• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מותג נוסף ובעל מורשת עשירה מצטרף בימים אלו לשוק הדו-גלגלי בישראל. מדובר במוטו מורני Moto Moroni)) האיטלקית, שאולי זכורה לכמה ישראלים מאפיזודה קצרה ולא מוצלחת בשוק המקומי בסוף שנות ה-80'. לקאמבק המקומי של מוטו מוריני אחראית קובצת מוטו 24, המייבאת בין היתר את אופנועי FB מונדיאל (עוד מותג איטלקי היסטורי), Voge, נורטון וקטנועי לונג ג'יה.

    ההיסטוריה של מוטו מוריני ארוכה ומפוארת, וכמו לא מעט מותגי עבר היא עברה לא מעט מפלות ותהפוכות עד לגלגול הנוכחי. בקיצור נמרץ נספר שמוטו מוריני הוקמה בבולוניה בשנת 1937 על ידי אלפונסו מוריני שהיה מכונאי ומתכנן אופנועים שהחליט לצאת לדרך חדשה ולייצר אופנועים תלת גלגליים הנושאים את שמו. לאחר המלחמה פנה מוריני לייצור אופנועים דו-פעימתיים קטנים וספורטיביים איתם זכה להצלחה והגיע גם להתחרות במרוצי הגרנד פרי 250. בהמשך הדרך עברה מוטו מוריני לייצר אופנועי וי-טווין בשלל נפחים אך לאחר שנקלעה כמו לא מעט יצרניות קטנות לקשיים ונרכשה בשנות ה-80 על ידי קבוצת קאג'יבה. קאג'יבה שבעצמה עברה לא מעט טלטלות החזיקה את המותג בחיים עד שנת 1996 אז הוא נמכר עם דוקאטי לקבוצת משקיעים שהחליטה להפסיק את הייצור, כאשר השם מוטו מוריני התגלגל לאחר מספר שנים לחברת השקעות בבעלות האחיין של אלפונסו מוריני.

    היו מספר ניסיונות להחזיר את מוטו מוריני לחיים, כשהניסיון הנוכחי החל בשנת 2012 עם אופנוע וי-טווין גדולים ויוקרתיים. בשנת 2018 נרכשה מוטו מוריני על ידי זוהנגנג הסינית, אך בניגוד למותגי עבר איטלקיים אחרים שנרכשו על ידי חברות סיניות (למשל בנלי ו-FB מונדיאל) לא רק התכנון והעיצוב אלא גם מפעל הייצור נותר באיטליה.
    המעבר לבעלות סינית נתן למוטו מוריני דחיפה בשנים האחרונות כשהיא מציגה קו דגמים חדש ומודרני איתו היא מתכוונת להתבסס בשווקי המערב וגם כאן אצלנו.

    חוד החנית של מוטו מוריני המתחדשת והדגם הראשון לנחות בישראל הוא X Cape 650 שהוצג בתערוכת מילאנו לפני כשנתיים והתגלגל לייצור לאורנה. מדובר באופנוע אדוונצ'ר בעל חזות קרבית ועיצוב מודרני עם אוריינטציית שטח שמזכיר במידה לא מועטה את ימאהה טנרה 700, אם כי הוא יושב על חישוקים בגודל מתון יחסית של 19 אינטש מלפנים ו-17 אינטש מאחור. המנוע הוא V טווין בזווית של 90 מעלות המספק 60 כ"ס (יש גם גרסה מוגבלת לבעלי רישיון A1). X Cape מגיע עם מתלים מתכוונים מתוצרת מרזוקי, מערכת ABS עם אפשרות ניתוק, מסך 7 אינטש צבעוני עם קישורית BT ומושב מתכוונן כאשר כאופציה ניתן לקבלו עם חישוקי שפיצים וצמיגי טיובלס לרכיבת שבילים. תג המחיר הוא 58,900 ש"ח כולל אגרות רישוי – כ-10 אלף ש"ח פחות מאשר ימאהה טנרה.

    לקראת חודש מרץ ינחת בארץ הדגם השני של המותג הנקרא 6 1/2. מדובר באופנוע נייקד בעל עיצוב רטרו מודרני העושה שימוש באותו מנוע V טווין של ה-X Cape ומצע בגרסאות קפה רייסר וסקרמבלר. תג המחיר המשוער אמור להיות כ-55-60 אלף ש"ח.
    לקראת סוף השנה יצטרפו למבחר דגמי "מילאנו" ו-"קורסארו" – שני אופנועי נייקד בעלי מנוע V טווין שרירי בנפח 1200. הקורסארו הספורטיבי הוא מעין תשובה של מוטו מוריני לדוקאטי מונסטר 1200, ואילו המילאנו מתאפיין בעיצוב יותר רטרו מעודן. במחירי שני דגמי ה-1200 לא ידועים כרגע.

    The post מוטו מוריני עושה קאמבק לישראל first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מוטו מוריני עושה קאמבק לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.