבת. אלא שאז, בחודש מרץ, היכה משבר הקורונה במלוא עוצמתה והפעילות בשוק נעצרה לחלוטין. בדומה לענף הרכב, גם הענף הדו-גלגלי חזר מהסגר הראשון בחודש מאי בתנופה מחודשת. אלא שבעוד במכירות מכוניות חדשות ב-2020 הייתה ירידה של 15% מכירות הכלים הדו-גלגלים לא נפגעו במצטבר, ועל פי הערכות יהיה גידול קל וכנראה חציה של רף 18 אלף הכלים בשנה (לא כולל כלים ברישוי אפור).



    אז אמנם הפריצה המיוחלת של שוק הדו”ג תמתין עוד קצת, אבל אפשר בהחלט לסכם את השנה הלא פשוטה הזו בנימה אופטימית ואולי גם כמקפצה לשנה הבאה. התחבורה הציבורית שלא חזרה לפעילות רציפה והרצון של אנשים לחסוך בעלויות החזיקה את הענף באותו מתח מכירות ב-2020 ובשנה הבאה יחד עם הפקקים שילכו ויחמירו בתל אביב אמורה לתת לו עוד דחיפה קלה. את הנטיה לבחור בכלים דו-גלגלים ממסיבות פרקטיות ניתן לראות גם בהתפלגות השוק בין אופנועים לקטנועים, כאשר לאחר כמה שנות צמיחה ירד במעט חלקם של האופנועים בשוק ל-34% מכלל המכירות.  

    מטרו מוטור ממשיכה להיות היבואנית המובילה בענף עם נתח שוק של 50% שנשאר יציב השנה, כשלאחריה עופר אבניר עם נתח שוק של 25% (ירידה קלה של אחוז), מאיר שמחזיקה שעלתה לנתח של 10% מהשוק וכך גם ד.ל.ב עם נתח שוק של 6% בשנה החולפת.
    מבחינת מספרים (בהערכה, המהמספרים המדוייקים ייוודעו בתחילת ינואר עם פרסום דו”ח התוצרים) זה אומר שבמטרו מכרו השנה יותר מ-9,000 כלים דו-גלגליים , קצת פחות מ-4,500 כלים לקבוצת עופר אבניר, 1,800 כלים של הונדה שנמסרו על ידי קבוצת מאיר וכמעט 1,100 כלים שנמסרו בקבוצת ד.ל.ב.



    המותג המוביל את השוק הדו-גלגלי בישראל הוא סאן יאנג כרגיל שצמח במעט ונמסרו ממנו כ-4,700 כלים עשעל המקום השני נאבקות ימאהה וקימקו עם כ-3,000 כל אחת ויתרון קל לימאהה. קאוואסאקי ממשיכה להיות מותג האופנועים הנמכר ביותר בישראל למרות ירידה קלה, ומסרה עדין יותר מ-1,000 גלים כשהיא ממוקמת במקום החמישי בטבלת המכירות אחרי הונדה.

    במותגי מטרו האחרים: בטא סבלה מבעיית אספק מאיטליה וירדה בשנה החולפת ל-180 כלים. בשנה הראשונה לשיווק על ידי מטרו נמסרו 42 אופנועים חשמליים מתוצרת זירו, גידול נאה, אך עדין רחוק מהפוטנציאל של כלים חשמליים שיהיו יותר ויותר פופולריים בשנים הקרובות. בשנה הקרובה מקווים במטרו לממש את הפוטנציאל של זירו וגם של הכלים החשמליים של GOGORO ששיווקם אמור להתחיל בחודש יוני.

    על החידושים והדגמים החדשים הצפויים להגיע ממותגי מטרו בשנה הבאה תוכלו לקרואה בידיעה נפרדת

    The post מטרו מוטור מסכמת שנה: טלטלה ואופטימיות first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.